Iran Varzeshi

جوک نخوانید، بغداد را بگیرید

بعد از ســالها ناکامی، این فصل دل به اســتقالل و پرسپولیس بستهایم تا در لیگ قهرمانان آسیا بدرخشند و به مراحل باالتر صعود کنند. این دو در یک چهارم نهایی با تیمهایی از لیگ ســتارگان قطر برخورد کردهاند. الدحیل حریف پرسپولیس است و الســد باید مقابل استقالل با

- امیر اسدی ‪Amir Asadi‬

السد در دو بازی نخست خود نشان داده که برای رســیدن به این هــدف بزرگ، هیچ کمبودی ندارد. این تیم با مربیگری اوسوالدو فریرا، هفته نخســت را با برد 6 بر صفر مقابل الخریطیــا­ت به پایان رســاند. بغــداد بونجاح هتتریک کرد، اکرم عفیف دو گل زد و محمد عبدالرحمان هم توانست یک گل وارد دروازه الخریطیات کند تا السد نخستین گام را محکم بردارد.

در بازی دوم، قدرت السد این بار به العربی دیکته شــد. پیروزی 10 بر یک، نشانههایی از قدرت تیمی بود که قرار است مقابل استقالل از ایــران بازی کند. بغــداد بونجاح به تنهایی 7 گل زد، اکرم عفیف مثــل بازی قبل دو بار دروازه حریف را باز کــرد و یک گل دیگر نیز توسط مدافع العربی وارد دروازه این تیم بخت برگشته شد.

الســد در دو بازی 16 گل به ثمر رسانده و تنها یک گل خورده. بغداد بونجاح که فصل قبــل در 22 بازی 16 گل زده بود، حاال در دو بازی نخست 10 گل وارد دروازه الخریطیات و العربی کــرده و برای تمام مهاجمان حاضر در لیگ ستارگان خط و نشان کشیده. این مهاجم الجزایــری که عضو تیم ملی این کشــور هم هســت، بر صدر جدول بهترین گلزنها تکیه زده و البته اکرم عفیف از السد هم نزدیکترین تعقیب کننده اوست.

الســد از دو بازی 6 امتیاز گرفته، درست مثل الدحیل که حریف پرســپولیس در لیگ قهرمانان آسیا است. الدحیل در بازی نخست، الشــحانیه را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد. یوسف العربی دبل کرد و نام تائه هی هم دیگر گل الدحیل را به ثمر رساند. الدحیل در بازی دوم میزبان الخور بود و موفق شــد این تیم را نیز با 6 گل از پیش رو بردارد. یوســف العربی یک گل زد تا نشان بدهد همچنان امیدوار به کسب عنوان آقای گلی در لیگ ستارگان قطر است. البته الســد و الدحیل، فقط در بونجاح و العربی خالصه نمیشوند. از ستارههای خط حمله الســد و الدحیل که فاکتور بگیریم، به ژاوی، گابی و ادمیلسون جونیور میرسیم که آنها هــم بازیکنان مهمــی در ترکیب دو تیم محسوب میشوند.

وینفرد شفر در واکنش به برد 10 بر یک السد مقابل العربی گفت: 10« بر یک؟ بیشتر شــبیه به یک جوک میماند. گفتــم که ایران قویترین لیگ غرب آسیا را دارد و برای همین از این نتایج در آن نمیبینید. قطعا حریف سختی داریم. السد خریدهای فوقالعادها­ی داشته اما ما تمرکزمان روی تیم خودمان است.»

نقدی هم به صحبتهای شــفر وارد است. فاصله الســد با العربی، در هیچ یک از سالهای اخیــر 9 گل نبوده. نتیجهای که در این بازی به دست آمده، نشان از قدرت السد دارد. تیمی که به اعتقاد شــفر بازیکنان مهمــی جذب کرده و قویتر از قبل شده. برای استقالل بهتر است این نتیجه را جدی بگیرد و همه اتفاقهای این بازی پرگل را نشانه ضعف لیگ قطر نداند.

الســد و الدحیل، در دو هفته نخست لیگ ســتارگان قطر، روی هم 25 گل زده و تنها یک گل دریافت کردهاند. این دو با ســتارههای­ی که لیگ ستارگان برایشان کوچک است، دلخوش به حضــوری پرقدرت در لیگ قهرمانان آســیا هســتند. حریفانی خطرناک و تا دندان مســلح که میکوشــند افتخاری دیگر برای فوتبال قطر در ســطح آسیا کســب کنند و البته در این راه بختشان هم کم نیست.

وینفرد شفر در واکنش به برد 10 بر یک السد مقابل العربی گفت: 10« بر یک؟ بیشتر شبیه به یک جوک میماند. گفتم که ایران قویترین لیگ غرب آسیا را دارد و برای همین از این نتایج در آن نمیبینید. قطعا حریف سختی داریم. السد خریدهای فوقالعادها­ی داشته اما ما تمرکزمان روی تیم خودمان است.»

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran