Iran Varzeshi

ده‌انتقال‌گران‌تابستانی‌انگلیس

- آرمن ساروخانیان ‪Armen Saroukhani­an‬

-1 کپا آریزاباالگ­ا – چلسی - 71 میلیون پوند

گرانترین خرید تابســتانی جزیره در روز ماقبل آخر نقل و انتقاالت صورت گرفت و کپــا آریزاباالگ­ا با 71 میلیون پوند از اتلتیک بیلبائو راهی چلســی شــد. این دروازهبان اسپانیایی جانشین تیبو کورتوا میشود که با اصرار خودش راهی رئال مادرید شد.

2-ریاض محرز – منچسترسیتی - 60 میلیون پوند

منچسترســی­تی فصل گذشته تیم کاملی داشــت و گواردیوال برای تقویت مدافع قهرمانی تنها ریاض محرز را به تیمش اضافه کرده اســت. ســرمربی سیتی فصل گذشته هم به دنبال این بال تکنیکی الجزایری بود، ولی لستر راضی به فروش نشد.

3-ژرژینیو - چلسی - 57 میلیون پوند

مائوریتیزی­و ســاری تنها یک بازیکن را با خودش از ناپولی به چلسی آورده و این اهمیت ژرژینیو را نشــان میدهد. مدیران باشگاه امیدوارند چلسی دفاعی کونته به تیمی تهاجمی با فوتبال مالکانه تبدیل شود و در این راه ژرژینیو مهره کلیدی است. او قرار است پیرلو یا وراتی چلسی باشد.

4-آلیسون - لیورپول - ‪55 .8‬ میلیون پوند

او دومین دروازهبان در میان ده خرید گران انگلیس اســت و اهمیت این پســت برای موفقیت در این لیگ رقابتی را نشــان میدهد. لیورپول فصل گذشته بابت اشتباهات دروازهبانه­ایش خیلی ضربه خورد و برای کلوپ چارهای جز خرید یک دروازهبان گرانقیمت نماند. آلیسون یکی از پدیدههای فصل قبل فوتبال اروپاست و هــواداران لیورپول امید زیادی دارند که با حضورش بتوانند ســیتی را در راه قهرمانی کنار بزنند.

-5 نبی کیتا - لیورپول - 50 میلیون پوند

کیتا دیگر خریــد مهم کلوپ، قرار اســت خط میانی لیورپول را تقویت کنــد و مربی آلمانی امید زیادی به او بســته. خرید کیتا و فابینیو نشــان میدهد که کلوپ از خط میانی تیمش راضی نبوده و با حضور این دو هافبک لیورپــول میتواند تیم ترسناکی شود.

6-فرد - منچستریونا­یتد 47 میلیون پوند

هافبــک برزیلــی فصــل قبل شاختار قرار است وزن تکنیکی خط میانی منچســتر را باالتر ببرد. تــالش مورینیو برای خرید یک مدافع میانی بینتیجه ماند و در این شــرایط فرد مهمترین خرید این فصل منچستر محسوب میشود و همین انتظارات از او را باال میبرد.

7-فابینیو - لیورپول - 39 میلیون پوند

این بازیکن دونده برزیلی در موناکو نمایش درخشــانی داشــت و قرار اســت در لیورپول نقش هافبک دفاعی اصلــی را بازی کند. فابینیو که توان بازی در دفاع راست را هم دارد، با پاهای بلندش به خوبی فضای خط میانی را پوشش میدهد و در راه انداختن بازیکنان کناریاش هم تبحر دارد. یک ماتیچ تکنیکی!

8-فلیپه اندرسون- وستهم - 36 میلیون پوند

این مهاجم برزیلی دو ســال پیش در التزیو چهره شــده و ســرعت، تکنیک و ضربات آخر خوبی دارد. وســتهم با پلگرینی پروژه جدیدی را شروع کرده و قرار است فوتبال التینی را جانشین بازی مستقیم کند. وستهم برای این تغییر سبک خریدهای نسبتا زیادی داشته که یکی از مهمترین آنها اندرسون است.

9-ریچارلیسون- اورتون - 35 میلیون یورو

وقتی مارکو ســیلوا بهعنوان ســرمربی اورتون انتخاب شد، شــاگرد سابقش در واتفورد را به گودیسونپار­ک آورد. قیمت باالیی که سیلوا برای این مهاجم برزیلی پرداخت با انتقادات و تعجب زیادی روبهرو شــد و حتی برخی رســانهها از این ماجرا طنز ساختند. ریچارلیســ­ون به همین خاطر با فشار زیادی روبهرو خواهد شد و باید ثابت کند مربی پرتغالی درباره او اشتباه نکرده.

01-یری مینا - اورتون - 27 میلیون پوند

انتقال یری مینا به بارســا از آن جهت غیرمنتظره بود که سبک بازی این مدافع بلندقامــت همخوانی زیادی با ســبک بازی تیم کاتاالنی نداشــت. پیشبینیها درســت بود و او پس از یک فصل نیمکتنشــی­نی از بارســا جدا شد تا پیراهن اورتون را به تن کند. مدافع کلمبیایی در جام جهانی روی ضربات ایســتگاهی دو گل زد و با تسلطی که روی هوا دارد انتظار میرود در لیگ برتر هم موفق شود. منچستریونا­یتد هم خواهان این مدافع 195 سانتیمتری بود، ولی ظاهرا دستمزد باالیش مورد قبول این باشگاه قرار نگرفته است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran