Iran Varzeshi

مادرید شهر ستارهها

-

الکاســیکو در ســالهای اخیر نماینده فوتبــال اســپانیا در رده باشــگاهی بــود که کهکشــانیه­ای رئــال را در برابر ســتارههای خودســاخته بارســلونا قــرار مــیداد با پس زمینههــای سیاســی- اجتماعی امــا در چند سال گذشــته «دربی مادریلنو» به همان اندازه اهمیت پیدا کرده چون دیگو ســیمئونه قرمز و سفیدپوشان را متحول و تیمش را به یک رقیب قدرتمند برای تیم موفقتــر و پرافتخارتر رئال تبدیل کرده اســت. رقابت دو تیم امشب ادامه پیدا میکند و رئال و اتلتیکو در تالین، پایتخت استونی برای به دست آوردن سوپرجام اروپا به مصاف هم میروند. برای سفیدها این نخستین بازی رســمی با مربیگری خولن لوپتگی است بعد از تابستان پرماجرایی که زینالدین زیدان و کریستیانو رونالدو از تیم جدا شدند؛ سیمئونه هم امیدوار اســت بازیکنان جدیــد بتوانند در ترکیب قهرمان لیگ اروپا جا بیفتند.

سابقه دو تیم در رقابتهای مختلف 219 بار با هم روبهرو شدهاند که سهم رئال 109 پیروزی و سهم اتلتیکو برابر با تساویها یعنی 55 بوده. تیم ســیمئونه در پنج فصل اخیر در سانتیاگو برنابئو در رقابتهای لیگ شکســت نخورده و در 10 بازی آخر تنها یک باخت داشته و چهار پیروزی به دست آورده. در اروپا دو تیم 9 بار با هم روبهرو شــدهاند که سهم رئال پنج پیروزی بوده و اتلتیکو دو بار برنده شده است.

آخرین بازی رئال 3 بر یک میان را برد و جام برنابئو که پیشفصل سنتی مادرید محسوب میشود، را کســب کرد. کریم بنزما، گرت بیل و بورخا مایــورال گلهای رئــال را زدند و گونســالو ایگواین که به صورت قرضی از یوونتوس راهی میان شده، تک گل میهمان را به ثمر رساند. تیم دیگو ســیمئونه هم در آخرین بازی خود با یک گل مغلوب دیگر تیم بزرگ شهر میان یعنی اینتر شد. لوتارو مارتینس تنها گل این بازی در ورزشگاه واندامتروپ­ولیتانو را زد.

ترکیب دو تیم لوپتگی احتماال همان ترکیب جام برنابئو را بــه مصاف اتلتیکو میفرســتد، تونی کروس و کاســمیرو در خط میانی و ایســکو جلوتر در نقش شماره 10 بازی خواهد کرد. لوکا مودریچ که مورد تشویق ایســتاده هواداران در جریان بازی با میان قرار گرفت، شاید جای همتیمی برزیلیاش را بگیرد. تیبو کورتوآ شاید همچنان باید منتظر بماند که نخستین بازیاش را برای رئــال مادرید انجام دهد چــون کیلور ناباس از وقتی این بلژیکی به تیم اضافه شــده همچنان جایگاه خود را حفظ کرده و با تداوم بازیهای خوبش میتواند رقابت جالبی با کورتوآ شــکل بدهد. آلوارو اودریوســو­ال و خســوس وایخو دو بازیکن دفاعی رئال به دلیل مصدومیت عضانی به این بازی نمیرســند. سیمئونه هم نسبت به بازی شنبه برابر اینتر، بازیکنان اصلی بیشتری به زمین میفرســتد بخصوص آنتوان گریزمان کــه فرصت اندکی در آن بازی به دســت آورد البته ستاره اتلتیکو بعد از قهرمانی جام جهانی مدت زیادی نیســت به تمرینهای تیم اضافه شده و بعید اســت آمادگی 90 دقیقه بازی را داشته باشد. توماس لمار و رودری که عملکرد خوبی در پیشفصل داشــتهاند شــاید امشب بتوانند نخستین بازی رســمی را برای اتلتیکو انجام دهند. تغییرات بیشتری شاید در ترکیب اتلتیکــو صورت نگیرد و تیم ســیمئونه همان تسلیم ناپذیر سختکوش همیشگی خواهد بود.

ترکیب احتمالی 2 تیم: رئال مادریــد: ناباس؛ کارواخال، راموس، ناچو، مارسلو؛ کاسمیرو، کروس؛ ایسکو؛ بیل، آسنسیو، بنزما

اتلتیکوماد­رید: اوباک؛ آریاس، گودین، ســاویچ، لوییز؛ کوکه، نیگــس، رودری؛ لمار؛ کاستا، کالینیچ

 ??  ?? رئال مادرید- اتلتیکوماد­رید؛ ساعت 23:30
رئال مادرید- اتلتیکوماد­رید؛ ساعت 23:30

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran