Iran Varzeshi

شاید علیزاده خداحافظی کند

-

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی از انجام 200 نمونهگیــر­ی از ورزشــکارا­ن اعزامــی به بازیهای آســیایی جاکارتا خبر داده و در این خصوص تاکید دارد که هدف آنها اعزام کاروانی سالم و پاک به بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا بوده است.

دکتر غالمرضا نوروزی با اشــاره به اعزام ۷1 پزشــک و فیزیوتراپ به بازیهای آسیایی جاکارتــا میگوید: «کادر پزشــکی در دو گروه عازم بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا میشود کــه گروه اول در قالب 4 پزشــک و فیزیوتراپ چند روز پیش راهی بازیهای آسیایی شدند و در پالمبانگ مستقر شدند و ۳1 نفر دیگر امشب عازم جاکارتا میشوند.»

نــوروزی با اشــاره به انجــام 200 نمونه آزمایــش دوپینــگ از ورزشــکارا­ن اعزامی به بازیهای آســیایی جاکارتا، معتقد است: «این نمونهها خارج از مسابقات از ورزشکاران گرفته

رقابتهــای بینالمللی کاراته جام وحدت و دوســتی در حالی از جمعــه هفته جاری در ارومیه آغاز میشود که تیمهای هند و اکوادور نیــز راهــی ایران میشــوند. بر اســاس اعالم فدراسیون کاراته، رقابتهای بینالمللی کاراته جــام وحدت و دوســتی طی روزهــای 26 تا 28 مردادماه با حضــور 209 کاراتهکا از ایران، جمهــوری آذربایجان، بلژیــک، برزیل، هلند، عراق، قزاقســتان، کویت، مالزی، هند، اکوادور، ترکیه و آمریکا برگزار میشــود. این مسابقات در ۳ رده ســنی نوجوانان، جوانان و بزرگساالن مــردان و در دو بخش کاتــا و کومیته انفرادی در ســالن ورزشــی غدیر برگزار میشود. طبق برنامه مســابقات نوجوانان و جوانان روز جمعه 26 و صبح شــنبه ۷2 مرداد ماه و مســابقات کاتا و کومیته بعدازظهر روز شــنبه و یکشنبه (۷2 و 28 مرداد) است. همچنین پیش از آغاز مســابقات جام وحدت و دوستی، روز پنجشنبه شــد که خوشبختانه نتایج منفی بود. همچنین تالش کردیم از رشتههایی همچون وزنهبرداری، دوومیدانی، قایقرانی، کشــتی، تکواندو، کبدی، جودو، دوچرخهسوار­ی، تیروکمان ...و که شانس زیادی برای کســب مدال در بازیهای آسیایی دارند، نمونههای بیشتری گرفته شود تا کاروان پاکی را عازم جاکارتا کنیم.»

نوروزی همچنیــن در ارزیابی از وضعیت ورزشــکارا­ن اعزامی به بازیهای آســیایی بر اســاس معاینــات تحصصی صــورت گرفته از آنها اعتقــاد دارد: «در جریــان انجام معاینات تخصصــی و تشــکیل پرونده ســالمت برای ورزشکاران اعزامی به بازیهای آسیایی، ۳ نفر از زنان ورزشکار در رشتههای دوچرخهسوار­ی، کبدی و تکواندو به دلیل مصدومیت از فهرست ورزشکاران اعزامی به این بازیها حذف شدند و مابقی ورزشکاران مشکل خاصی برای حضور در این مسابقات نداشتند. 25 مرداد ماه رقابت انتخابی کاتا هم با قضاوت 12 عضــو شــورای داوری فدراســیون جهانی برگزار میشود، تا تکلیف کاتاروهای اعزامی به مســابقات جهانی 2018 مادرید مشخص شود. تیمهای ملی هند که زیــر نظر احمد صافی از مربیان بینالمللی کاراته ایران تمرینات خود را انجام میدهند با اضافه شــدن تیم اکوادور در مسابقات ارومیه نیز شرکت میکنند. هندیها نزدیــک به 4 ماه هســت که با دعــوت از این مربی در جهت توســعه کاراته کشور خود گام برداشــتها­ند. تیم اکوادور هم 4سال متوالی در اردوگاه تمرینی در ایران با این مربی تجربیات خــود را افزایش میدهد. نکته قابل توجه زمان برگــزاری این رویداد اســت، چــرا که جمعه بازیهای آســیایی آغاز میشود و عجیب است که فدراســیون در حین برگــزاری این رویداد، جام وحدت و دوستی را برپا کرده است؛ آن هم در شرایطی که همه نگاهها به اندونزی است.

مهــرو کمرانــی بــه ماجرای مصدومیــت کیمیا علیــزاده واکنش نشــان داد. ســرمربی تیــم ملــی تکواندو دربــاره چگونگی مصدومیت علیزاده گفــت: «روزی که این اتفاق غیر قابل پیشبینــی و عجیب افتاد، ما اصال احتمــال پارگی رباط داخلی

کیمیا را نمیدادیم. با این حال شخصا همراه کیمیا برای عکس رنگیپزشکی رفتم.سریعا نیز جواب او را دریافت و با هماهنگی فدراســیون به دکتــر رازی مراجعه کــردم. بعــد از ارزیابــی دکتر رازی مشخص شد رباط زانوی کیمیا دچار پارگی شده است. وقتی مشخص شد کیمیا بازیهای آســیایی را از دست داده اســت، همــه ما دچار شــوک بزرگی شــدیم و یکی، دو روز نیز در این شوک قرار داشتیم.»

کمرانی ادامه داد: «کســی که بارهــا زیر تیغ جراحی رفته اســت، برای بازگشت باید انگیزه بسیار قوی داشته باشــد. کیمیا علیزاده قبل از مصدومیــت اخیر، حدود یک ســال بــه خاطر مصدومیت گذشــتهاش از اردوی حرفــهای و دنیــای قهرمانی دور بود و زندگی عادی یک دختر را تجربه کرد. بازگشــت او بعد از تجربه این شــرایط خیلی ســخت بود و با اصــراری که خود کیمیا داشــت من به حضــور او در مســابقات قهرمانی آسیا راضی شدم. اصال موافق حضور او در ویتنــام نبودم و او اصرار زیادی برای بازگشــت داشت. حتی کیمیا با مراجعه به پزشــکان نامه حضور در تمرینــات را دریافت کرد. امیدوارم با وجود مصدومیت اخیر مجددا کیمیا به دنیای قهرمانی بازگردد اما احتمال خداحافظــی او از دنیای قهرمانی نیز وجود دارد.» کمرانی درباره اینکه این مصدومیت از همان ناحیه قبلی است، گفــت: «اصال ایــن مصدومیت هیچ ارتباطی به مصدومیتهای گذشــته او نــدارد. مصدومیــت زانــوی چپ کیمیا علیــزاده مصدومیت جدیدی بود و او در گذشــته هیچ مشکلی از این ناحیه نداشت. البته تیم پزشکی و دکتر کیهانی تمــام تالش خود را انجام خواهند داد. قرار است دوشنبه 29 مــرداد در خصوص زمان جراحی کیمیا تصمیم گیری شود.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran