Iran Varzeshi

شاهکــــار پســــران

کسب مدال آسیایی پینگپنگ ایران پس از ۰۶ سال

-

تی م م ل ـ ـ یجوانان پســر ایــران در مســابقات پینگپنگقهر­مانیآسیابه موفقیتی رسید که هرگز شبیه به آن را به چشم ندیده بود. تنیس روی میز ایران در مسابقات جوانان قهرمانی آسیا با راهیابی بــهمرحلهن­یمهنهاییمـ­ـدالبرنزخو­درا قطعیکردتاک­سبمدالتاری­خیراجشن بگیرد. اتفاقی مهم و تاریخی که در دومین روز از رقابتهای بخش تیمی پینگ پنگ قهرمانینوج­وانانوجوان­انآسیارقمخ­ورد وتیمملیجوا­نانپسرایرا­نباشکستکره جنوبیبهمرح­لهنیمهنهای­یرسیدومدال برنزخودراق­طعیکرد.

در این مســابقه تیم ایــران۳ بر۲ به برتریرســی­دوبزرگترین­موفقیتتاری­خ خود را رقم زد. مدال برنز آســیا پس از 60 سالانتظارب­رایپینگپنگ­ایرانبهدست آمده و به همین دلیــل از اهمیت زیادی برخورداراس­ت.

در این رقابت تاریخی امین احمدیان در بازی اول با نتیجه۳برصف­ر پیروز شــد. امیررضا عباســی بازی دوم را۳بر1 واگذار کرد. آریا امیری هم در بازی سوم ۳برصفر مغلوبشد.دربازیچهار­ماحمدیان۳ب­ر۲ پیروز شد و عباسی هم بازی پنجم را ۳بر1 باپیروزیبه­پایانرســا­ندوایرانمو­فقبه شکستکرهجنو­بیشد.

تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی باید با هند رقابت کند اما دیگر نتیجه این مسابقهخیلی­برایایرانا­همیتنداردچ­را کهباراهیاب­ــیبههمینم­رحلهمهمتری­ن موفقیت تاریخ رقم زده شد و فقط رسیدن بهفینالمیت­وانداندکیم­یزانشــادی­ها را افزایش بدهد.کسب این مدال عالوه بر اینکه چون برای نخستین بار در تاریخ به دســتمیآمد­خیلیمهمبود،ازیکنظر دیگرهمبرای­ایرانمهماس­ــت.اینمدال زمانیبهدست­آمدکهتیممل­یپینگپنگ درحالاعزام­بهجاکارتاا­ســتوباتوج­هبه زمان شروع بازیهای آســیایی جاکارتا که نزدیک شده است، این مدال میتواند روحیه تیم را مضاعــف کند و انگیزههای تیمرابرایر­سیدنبهمدال­تاچندینبرا­بر افزایشبدهد.

حاال دیگر با این مدال سایر بچههای تیم ملی بزرگساالن هم میتوانند امیدوار باشــند که در بازیهای آسیایی جاکارتا باتــالشمض­اعفاینموفق­یــتبزرگرا بهشــکلبهت­ریتکرارکنن­د.دیگرکسب مدال در آســیا رویا نیســت و میتوان با اندکیتــال­شوهمچنیناف­زایشاعتماد به نفس در بین نفــرات اعزامی به جاکارتا به این مهم رسید. البته خواستن موفقیت در بازیهایی آسیایی از پینگ پنگ شاید زیادهخواهی­باشداماهمه­چشمبهمعجزه دارند که شاید با استفاده از نبوغ و استعداد چهرههایشاخ­صاینورزشرق­مبخورد.

شــایداالن­کهنوشادعال­میانبهاین بازیها اعزام میشود خوب بداند که دیگر فرصتی برای انجام ایــنکار مهم برای او پیش نمیآید و به این سادگیها این زمان برایاوتکرا­رنمیشودوبه­همیندلیلبا­ید باقدرتواعت­مادبهنفسبا­البهدنبالم­دال بگردد.شایدتکرارم­ســابقاتدر­خشان در بازیهای المپیک لنــدن بتواند ایران را به رویای بزرگش برســاند. مدالی که با موفقیتتیمج­وانانحاالب­ااعتمادبهن­فس بیشتریدنبا­لآنمیگردند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran