Iran Varzeshi

‌7‌میلیارد‌نقد‌می‌خواهیم

پرسپولیس دست به دامان فدراسیون شد

-

بازیکنان و مربیان تیم را میشود راضی کرد اما باشگاه پیش از اینها آنقــدر بدقولی کرده که دیگر هیچکدام از طلبکارانش کوتاه نمیآیند. نه علی دایی که لج کرده و دیگر هیچ وعدهای را به جای طلب ســه و نیم میلیارد تومانیاش نمیپذیرد، نه گابریل، نیلســون و بنگستون که هرسه روی هم ۵1۳ هزار دالر از باشگاه پرسپولیس طلبکارند. باشگاه به زحمت از آنها رضایت گرفته بود که پولشــان را قســطی بپردازد اما فقط قسط اول پرداخت شد تا این بازیکنان دوباره با نام فیفا، باشگاه را تهدید کنند.

از ســوی دیگر هم کنفدراســی­ون فوتبال آســیا تهدیــد کرده که پرســپولیس اگر با علی دایی، مسعود همامی، محمدامین آرامطبع، رضا نوروزی و علیرضا نورمحمدی تســویه حســاب نکند و یا با آنها به توافق نرســد، دیگر به لیگ قهرمانان راهش نخواهد داد. باشگاه کال چهار و نیم میلیارد تومان به این ۵ نفر بدهکار است اما با احتساب دیگر بدهیهایش، باید 10 میلیارد تومان بپردازد تا ایافسی راضی شود.

رقمی که حتی حامی مالی باشگاه از پرداخت آن عاجز مانده و البته به قول گرشاسبی، وظیفهاش هم نیست چنین پرداختهایی: «پرداخت بدهیها وظیفه حامی مالی نیســت. پولــی که حامی مالی میدهد برای هزینههای جاری مانند پول بازیکن و مربی، هتل و اعزامهای ما اســت و آنها وظیفه ندارند بدهی بیست سال پیش پرسپولیس را بدهند.»

بــا این وجود حامی مالــی به زودی برای پر کردن حســاب بانکی پرسپولیس دست به جیب میشود. این چیزی است که سرپرست باشگاه هم در تازهتریــن مصاحبهاش تایید کرده: «حامی مالی قول داد تا هفته آینده به ما پرداختی داشــته باشد.» هفته آینده یعنی همان تاریخی که پیشتر دربارهاش به توافق رســیده بودند و باشگاه سعی داشت با تحت فشــار گذاشتن حامی مالی، زودتر به پول برســد. البته این پول را برای پرداخت بــه بازیکنان و مربیان و دیگر اعضــای تیم میخواهند چرا که حامی مالی همانطور که گرشاسبی گفته، زیر بار پرداخت بدهیها نرفته است.

دیر یا زود، بازیکنان پولشــان را میگیرند امــا حاال که بدهیها و خطر محرومیت همچنان پابرجاســت، باشــگاه چطور میخواهد در این دو هفته ایافســی را راضی کند؟ در پاسخ، حمیدرضا گرشاسبی از پیدا کردن یک منبع تازه و میلیاردی خبر داده است: «ما هر روز با مسووالن وزارت ورزش و فدراســیون فوتبال جلسات متعددی داریم و میخواهیم که این مشکل هر چه سریعتر برطرف شود. البته برخی عزیزانی که قبال بازیکن ما بودند، به خاطر پرســپولیس حاضر شدند با ما تفاهمنامه امضا کنند اما بعضیها هم زیر بار نمیروند و برای گرفتن پولشان عجله دارند. بایــد ببینیم چطور میتوانیم پول این عزیــزان را آماده کنیم و در عین حال دنبال تامین اعتبار هم هســتیم. با این روندی که پیش گرفتهایم و ۶-۷ میلیاردی که احتماال از یک منبع به ما کمک میشــود، میتوانیم مشکل را حل کنیم.» منظور از این منبع، فدراســیون فوتبال اســت. به قول گرشاسبی: «وزارت ورزش که قانونا نمیتواند به ما کمک کند. به همین خاطر دنبال این هســتیم که بخشی از فدراســیون فوتبال و بخشی دیگر از ســازمان لیگ و جاهای دیگر پول بگیریم تا بتوانیــم قبل از نهم شــهریور بدهیهای باشگاه را پرداخت و خطر محرومیت را از سر پرسپولیس رفع کنیم.»

ســازمان لیگ به تعهدات خــود برای پرداخت ســهم باشگاهها از تبلیغات محیطی عاجز بوده و حاال پرسپولیســ­یها امیدوارند که با گرفتن سهمشــان بتوانند از ایافسی تاییدیه بگیرند. سرپرســت باشگاه ادعا کرده کــه اگر این ۷-۶ میلیارد را به پرســپولیس کمک کننــد، تا نیمفصل با همه طلبکاران تســویه میکند اما حتی در این صورت، باز به بازیکنان و مربیانش بدهکار خواهد بود؛ هم بابت یکی دو فصل گذشــته و هم بابت امســال که به آنها پرداختی نداشته است. موضوعی که در میهمانی ظهر دوشــنبه هم دربارهاش صحبت شــد و بازیکنان از کاپیتان پرسپولیس خواســتند که در این مورد پیگیر باشد اما تا وقتی حامی مالی دست به جیب نشود، پولی دست آنها را نخواهد گرفت.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran