Iran Varzeshi

پارس جم، بدن استقاللیها را نشانه گرفته

نمونه‌جدید‌کارشکنی،‌به‌تیم‌میهمان‌اتاق‌نم ‌یدهند

-

امتیازهایی مثل گرما یا ســرمای شــهر میزبان یا ارتفاعش از ســطح دریا، مواردی هســتند که به طور طبیعی امتیازهای میزبانی یک شــهر به حســاب میآیند. بعضی میزبانها اما برای اینکه شــرایط زمین مســابقه را هرچه بیشتر به ســود خود تغییر دهند، به کارهای غیرحرفهای مثل آب بســتن داخل زمین دســت میزنند. در آستانه بازی اســتقالل مقابل پارس جنوبی جم اما با نمونه جدیدی از حرکات غیرحرفهای یا به قول اســتقاللی­ها کارشکنی در کار میهمان مواجه میشــویم. ماجرا از این قرار است که فصل گذشته که استقالل در بازی رفت میهمان پارس جنوبی جم بود، برای اقامت در میهمانسرای کشتیرانی، اتاق گرفت و در آنجا اقامت کرد. این فصل اما وقتی مســووالن اســتقالل برای رزرو اتاق با میهمانســر­ا تماس میگیرند، مسووالن آن اعالم میکنند که به آنها گفته شــده به استقاللیها اتاق ندهند. همین میشود که استقالل ناچار میشود برای اقامت در عســلویه هتل بگیرد. اصغر حاجیلو ضمن تأیید این موضوع میگوید: «ما قصد داشــتیم هتلی را در شهر جم برای تیم رزرو کنیم اما با کارشکنی مجبور شدیم هتلی در عسلویه بگیریم و باید روز بازی چند ساعت در راه باشیم تا به ورزشگاه برسیم که این موضوع خوب نیست. با این شرایط من مطمئن هستم با درایت شفر میتوانیم 3 امتیاز این بازی را کسب کنیم.»

نکته قابل توجه اینجاست که بوی گاز ترشی که در هوای عســلویه به مشــام میرسد، اقامت استقاللیها در این شــهر را سخت میکند. نکته مهمتر اما اینجاســت که شــهر عسلویه همسطح دریاســت و استقالل برای اینکه در جم به مصاف پارس جنوبی برود، باید حدود یک ســاعت تا 40 دقیقه در گردنه پیش برود و در نهایت به شــهری برســد که 800 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

به همین خاطر اســت که وقتی تیمها از عسلویه به جم میرسند، در ابتدا بدنهای بازیکنان دچار مشــکل میشود و این تغییر ناگهانی ارتفاع از عسلویه تا جم، روی شــرایط بدنی بازیکنان تأثیر میگذارد. به همین خاطر است که تیمها ترجیــح میدهند معموال یک روز زودتر در جم اقامت کنند که بدن بازیکنان به شرایط این شــهر عادت کند. مسووالنی که به میهمانســر­ای کشتیرانی دستور دادهاند به استقاللیها اتاق ندهند، دقیقا قصد داشتند که بدن بازیکنان استقالل برای بازی با پارس جنوبی جم، دچار شــوک ناشی از تغییر ناگهانی ارتفاع شود. بعد از تهدیدهای لیدر باشــگاه که هواداران استقالل را در صورت همراه داشتن نشــانی از هواداری آبیپوشــان، مسوول مال و جانشــان میدانست، این قبیل کارشــکنیه­ا از سوی جمیها نشان از آن دارد که این بازی آنقدرها بی سروصدا برگزار نخواهد شد. البته که باشگاه پارس جنوبی نه مسوولیت بیانیه تهدیدآمیز لیدر باشــگاه را برعهده گرفته و نه اتاق ندادن میهمانســر­ا به استقاللیها را. اما نمیتوان این موضوع را کتمان کرد که این اتفاقات از سوی هر کسی انجام شده باشد، در نهایت به پای پارس جنوبی نوشته میشود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran