Iran Varzeshi

فضای تیم ملی ژیمناستیک دم اعزام به هم ریخت

از گالیه کیخا تا منت فدراسیون بر سر ورزشکار؛ باز هم سکهها دردسر ساز شد

-

تیم ملی ژیمناســتی­ک در فاصله دو سه روز مانده تا افتتاح بازیهای آســیایی، بــا ماجرای تازهای مواجه میشود. سعیدرضا کیخا که شاخصترین ژیمناست اعزامی به جاکارتا است، سربسته گالیــه میکنــد و میگویــد دردسرهای زیادی داشته است. او مشــکل را به طــور صریح باز نمیکند اما میگوید اتفاقهایی افتاده کــه ذهنش به هم ریخته اســت؛ اظهارنظری که واکنش دبیر فدراسیون را در پی دارد.

کیخا حرفهایش را اینطور شــروع میکنــد: «در خــالل برگزاری اردوهــای مختلف تیم ملی و بهویــژه در ماههای اخیر یک ســیر صعــودی مطلوبی را داشتم اما اتفاقاتی افتاد که باعث شد دچار مشــکل شوم و نتوانم تمرکز الزم را داشته باشم. همه ورزشکاران در آســتانه اعزام به یــک تورنمنــت بــزرگ و مهم انتظــار افزایش انگیــزه را دارند که من هم از این قاعده مستثنی نیستم اما مسائلی پیش آمده که به لحاظ روحــی و روانی به هم ریختــم و حتی در روزهای اخیر نتوانســته­ام بخوابم. در چند روز اخیر به انــدازه چند ماه و حتی چند سال فشار به من وارد شده اســت اما به خاطر موفقیت تیم ملی در جاکارتا سکوت کردهام تا وحدت تیم حفظ شــود. در واقع ســکوتم فقط و فقــط به خاطر اعضــای تیم ملــی و همچنین ســرمربی آن اســت و ســختی آن را به جان خریــدهام تا پس از این همه تالش و ســختی که کشیدهایم، اتفاق بدی رخ ندهد، هــر چند کــه ســایرین چنین تفکری نداشتند.»

این گالیه واکنش محســن ســلیمانی، دبیر فدراسیون را در پی دارد. او میگوید: «در مراسم تجلیل از مدالآوران و قهرمانان ســالهای 95 و 69، در مجموع 61 سکه بهار آزادی هر کدام به قیمت یــک میلیون و 850 هزار تومان به فدراســیون اهدا شد تا بین ورزشــکارا­ن تقســیم شود. ما نیز بــا مجوزی کــه از دفتر معاونت قهرمانــی وزارت ورزش و همچنین جلســه هیات رییسه فدراسیون ژیمناستیک گرفتیم، این کار را انجام دادیم.»

این توضیح نشــان میدهد کــه گالیه کیخــا بــه موضوع سکههاســت: «کیخــا بین همه ژیمناســته­ا، بیشترین جایزه را به خــود اختصاص داد. او مدالی کســب نکرده بود اما به واسطه ثبــت حــرکات جدید بــه این جوایز رســید. همچنین پس از رقابتهای جــام جهانی در باکو که اسفند ســال گذشته برگزار شد، 5 سکه بهار آزادی به کیخا دادیــم و این در حالی بود که او چهارم شــده بود و طبق مصوبه فدراســیون، فقط باید به نفرات اول، دوم و ســوم این جایزه اهدا میشد. شــاید کمتر فدراسیونی را پیدا کنید که به ورزشکارانش حقوق نیز بدهد، ولی ما این کار را انجــام دادهایم و ملیپوشــان بابت حضــور در اردوی تیم ملی حقوق میگیرند. به هر حال باید توازن را ایجــاد میکردیم تا به تالش ســایر ورزشکاران نیز ارج نهاده شود. امسال برای اردوهای تیم ملی از ماساژور، مشاور تغذیه و حتی کارشناس روانشناسی نیز بهره بردیم که این برای نخستین بار صورت گرفت.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran