Iran Varzeshi

سیل درخواست تیمهای مشکلدار برای تعویق بازیها

مماشات‌سازمان‌لیگ‌با‌سپیدرود،‌دردسرساز‌م ‌یشود

- بهناز میر مطهریان ‪Behnaz Mirmotahha­rian‬

‌مشــکالت‌مالی‌و‌مالکیتی‌سپیدرود‌در‌کنار‌ب ‌ینظم ‌یها،‌بالتکلیف ‌یها‌و‌مشــکالتی‌که‌برای‌این‌تیم‌به‌وجود‌آورده،‌رفته‌رفته‌به‌ نظم‌برگزاری‌مســابقات‌لیگ‌هم‌آسیب‌وارد‌می‌کند!‌بازی‌گسترش‌فوالد‌-‌سپیدرود،‌یک‌روز‌به‌تعویق‌افتاده،‌نه‌به‌خاطر‌شرایط‌ جوی‌یا‌هر‌دلیل‌دیگری‌که‌لغو‌یا‌تعویق‌یک‌بازی‌را‌ممکن‌می‌کند،‌بلکه‌به‌دلیل‌پرداخت‌نشــدن‌پول‌هتل،‌از‌دســت‌رفتن‌پرواز‌ و‌خســتگی‌بازیکنانی‌که‌با‌اتوبوس‌ساعت‌2‌شب‌به‌تبریز‌رسیده‌بودند.‌گســترش‌فوالد‌موافقت‌خود‌را‌با‌تعویق‌این‌بازی‌اعالم‌ کرد‌و‌سازمان‌لیگ‌هم‌پذیرفت‌تا‌شاهد‌بدعت‌گذاری‌جدیدی‌باشیم‌در‌زمان‌برگزاری‌مسابقات‌و‌شروط‌الزم‌برای‌تعویق‌در‌آنها.

مدتهاست که مشــکالت مالکیتی باشــگاه ســپیدرود، اوضاع را برای ادامه کار ایــن تیم در لیگ برتر ســخت کرده امــا از آنجا که در لیگ برتر ما هر اتفاقی امکانپذیر اســت، ســپیدرود هم با همه مشــکالت مدیریتیاش ادامه میدهد و هر هفته لیگ را با حواشی و جنجالهای جدیدی غافلگیر میکنــد. این هفته اما ســپیدرودی­ها با کمک باشگاه گسترش فوالد، شگفتی خلق کردند.

ماجرا از آنجا شــروع شــد که هتل محل اقامت ســپیدرود در تهران به دلیل بدهی، اجازه خــروج بازیکنان این تیم را نمــیداد. بازیکنان آنقــدر در البی هتل نشســتند تا باالخره از شورای شهر رشت کمک رســید و مشکل بدهی بعد از چند ساعت حل شد. هرچند در نهایت افشین ناظمی، سرپرست ســپیدرود اعالم کرد کــه کمکی در کار نبوده و خود باشــگاه بدهیاش را با هتل تســویه کرده اســت. هرکسی بدهی را تســویه کرده باشد اما مهم این اســت که بازیکنان اجازه خروج از هتل را زمانی پیدا کردند که دیگر دیر شــده بود و پروازشــان از تهران به تبریز را از دســت داده بودند و مجبور شدند به صورت زمینی راهی تبریز شوند.

کاروان سپیدرود در شرایطی ساعت 2 نیمه شــب به تبریز رسید که پیش از رسیدن به مقصد، از سوی باشگاه گسترش فوالد با آنها تماس گرفته شده و هوشنگ نصیرزاده بهعنــوان مدیرعامل باشــگاه گسترش گفته بود که با توجه به خستگی بازیکنان ســپیدرود و مشکالت آنها، این باشگاه حاضر است با تعویق بازی موافقت کند و تمام هزینههای اقامت سپیدرود در تبریز را هم تقبل کند.باشــگاه سپیدرود درخواســتش برای تعویق بازی را از روز پنجشــنبه 18 مرداد بــه روز جمعه 19 مرداد برای ســازمان لیگ ارسال میکند و با موافقت باشــگاه گسترش فوالد این تغییر زمان قطعی میشــود. سوال اصلی اما اینجاست که چرا باید مشکالت داخلی یک باشگاه اینطور روی برنامه ریزیهای لیگ تأثیرگذار شــود و سازمان لیگ هم هیچ مشــکلی با این اتفاق نداشته باشد. همانطور که حاال ســعید فتاحی، مسوول کمیته مسابقات ســازمان لیگ در پاسخ به دلیل تغییر زمان مســابقه گســترش فوالد - ســپیدرود، اینطور توضیح داده است: «این درخواســتی بود که از سوی باشگاه سپیدرود به ما ارائه شد و با توجه به موافقت باشــگاه گسترش فوالد ما هم این تصمیم را گرفتیــم که این دیدار به روز جمعه موکول شود. ضمن اینکه باید به ایــن نکته هم توجه کــرد که جدول مســابقات به ما این اجــازه را میداد که دیدار گســترش فوالد و ســپیدرود را به روز جمعه موکول کنیــم. در نهایت هم باید از باشــگاه گســترش فوالد نیز بابت این تعامل تشــکر کرد.» ســازمان لیگ اما با توجه به کشــش برنامههای لیگ در این هفتهها، در شــرایطی با تغییر زمان مســابقه موافقت کرده که این اتفاق در واقــع میتواند بدعت جدیدی شــود در برگــزاری رقابتهای لیگ. همه میدانیم کم نیســتند تیمها و باشــگاهها­یی که با مشــکالت مختلف مالی ســروکار دارند. مشــکل از جایی شــروع میشود که این کوتاه آمدنهای سازمان لیگ توقع تکرار چنیــن اتفاقاتی را در دیگر باشــگاهها­ی مشــکلدار تقویت میکنــد. مثل همین حاال که باشــگاه مشکیپوشــا­ن به بهانه مشکالتی که داشــته درخواست تعویض بــازیاش در هفتــه اول رقابتهای لیگ یــک را مطرح کرده اســت. عالوه بر این درباره باشــگاهها­یی چون گسترش فوالد هــم این توقــع را ایجــاد میکند که در قبال لطفی که به حریفان مشکلدار خود میکنند، از ســازمان لیگ امتیاز بگیرند. در چنین شــرایطی میتوان امیدوار بود که ســازمان لیگ در آینده بتواند مقابل چنین درخواســته­ایی بایستد؟ تکلیف درخواستهای­ی که برای تعویق بازیها به ســمت کمیته برگزاری مسابقات سرازیر میشــوند چــه خواهد شــد؟ و باالخره اینکه این مماشــاتها چه زمانی به پایان خواهند رسید؟

سازمان‌لیگ‌با‌توجه‌به‌کشش‌ برنامه‌های‌لیگ‌در‌این‌هفت ‌هها،‌ در‌شرایطی‌با‌تغییر‌زمان‌مسابقه‌ موافقت‌کرده‌که‌این‌اتفاق‌در‌ واقع‌م ‌یتواند‌بدعت‌جدیدی‌ شود‌در‌برگزاری‌رقابت‌های‌ لیگ.‌

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran