Iran Varzeshi

ایران - عربستان؛کامال فوتبالی، کامال منصفانه

-

تمرین آخر در زمین خاکی

تیم امید از ساعت 13:30 دقیقه امروز نخستین مسابقهاش در بازیهای آسیایی جاکارتا را برگزار خواهد کرد. حریف امیدها عربستان است که قطعا دشــوارتری­ن حریفش در این گروه به حســاب میآید. تیم ایران برای انجام این بازی مشــکالت زیادی داشت. هرچند این تیم زود به جاکارتا رسید و با توجه به حضور در چین مشــکلی با آب و هوای منطقه نداشــت اما یکی دو روز با مشــکالت غذایی مواجه بود و بدتر از آن مشــکل زمین تمرینش حل نشد. امیدها برای هر جلسه تمرین سه ساعت در اتوبانهای جاکارتا در رفت و آمد بودند. مشــکلی که البته عربســتان هم با آن مواجه بود. جالب اینکه عربستانیها هم با مشکالت مشــابهی مواجه بودهاند و از این نظر میتوانیم خوشحال باشیم که دو تیم در موقعیتی مشابه به مصاف هم خواهند رفت.

در این باره مدیر تیم امید عربســتان گفته برای برگزاری تمرین در نوبت صبح باید بازیکنان را ســاعت شــش صبح از خواب بیدار کنند که این روش با اصول حرفهای در تضاد اســت. ایشان همچنین گفته آنها برای اینکه به دهکده نزدیک باشــند، هتل خود را در مرکز شــهر جاکارتا گرفتهاند که از جاکارتا تــا منطقه «چیکاران» 200 کیلومتر اســت و به همین دلیل آنها روزانه برای برگزاری یک جلســه تمرینی شش ساعت در راه بودهاند. مدیر عربســتانی همچنین مدعی شــد فقط دو جلسه تمرینی در چیکاران داشتهاند و دو جلسه هم تمرین خــود را در پارکی کــه در مجاورت هتلشان بوده است، برگزار کردهاند!

این مشکالت را بگذارید کنار کیفیت زمین تمریــن تیمهــای فوتبال حاضر در مســابقات. زمینی که تیم امید ایــران روز قبل از بازی در آن تمرین کرد فاجعه بود. یک زمیــن خاکی با کمترین امکانات که با وجود فاصله نســبتا کوتاه تا هتل محل اقامت امیدها در حد چنین مسابقاتی نبود.

به هر حال تیم امید با چنین مشــکالتی و البته نداشــتن یک فیلم کامل و درســت از بازیهای تدارکاتی عربســتان به مصاف این تیم خواهد رفت اما خوشبختانه عربســتانی­ها هم مثل ما با هدف رسیدن به المپیک با نفرات زیر 21 سالشــان به این مسابقات آمدهاند و از این حیث هم مساوات و عدالت در زمین برقرار خواهد بود.

موضوع دیگری که به همین مســاله جوان بودن تیــم ایران ارتباط پیدا میکند مســاله توقع از این تیم در بازیهای آسیایی است. این تیم با تاکید بر اینکه هدف را صعود به المپیک قرار داده کاری کرده تا میزان توقع از شاگردان کرانچار در بازیهای آســیایی کمتر شود. البته برای خود بازیکنان قهرمانی در این مســابقات یک هدف ویژه و بزرگ اســت چرا که برای رسیدن به آن یک انگیزه بزرگ دارند. آنها به عشــق اینکه از سربازی معاف شوند دنبال قهرمانی در این مسابقات هســتند اما در همین گام نخست و مقابل عربستان مشخص خواهد شد چه کیفیتی دارند.

خوشــبختان­ه نکته مهمی که در تیم ایران وجود دارد این است که در این تیم، از کادر فنی گرفته تا بازیکنان هیچ کس به این بازی نگاه سیاســی ندارد و با وجود مشکالت بین ایران و عربستان، امیدها فقط دنبال برد و ارائه فوتبال خوب هستند.

در این باره ســهراب بختیــاریز­اده یکی از اعضــای کادر فنی تیم امید گفته:«بــه هیچ عنوان به این بازی نگاه دیگری نداریم و فقط ورزشــی به این بازی نگاه میکنیم. همانطور که گفتم عربســتان رقیب ســنتی ماست و قابل احترام اما اطمینان داشته باشید که برای برد به زمین میرویم.»

بختیاریزاد­ه بازی با عربســتان را هــم پیشبینی نمیکند و میگوید:«با احترام به همه تیمها از جمله عربستان که خوب بازی میکند و رقیب ما بوده است اما ما قطعا از آنها بهتر هستیم. امیدوارم بازیکنان ما خوب بودن بازیکنان ایرانی را در زمین پیاده کنند و نتیجه خوبی بگیریم.»

حمزه ادریس فالته بازیکن سابق تیم ملی عربستان که حاال مدیر تیم زیر 21 سال این تیم است، میگوید:«پیش از آغاز رقابتها باید بگویم ما با آمادگی کامل مســابقات را آغاز خواهیم کرد اما هدف نهایی آمادهســاز­ی تیم و کسب تجربه الزم به منظور حضور در مسابقات مقدماتی المپیک و صعود به بازیهای المپیک 2020 توکیو خواهد بود. نباید فراموش کنیم که در این بازیها هدف دیگری را دنبــال میکنیم. ما با تمام وجود با حریفان خودمان رقابت خواهیم کرد و امیدواریم نتایج شایستهای در بازیهای آسیایی کسب کنیم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran