Iran Varzeshi

بازسازی اسپانیا با لوییس انریکه

دوران جدید بعد از خداحافظی ستارهها

- منبع: مارکا

بازیهــای ضعیف اســپانیا در جام جهانــی 2018 یکی از درخشــان ترین دوران فوتبــال این کشــور را رقم زد و لوییــس انریکه مربی جدیــد این تیم با وظیفه بسیار ســخت بازسازی تیم ملی روبهرو است.

مثلــث باتجربــه جــرارد پیکــه، آنــدرس اینیســتا و داویــد ســیلوا از اســپانیا خداحافظی کرده و در تیم ملی شــکافهایی ایجاد کردهاند. مربی سابق بارســلونا که خود را برای نخستین بازی با انگلیس آماده میکند، باید این پستها را مــورد توجــه قرار دهد ضمــن اینکه تورنمنتهای آینده نیــز اهمیت زیادی دارد.

لوییس انریکه 9 شــهریور نخستین تیم خــود را معرفی میکنــد و احتمال دارد کــه چهرههای جدید زیادی به تیم اضافه شوند.

جایگزین کردن اینیســتا غیرممکن است، چیزی که بارســلونا هم به زودی متوجه میشود اما بازیکنانی هستند که میتوانند نقش خاقانــه او را ایفا کنند. ایســکو گزینــه کاملی اســت بخصوص بــا توجه به اینکه ایــن بازیکن در فصل 2017-2018 بهتریــن عملکرد خود در تیم ملی اسپانیا را زیر نظر خولن لوپتگی که االن مربیاش در رئال مادرید است، بر جا گذاشت. اگر مربی سابق اسپانیا بتواند در رده باشــگاهی هم همانطور از ایسکو بهره بگیرد، سودش به لوییس انریکه نیز میرسد.

مارکو آسنســیو در سانتیاگو برنابئو همواره در حال پیشــرفت است اما هنوز هیــچ کس از اینکه کدام پســت برای او بهتر اســت به نتیجه گیری نرسیده با در نظر گرفتــن اینکه در بال چپ و هافبک خوب بازی میکند.

تیاگــو آلکانتــار­ا بعــد از انتقال به بایرنمونیـ­ـخ با مصدومیتهــ­ای متعدد مواجه شــد اما فرصت بــازی در ترکیب اصلــی اســپانیا و خط میانــی که دیگر اینیستا و ســیلوا را ندارد، میتواند برای او لذتبخش باشد.

گــذر از همکاری پیکه و ســرخیو راموس در قلــب خط دفاع هم به همین انــدازه چالش برانگیز اســت هرچند که نامزدهای باکیفیتی برای این پست وجود دارد. ناچو فرناندس و ســزار آسپیلیکوئت­ا تجربه بازی در تیم ملی را دارند و در جام جهانی حضور داشتند هرچند هیچ کدام مدافــع میانی تخصصی نیســتند. مارک بارترا بعد از بازگشــت بــه اللیگا و بازی بــرای رئال بتیس احیا شــده و میتواند یکی از اعضای نخستین تیم مربی سابق رم باشــد. یرای جایگزین دیگری اســت ضمــن اینکه آیمریــک الپورته میتواند یــک بار دیگر ملیت خــود را تغییر دهد بعد از آنکه هنوز برای تیم ملی فرانسه در رده بزرگساالن بازی نکرده است.

جانشینی ســیلوا جالب است چون او از آن دســت بازیکنانی است که فقط در یــک سیســتم بازی خــاص کارایی فوقالعادها­ی دارند، سیستمی که لوییس انریکه در دوران حضــورش در نوکمپ نشــان داد عاقه زیادی بــه آن ندارد. اگــر بــه بازیکنانی بــا ویژگیهای قابل قیــاس توجــه کنیم خوان ماتــا و پابلو فورنالس گزینههای جانشــینی ابتدایی هســتند هرچند اولی در حــال حاضر در منچســتریو­نایتد درخشــش خاصی نداشته.

لوییــس انریکــه شــاید تصمیم به اســتفاده از نوع متفاوتــی از هافبکها داشته باشــد بخصوص با توجه به اینکه ســائول نیگس در انجام وظایف هجومی خارقالعاده است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran