Iran Varzeshi

پوچتینو: خودم هم میتوانم بازی کنم!

تاتنهام، تنها تیم بدون خرید در فصل نقل و انتقاالت

-

موریســیو پوچتینو مشــکلی ندارد با اینکــه تاتنهــام در فصل نقــل و انتقاالت فعالیتی نداشــته چون همیــن که تیمش توانســته بازیکنان کلیدی خود را نگه دارد، از اهمیت زیادی برخوردار اســت. پنجشنبه شــب مهلت نقل و انتقاالت لیــگ برتر به پایان رســید و تاتنهام تنها تیمی بود که از پایان فصل قبــل هیچ بازیکنی اضافه نکرد. شایعاتی درباره انتقال چند بازیکن به اسپرز مطرح شد و آخرین پیشنهاد این تیم برای جذب جک گریلیش، هافبک استون ویال، از سوی باشگاه دسته دومی رد شد.

مربی آرژانتینی از باشــگاه خواســته بود برای بهبود وضعیت تیم شــجاع باشد و ریسک کند اما اگرچه هیچ بازیکنی به این تیم اضافه نشــد، پوچتینو اصرار داشت تیم دوران خوبی را سپری کرد به این دلیل که هری کین، کریستین اریکسن، هئونگ مین سون و کایران تریپیر بازیکنان کلیدی تیم در ســه ماه اخیر قراردادهای خود را تمدید کردهاند.

پوچتینو گفــت: «ما تیم خیلی خوبی داریم و ســخت است که بخواهی بازیکنانی به این فهرســت اضافه کنی. هیچ بازیکنی نفروختیــم و بــا حضــور 25 بازیکــن در تیــم اضافه کردن بازیکن آســان نیســت. نمیخواســت­یم بازیکنی اضافه کنیم صرفا به این دلیل که مد اســت، مهم این اســت که شــما واقعا بازیکنی را نیاز داشته باشید و بعد اینکــه آیا میتوانید بــه هدف خود دست بیابید یا نه. هدف ما همیشه با امثال منچســتریو­نایتد، منچسترســی­تی و رئال مادرید یکســان اســت اما به دلیل شرایط متفــاوت، نمیتوانیم به آنچــه میخواهیم برســیم. نگــران و ناراحت نیســتم، خیلی هم خوشــحالم. هــدف ما حفــظ بهترین بازیکنانما­ن بود و به آن رسیدیم. حاال باید ببینیم در 20 روز آینده که نقل و انتقاالت در اروپا فعال است، چه اتفاقی میافتد.»

برخی هواداران تاتنهام نگران هستند که تقویت نشــدن تیم شاید منجر شود به اینکه پوچتینو به فکر رفتن بیفتد اما مربی سابق ساوتهمپتون از نگرش باشگاه رضایت دارد: «شــاید درک اینکه باشــگاهی مثل تاتنهام نه بازیکنی بخرد و نه بفروشد، برای خیلیها سخت باشــد اما گاهی در فوتبال باید متفاوت عمل کرد. اگر شما تیم خوبی داشته باشــید و نتوانید بازیکنی به خدمت بگیرید که تیمتان را پیشرفت دهد، بهترین کار این است که تیم خود را حفظ کنید.»

تاتنهــام که در نخســتین بازی امروز در زمین نیوکاســل به میدان میرود، بعد از آنکه نخســتین بازی خانگــی این فصل خود را برابر فوالم در ورزشــگاه ویمبلی - میزبــان بازیهای خانگی فصــل قبل این تیم - انجام میدهد به اســتادیوم 62 هزار نفری جدید خود نقل مــکان میکند. تیم ســوم فصل قبل لیگ برتر از لحاظ داشتن بازیکن در مرحله نیمهنهایی لیگ قهرمانان با 9 بازیکــن رکورددار بود و پوچتینو زمان زیادی برای کار با تیم در آستانه شروع لیگ برتر نداشت. مدافع سابق تیم ملی آرژانتین به شــوخی گفت: «انرژی زیــادی دارم، از فصل قبل آمادهتر هســتم چون فکر کردم اگر بازیکنی بعد از جام جهانی آمادگی الزم برای مسابقه را نداشته باشد، خودم به زمین بروم! خوشــحالم که از دوشــنبه تمرینات کامــل خود را آغــاز کردیــم و بازیکنان با شرایط بدنی خیلی خوبی به ما اضافه شدند. بعضیها به زمان کمتری برای رســیدن به آمادگی ایدهآل نیاز داشــتند، بعضی برای بازی در ترکیب اصلی آمادهاند و بعضی برای نشستن روی نیمکت. بعضیها هم در لندن میمانند چون زمان بیشتری میخواهند و ما نمیتوانیم روی کسی ریسک کنیم.»

تاتنهام که فصل قبل هم در نخستین بازی به مصاف نیوکاســل رفت، در ســفر شــمالی خود ویکتور وانیاما و اریک المال را به ترتیب به دلیل مصدومیت زانو و عضله به همراه نخواهد داشت. منبع: رویترز

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran