Iran Varzeshi

خونه‌به‌خونه‌هم‌بازی‌نم‌یکند

- عرشیا آرین ‪Arshia Arian‬

بعد از حاضر نشــدن تیم گســترش فوالد تبریز در هفته اول مقابل بــادران به دلیل آماده نشــدن کارت بازیکنان تیم تبریزی، تیم نفت تهران هم مقابل مشکیپوشــا­ن حاضر نشــد. مســووالن باشــگاه خونه به خونــه هم تصمیم گرفتنــد مقابل ملوان بــازی نکنند. البته هنوز معلوم نیســت از تعــداد تیمهای لیگ یکی کم خواهد شــد یا خیر چون تیمها تــا هفته دوم فرصت دارند مدارکشــان را به فدراســیون تحویل دهند. حاال این ســوال مطرح اســت که چرا کمیته برگــزاری بازیهای لیگ یک تا قبل از شــروع لیگ یک تکلیف باشــگاهها­ی بالتکلیف را مشخص نکرد تا مثل سالهای گذشــته لیگی منظم را شاهد باشیم؟

تیم نفت تهران کــه در حال حاضر وجود خارجی ندارد و اگر هفته آینده هم بــازی نکند با توجه به غیبت در دو بازی متوالی از جدول مســابقات کنار گذاشته میشود.

گسترش فوالد یا همان ماشینسازی لیگ یکی هم به احتمال زیاد مشکلشان بــرای بــازی دوم برطرف میشــود. اما موضوع باشــگاه خونه به خونــه بابل تا حدودی فرق میکند.

قاســم حســنزاده چند روز قبل از شــروع لیگ برتــر و زمانی کــه متوجه شــد ادعاهایش مبنی بــر تبانی در بازی تیمهای نســاجی و راه آهن ثابت نشــده با افشــاگری علیــه فدراســیون فوتبال و برخی از مســووالن باشــگاه نســاجی کنارهگیری تیمــش از لیگ یک را اعالم کرد. حسنزاده خیلی صریح و با نام بردن از افــراد حرفهایی را زد کــه باید برای اثباتش مدرک ارائه دهد.

او گفته بود: «مهدی تاج مالقاتهای پــی در پــی را با جواد نکونام ســرمربی نساجی داشــت! آنها حتی برای حمایت از باشگاه نســاجی خطکشیهای زمین را عوض کردند تــا از 16 متر به 20 متر تغییر پیدا کند؛ مــا برای تمام گفتههای خود ســند داریم و آنها را به فدراسیون ارائه دادیم امــا آنها به ما گفتند که تمام ایــن ماجراها را میداننــد! اما چرا کاری نکردند؟!

یکی از آشــنایان کیانــوش رحمتی بازیکن سابق استقالل تهران نزد بازیکنان راه آهــن رفت و به آنها ســکه هدیه داد! آن ســکهها در ازای صورت دادن خطای پنالتــی روی بازیکنان تیم نســاجی بود! بازیکنــان راه آهــن به صراحــت به این مساله اعتراف کردند!

دیگر کمیته اخالق چه باید میفهمید تا بــاور کند تبانی صورت گرفته اســت؟ یقین دارم که آه و اشــک مردم بابل جواد نکونام و تاج را تنبیه خواهد کرد! ما هرگز در لیگ دســته یک بازی نمیکنیم! مگر رای همان چیزی شود که حقیقت دارد.»

امــا چنــد روز بعد خبر رســید که شــورای شــهر بابل با خرید حدود نیمی از سهام این باشــگاه زمینه بازگشت تیم خونه به خونه به لیگ یک را فراهم کرده اســت. دو روز قبل از نخستین بازی هم اکبر محمدی بهعنوان ســرمربی انتخاب شد و به نظر میرســید اگرچه دیرترین آعاز را داشــتند اما سرانجام در لیگ یک حاضر میشوند تا اینکه قاسم حسنزاده در آخرین اظهارنظر مدعی شــد تیمش مقابل ملوان به میدان نمیرود.

او دلیــل این تصمیمــش را اینطور بیان میکند: «مطمئنا ما بازی نمیکنیم چراکه اســتاندار­ی مازندران و فرمانداری به وعدههای خود عمل نکردند، سه هفته ما را ســر کار گذاشــتند و آخر هم قولی که داده بودنــد را عملی نکردند. ما اصال قصد تیمداری نداشــتیم و فقط بهخاطر وعدههای این مســووالن پای کار آمدیم امــا به دلیل عملی نشــدن وعدهها قطعا مقابل ملوان بازی نمیکنیم.»

حتی اخوت قائم مقام و ســخنگوی باشگاه خونه به خونه بابل هم این موضوع را تاییــد میکنــد: «با توجه بــه اینکه مســووالن اســتان به تعهداتشان عمل نکردند ما نمیتوانیم در هفته اول مقابل ملوان بازی کنیــم، حتی نامهنگاریه­ای الزم را برای به تعویق انداختن این دیدار به ســازمان لیــگ و فدراســیون فوتبال ارسال کردیم.»

شــاید اینها همه به همــان موضوع ناراحتــی و دلخــوری حســنزاده از فدراسیون برمیگردد و او برای ایستادن روی مواضعــش چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است.

به هــر حال هر تیمی کــه دو بازی متوالی در لیگ حاضر نشــود مثل آنچه چند سال پیش برای اتکای گلستان اتفاق افتاد از جدول مســابقات کنار گذاشــته میشود.

البته این موضوع هم قابل تامل است که اگر آنها قصد تیمداری نداشــتند چرا سرمربی جدید انتخاب کردند؟ حسنزاده بارهــا از کنارهگیــر­ی و تحریــم لیگ و مســائلی از این دست حرف زده و سپس تصمیمش را تغییر داده است.

خونه به خونه یک باشگاه خصوصی اســت اما اجازه نــدارد هر بــار لیگ یا مسووالن اســتانی را با حربه کنارهگیری تحت فشار بگذارد.

شاید اینها همه به همان موضوع ناراحتی و دلخوری حسنزاده از فدراسیون برمیگردد و او برای ایستادن روی مواضعش چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است. به هر حال هر تیمی که دو بازی متوالی در لیگ حاضر نشود مثل آنچه چند سال پیش برای اتکای گلستان اتفاق افتاد از جدول مسابقات کنار گذاشته میشود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran