Iran Varzeshi

هت تریک اورتون

- ‪Sam Marsden‬

اورتون توانســت یری مینــا و آندره گومش را از بارسلونا به خدمت بگیرد. آنها همچنین برنارد، بازیکن تیم ملی برزیل را هم به تیم خود افزودند.

گزارشهــا حاکــی از آن بــود که آبیهــای لیورپول بر ســر انتقال قرضی کرت زوما، مدافع چلسی هم با این باشگاه به توافق رسیدهاند اما این انتقال در نهایت انجام نشد.

مینا، مدافــع میانــی کلمبیایی در تابســتان هدف اصلی منچســتریو­نایتد بــوده اســت. او با قــراردادی معادل 30 میلیون یورو راهی اورتون شــد و بر پایه دســتاورده­ایش، ممکن اســت اورتون تا 1/5 میلیون یورو دیگر به بارسلونا بپردازد. این بازیکن 32ساله قراردادی پنجساله با اورتون امضا کرده است.

مینا به وبسایت اورتون گفت: «این مهم اســت که باشــگاه میخواهد برای دســتاورده­ایش بجنگد. بــه همین دلیل است که اینجایم.»

او ســپس در اینستاگرام از بارسلونا تشــکر کــرد و گفت کــه باشــگاه اثری همیشــگی بر دوران ورزشــی او گذاشته است.

گومــش، هافبــک پرتغالــی هم با قــراردادی قرضی و یکســاله به اورتون پیوســت. اورتون بابت ایــن انتقال 2/25 میلیون یورو به بارسلونا میپردازد. گومش گفــت: «اورتون همیشــه گزینهای عالی برای من بوده است، بهویژه پس از صحبت با مارکو سیلوا، مربی تیم. هر صحبتی که ما با هم داشــتیم باعث شد حس کنم که به بازی من اطمینان دارد.»

پیش از این دو نفــر، لوکاس دینیه هم از بارســلونا به اورتون پیوســته بود. مینا و گومش در آزمایش پزشکی اورتون در شهر بارسلونا شــرکت کردند. مقامات اورتون به بارســلونا رفته بودند تا قرارداد این دو نفر را نهایی کنند.

گومش در تور پیشفصل بارسلونا در آمریکا دچار مصدومیت همسترینگ شد، ولی این بازیکن 52ســاله در چند هفته آینده به میادیــن برمیگردد و همچنین توانست در آزمایش پزشکی موفق باشد.

این بازیکن پرتغالی دو سال پیش با قیمت اولیه 35 میلیون یورو از والنسیا به بارســلونا پیوست اما نتوانست در این تیم جا بیفتد. او پیشتر گفته بود که انتقادات هواداران باعث شده که اعتماد به نفسش را از دســت بدهد و چند بــار حتی قادر نباشد خانهاش را ترک کند. هم باشگاه و هم خود بازیکن به این نتیجه رسیدند که شروعی تازه برای او نیاز است.

بارســا امیدوار بود که او را بهصورت دائم بفروشــد اما آرســنال و والنسیا هم که او را میخواســتن­د حاضر نشدند طبق درخواست بارسلونا اقدام کنند.

مینا 32ســاله، شــش مــاه پیش از پالمیــراس به بارســلونا پیوســته بود اما نتوانســت ارنســتو والورده، مربی تیم را متقاعد کنــد. او در جــام جهانی خوش درخشید و قیمتش باال رفت و باشگاه هم تصمیم گرفت از این فرصت استفاده کند. ســه گل او در ســه بازی در جام جهانی باعث شــد اورتون، منیونایتد و لیون به فکر خریدش باشند و در نهایت بارسلونا با فروش او به اورتون، تقریبا دو برابر مبلغی که بــرای خریدش پرداختــه بود 11/8( میلیون یورو) سود کرد.

با توجه به حضور شش مدافع میانی و شــش بازیکن غیراروپایی در بارسلونا، مشخص بود مینا فروخته خواهد شد.

همچنیــن، برنارد 52ســاله که پنج فصــل بود در شــاختار دونتســک بازی میکــرد، پس از انقضای قراردادش با این باشــگاه، با قراردادی چهارساله به اورتون پیوست.

این بازیکن که میتواند در پستهای بــال و هافبک تهاجمی بــازی کند، 14 بازی ملی برای برزیل انجام داده اســت. او آخرین بار در جریان شکست 7 بر یک برزیل مقابل آلمان در جام جهانی 2014 در ترکیب ثابت برزیل بازی کرد.

منبع:

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran