Iran Varzeshi

کورتوآ: عالی میشود اگر آزار هم بیاید

ضمانتی برای شماره یک به من داده نشده

-

تیبــو کورتوآ بعــد از آنکــه به طور رســمی بهعنوان دروازهبــا­ن رئال مادرید معرفی شد، گفت به بهترین باشگاه جهان آمده است. بازیکن تیم ملی بلژیک با 35 میلیون یورو و قراردادی شــش ســاله از چلســی به رئال ملحق شد. این دروازهبان 26 ســاله کــه هیچ گاه عالقــهاش برای بازگشــت به مادرید را پنهان نکرده بعد از دوران موفــق قرضی که در اتلتیکوماد­رید داشت، خوشحال اســت که این ماجرای طوالنی به پایان رســید. او حاال میتواند روی آیندهاش در رئال مادرید تمرکز کند و میخواهد از فرصت رســیدن به رویای کودکیاش و بازی برای یکی از بزرگترین تیمهای جهان استفاده کند.

کورتــوآ گفــت: «ایــن تابســتان پیشــنهاده­ای زیادی دریافــت کردم که بعضــی از آنهــا از نظر مالــی خیلی بهتر بود اما وقتی متوجه عالقه شــدید مادرید شــدم، تردیدی بــه خودم راه نــدادم. از بچگی بازی ایکر کاســیاس را میدیدم و لذت میبردم. همیشــه طرفدار او بودم و به خاطر واکنشهای فوقالعادها­ش، واقعا بهعنوان یک نوجوان توجهام را جلب کرد. بــازی در بهترین باشــگاه جهان هم یک مسوولیت اســت و هم یک افتخار. من به یک آرزو رســیدم. نمیتوانید تصور کنید چقدر خوشــحالم و چقــدر کار کردم که به اینجا برســم. از کودکی، چنین رویایی داشتم. من رقیب بودم و میدانم بازی در برابر رئال مادرید چــه معنایی دارد. حاال من یکی از شــما هستم، زنده باد مادرید. من امروز یک مادریدیستا­ی دیگر هستم.»

کورتــوآ در حال ورود به ســال آخر قراردادش با چلســی بود و برنامهای برای تمدیــد قرارداد وجود نداشــت. آبیها در نتیجــه چارهای جز فروش او نداشــتند و ترجیح دادند پول خوبی برای او بگیرند تا اینکه یک سال دیگر او را بهعنوان بازیکن آزاد از دســت بدهنــد. رفتن بــه مادرید برای همــه خوب بود بخصوص کورتوآ که همســر و دو فرزندش در این شهر زندگی میکنند.

برنــده جایزه دســتکش طالیی جام جهانی 2018 ادامه داد: «میخواســتم به خانوادهام نزدیکتر باشــم. از همه کسانی که امکان ایــن انتقــال را فراهم کردند، بخصوص مادر فرزندانم، تشــکر میکنم. اگرچه ما دیگر با هم نیستیم اما برای من شخص خاصی است.»

کیلور نابــاس، دروازهبــا­ن اول رئال مادریــد در فصــل گذشــته میخواهد بــا کورتوآ بــرای قرارگرفتــ­ن در دروازه تیمــش رقابت کنــد اما بازیکــن جدید رئــال میخواهد هر چــه زودتر بازی اول خود را برای رئــال انجام دهد، تیم خولن لوپتگی چهارشــنبه این هفتــه در تالین، پایتخت اســتونی در سوپرجام اروپا مقابل اتلتیکوماد­ریــد قرار میگیرد. رئال مادرید سه دروازهبان دیگر هم دارد، کیکو کاسیا، آندری لونین و لوکا زیدان.

کورتوآ دربــاره رقابت با ناباس گفت: «کیلــور دروازهبــا­ن بزرگی اســت و در موفقیتهای اخیر رئال نقش مهمی داشته اما من اینجا هســتم تا به تیم کمک کنم و کیفیــت بازیام را بــاال ببرم. هیچ کس در باشگاه به من ضمانت نداده که شماره یک باشــم و باید رقابت کنم یعنی همان چیــزی که موقع رفتن به چلســی با پتر چک داشتم.»

او بارهــا آرم رئال مادرید را بوســید: «هرگز آرم تیم دیگری را نبوســیدها­م اما حاال واقعا احساس میکنم عاشق مادرید هســتم. حاال با تجربه و توانایی بیشتر به اللیگا برگشــتهام و بهترین سالها پیش روی من است. برای اتلتیکو احترام زیادی قایلم، آنجا شناخته شدم اما حاال در رئال بازی میکنم.»

کورتــوآ همچنین گفــت فوقالعاده اســت اگر همتیمــیاش در بلژیک، ادن آزار یک روز به رئال مادرید بیاید. چلسی اصرار دارد بازیســازش را حفظ کند اما او تابســتان آینده وارد سال آخر قراردادش میشــود: «او خیلی خوشــحال است که مــن اینجا آمدم چون میدانســت چقدر برایم مهم اســت. او بازیکن فوقالعادها­ی اســت و خیلی دوست دارم دوباره کنارش بازی کنم، باید ببینیم در آینده چه اتفاقی میافتد. عالی میشود اگر او اینجا بیاید.»

او که از ســال 2014 در باشگاه غرب لندن بــازی میکرد، گفت: «میخواهم از هواداران به خاطر این چهار ســال تشکر کنم. برایشــان بهترین آرزوهــا را دارم و امیدوارم از من به خوبی یاد کنند.»

منبع: مارکا و گل

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran