Iran Varzeshi

سلطانیفر: جاکارتا برنامه میان مدت برای موفقیت در المپیک 2020 است

پیام مقام معظم رهبری بسیار دلگرم کننده بود

-

مسعود ســلطانیفر وزیر ورزش و جوانان تاکید میکند وزارت ورزش بهترین تدارکات را برای کاروان ایران در جاکارتا فراهم کرده است.

سلطانیفر در جمع اعضای کمیسیون رسانهای کمیته ملی المپیک، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، فرا رســیدن این روز را به جامعه رسانهای به ویژه اصحاب رســانه فعال در حوزه ورزش تبریک گفت و اظهار داشــت: «این فرصت را مغتنم میشمارم و از شما به خاطر همراهیها، مساعدتها، همکاریها و تالشهایتان قدردانی میکنم.»

وی افزود: «ما قدمهایی اساسی برداشــتیم که بخشی از آنها اجرایی شــده و بخشی دیگر هم انشــاءا... با همگرایی و تعامل و همدلی به اجرا در خواهد آمد. باور و اعتقاد جدی دارم که رسانهها دلسوزترین افراد در ارتباط با ورزشاند و از عمق وجودشان خواهان رفع مشکالت و ضعفها هستند.»

وزیر ورزش و جوانان گفت: «از ۵2 دی ماه ۶۹ که دکتر صالحی امیری توســط اعضای مجمع کمیته ملی المپیک بهعنوان رییس انتخاب شــد برادرانه و شــانه به شانه یکدیگر برای موفقیت ورزش ایران تالش میکنیم. من به همراه رییس کمیته ملی المپیک از اردوها بازدید داشتیم که خیلیها هم این موضوع را بی ســابقه میدانند و همانطور که صالحی امیری عنوان کردند این کار ما پیام داشته که به هرحال دیگر جای بهانه و فرافکنی وجود ندارد. همه ما شانه به شانه هم هستیم. فردا اگر کسی نتیجه نگرفت، نگوید که کمیته یا وزارت با من همکاری نکردنــد. در واقع در حال حاضر کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان یک مجموعه هستند و خیلی فشرده مسائل را هماهنگ کرده و به پیش میبریم تا انشاءا... نتیجه بگیریم.»

ســلطانی فر درباره حضور کاروان ایران در بازیهای آسیایی جاکارتا گفت: «برای بازیهای جاکارتــا ما بهترین تدارکات و باســابقهت­رین تیم مدیریتی را انتخاب کردیم، ضمن اینکه ســتاد عالی بازیهای آســیایی و پاراآسیایی در جلسات مختلف با همدلی تمام بضاعت کارشناسی را به کار گرفت. اعتبارات کامال تامین و بیشترین اعتبارات به فدراسیونها تخصیص داده شــد. در این ارتباط نشستهایی را با سازمان برنامه و بودجه داشتیم و مســووالن این نهاد را متقاعد کردیم و عمده تخصیصات را گرفتیم و انصافا دولت و ســازمان برنامه و بودجه کشــور، تخصیصهای ما را ویژه پرداخت کردند. در واقع به نسبت سال گذشته در مقایسه ۵ ماهه اول، تا 0۷ درصد به فدراسیونها پرداخت کردیم.»

وزیر ورزش و جوانــان اضافه کرد: «برای حضــور موفق در بازیهای آســیایی از اعزامها، هماهنگیهــ­ا اردوها و بحث سرپرســتی و مدیریتی بهترین شرایط مهیا شده اســت. حال آنکه در مسابقه چه اتفاقی بیفتد در دست ما نیست. ما در ستاد عالی بازیها تک تک رشتهها را مورد بررسی قرار دادیم. این جلسات فشرده و همدل، عمیق و کارشناسی برگزار شد. بنابراین هر اتفاقی که در مســیر توســعه و افتخارآفری­نیهای ورزش کشور بیفتد برعهده ستاد عالی بازیهای آسیایی است که همه ما عضو آن هستیم.»

وزیر ورزش و جوانان درباره اهمیت بازیهای آســیایی گفت: «به هر حال همه شما شاهد پیروزیها و شکستهای مختلف ورزش کشور بودید، اینکه ما غایت آرزوی ورزشمان پیروزی در بازیهای آســیایی جاکارتا و کسب جایگاه باشد و از آن بهعنوان فتحالفتوح و به نوعی پایان دهنده برنامه یاد کنیم راه را اشتباه رفتهایم.»

سلطانی فر ادامه داد: «ما یک هدف بلند مدت داریم و آن روز که ستاد بازیهای آســیایی را تشکیل دادیم گفتیم این ستاد، ســتاد برنامه ریزی برای بازیهای آســیایی جاکارتا و المپیک 2020 است. ما حداقل نگاهمان از حضور در این رویدادهای ورزشــی به ویژه بازیهای آســیایی، المپیک ،2020 المپیک جوانان ...و این اســت که بتوانیــم از تجارب حضور در این رویدادها استفاده کنیم تا در المپیک 2020 نتیجهای تاریخی بگیریم.»

وزیر ورزش افزود: «ما در المپیک لنــدن 4 مدال طال، ۵ نقره و ۳ برنز کســب کردیم. در المپیک ریو ۳ طال، 1 نقره و4 برنز به دست آوردیم. قبل از اینکه هر کســی در خصوص نتیجه اظهارنظر کنــد، مقام معظم رهبری از کاروان اعزامی ما به ریو تشــکر کردند. این پیام تکلیف همه ما را روشــن کرد.»

ســلطانیفر همچنین به نتایجی که در بازیهای جام جهانی فوتبال روســیه به دست آمد، اشــاره کرد و افزود: «در بازی با اسپانیا، ما به این تیم باختیم. نخستین بار بود که رهبر نظام به خاطر باخت از یک تیم تشکر کرد چرا که اســتنباط ایشــان این بود که بچهها تالش کردند و سلحشورانه و با همه توان به میدان رفتند. اســتنباط ایشان درباره نتایج مسابقات المپیک ریو هم همین بود. در این رقابتها نیز ایشان پیام تشکر صادر کردند.»

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از ســخنانش یادآورشد: «ما تا کنون در المپیکها در ســه رشته کســب مدال کردهایم. تکواندو، کشتی، وزنهبرداری و تک مدال احســان حدادی .2012 در واقع وقت تغییرات فرا رسیده اســت بهعنوان مثال هم اکنون کاراته المپیکی شده است. ما در این رشته، جایگاه جهانی داریم و باید برای این رشته برنامه ریزی کنیم. در این ارتباط با فدراسیون کاراته نشست کارشناسی برگزار کردیم و وضعیت این تیم را تا المپیک بررســی کردیم. در خصوص شمشیربازی هم همینطور. با ســنگنوردی و دوومیدانی با توجه به ظرفیتی که داریم جلساتی را برگزار کردیم. اینها رشــتههایی هستند که مطمئن هســتیم در المپیک 2020 سکو کسب میکنیم.»

وزیــر ورزش و جوانان همچنین افزود: «اگــر میخواهیم در المپیک 2024 نتیجه بگیریم، باید برنامهریزی و ســرمایهگذ­اری بلند مدت داشته باشــیم. در بازیهای آســیایی جاکارتا نتایج مهم است. به واقع در راستای یک برنامهریزی میان مدت ورزشــی کشــور را برای بازی المپیک 2020 بستهایم تا ارزیابیهای­مان دقیقتر باشــد. اگرچه سهمیه گرفتن المپیک بسیار سخت است، ســهمیه رکورد گرفتن کار سختی اســت. ما به دنبال تغییرات اساسی در همه عرصهها هستیم.»

ســلطانی فر گفــت: «ما در شــرایط ســخت اقتصادی به واســطه دشــمنیهای آمریکا قرار داریم. اگر امروز در این بحران و جنگ اقتصادی توانستیم از دستاوردهای نظام دفاع کنیم به واقع مدیر هستیم.»

وزیر ورزش و جوانان پرهیز از حواشی، فرافکنی و ایجاد ثبات و آرامش را از سیاســتهای وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک دانســت دانســت و افزود: «این روند را با تمــام توان ادامه خواهــم داد چرا که این موضوع را یک اصل برای ورزش کشــور میدانم و معتقــدم آنچه که امروز به دست ما رســیده حاصل خون صدها هزار شهید و ایثارگریها­ی کسانی است که از آســایش خود گذشتهاند و یا مجروحانی است که سالهاست در آسایشــگاه­ها چشم به ســقف دوختهاند و در انتظار یک پیروزی هستند تا دلشان شاد شود، در این راستا تا آخرین لحظه گام خواهیم برداشت.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran