Iran Varzeshi

تیمی با 9 جوان با انگیزه و پر امید

-

نخستین بار است که فدراسیون ورزشهای رزمی در بازیهای آسیایی نماینده دارد؛ آنهم در دو رشته پنچاک سیالت و سامبو. درباره سامبو در روزهای آینده مینویسیم اما اگر بخواهیم درباره پنچاک ســیالت بیشــتر بنویسیم، باید بگوییم که این رشــته در دو بخش مردان و زنان راهی بازیهای آسیایی میشود. جالب است که تکلیف این تیم زودتر از بقیه رشتهها مشخص شده و مسافران این رویداد، خیلی زودتر از بقیه میدانستند که اعزامشان قطعی شده. از دیماه اســت که اردوهای این تیم شــکل گرفته و سه ورزشــکار دختر و 6 مرد آماده یک رقابت سخت میشوند. فدراســیون هم برای اینکه ملیپوشــان را با تغییرات روز این رشته آشــنا کند، دو مربی از کشور میزبان بازیها که مهد پنچاک ســیالت است آورده تا این دو تیم جوان را که میانگین سنی حدود 0۲ سال دارند را هدایت کنند.

تیم ملی ایران در مسابقات داخل سالن دو نقره و یک برنز، در بازیهای ساحلی یک نقره و یک برنز، در قهرمانی جهان دو طال و دو برنز، در مسابقات باکو مقام اول تیمی و در اورآسیا نیز مقام اول تیمی را به دست آورده است و حاال با این کارنامه به دنبال مدالهای خوشــرنگ جاکارتا است؛ اگرچه کار ســختی دارد. اندونــزی، ویتنام و مالزی رقبای اصلی تیم ملی ایران در بازیهای آسیایی به حساب میآیند.

حامد هوالی، محمد رحیمی، محسن رنجدوست، اکبر کیانیان، بابک هاشــمزاده و محمد مرتاضی، ملیپوشــان تیم مردان هســتند که زیر نظر همایون خرم که ریاســت انجمن پنچاک ســیالت را برعهده دارد، در جاکارتا حاضر میشوند. زهرا فروغینسب، تهمینه کربالییصاد­قی و نازنین میرمحمدیتب­ار، نیز دختران ملیپوشی هستند که همراه ســهیال کیانآزاد در این رویداد حاضر میشوند. البته قرار اســت مربیان اندونزیایی نیز در طول بازیها مشاورههایی داشته باشند.

مســووالن ورزش در حالی بازدیــد از اردوی تیمهای ملــی مختلف را در برنامه داشــتند کــه تعدادی از تیمها جا افتادهاند. یکی از رشــتهها، پنچاک سیالت اســت که میزبان مســووالن کمیته و وزارت نبودهاند و فقــط چند روز قبــل مدیر کل اســتان تهران، به آنهــا ســری زد. انگار ایــن بچهها فقــط بین مردم گمنام نیســتند. حتی مدیران ورزش هم در روزهای شلوغشان نتوانســته­اند زمانیبرایش­ــانبگذارن­د.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran