Iran Varzeshi

صالح در رقابت با مسی و رونالدو

-

محمد صــالح مهاجــم لیورپول برای کسب عنوان بهترین مهاجم لیگ قهرمانان اروپا با لیونل مســی و کریســتیان­و رونالدو، رقبای همیشه حاضر در این ردهبندی رقابت میکند. صالح در فصل 2017-2018 برای قرمزهــا 10 گل زد و در صعود این تیم به فینال نقش مهمی داشــت هرچند در بازی نهایی 3 بر یک مغلوب رئال مادرید شدند.

رونالدو که فصل قبــل این جایزه را به خود اختصاص داد یکی از اعضای رئال بود که برای ســومین ســال متوالی جام قهرمانــی را به دســت آورد. این مهاجم پرتغالی با 15 گل بهترین گلزن مسابقات شد، این ششــمین بار بود که به صورت انفرادی یا مشــترک بهترین گلزن لیگ قهرمانان شد.

مسی نفر سوم فهرست نهایی سه نفره بود اگرچه تنها شــش گل زد از جمله در 2 بازی رفت و برگشت مرحله یکهشتمنهای­ی مقابل چلسی هرچند بارسلونا در مرحله بعد به وسیله رم حذف شد.

آلیســون بکر کــه در راهیابــی رم به نیمهنهایــ­ی لیگ قهرمانــان نقش موثری داشــت در فهرســت کاندیداهای بهترین دروازهبــا­ن قرار گرفته اســت هرچند او در تابســتان به لیورپول پیوست که با شکست رم راهی فینال شد. در کنار او کیلور ناباس که با رئال مادرید قهرمان شد و جانلوییجی بوفون که در سال آخر بازی برای یوونتوس درخشید و در حال حاضر در پاریسنژرمن بازی میکند، قرار گرفتهاند.

در فهرســت هافبکها، تونی کروس و لوکا مودریچ از رئال مادرید و کوین دبروین از منچسترسیتی نامزد شدهاند در حالی که قهرمان سه فصل اخیر اروپا از کسب جایزه بهترین مدافع اطمینان دارد چون مارسلو، ســرخیو راموس و رافائــل واران کاندیدای بهترین مدافع هستند.

بــا رای 32 مربی تیمهــای حاضر در مرحلــه گروهی فصل قبــل لیگ قهرمانان و همچنین 55 روزنامهنگا­ر از سراســر اروپا برندهها مشــخص میشوند و 8 شهریور در مراسم قرعهکشی مرحله گروهی این فصل لیگ قهرمانان در موناکو اعالم خواهند شد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran