Iran Varzeshi

جنگ دستکش در استقالل جذابترین رقابت لیگ

-

رقابــت میان مهــدی رحمتی و حسین حسینی شانه به شانه و نزدیک پیش میرود. مســابقهای میلیمتری کــه همچــون فصل پیش مشــخص نیســت برندهاش کیســت. حســین حسینی فصل هفدهم به واسطه کلین شــیتهای پیدرپی رکوردی تاریخی را به نــام خود ثبت کــرد اما مهدی رحمتی همچون رقیبی سرســخت تا روز آخر پا به پــای او آمد و لحظهای پا پس نکشید. شــماره یک استقالل (مهــدی رحمتی) اما انگار نمیخواهد رویــه فصل پیــش را کنــار بگذارد و این فصــل هم بر همان مــدار تاکید دارد. او فصــل هجدهم را هم با همان عــزم و اراده آغاز کرده و میکوشــد همچنان شــماره یک استقالل باشد و جــدی و مصمم رقیب جوانش را کنار بزند. چهره پــرکار مهدی رحمتی در تمرینهای روزهای اخیر نوید رقابتی سختتر میان دروازهبانه­ای استقالل در فصــل هجدهــم را میدهد و بعید اســت که حسین حســینی در فصل جاری نیز به مانند فصل قبل به نقطه اطمینان بخشــی به لحاظ ایســتادن بیدغدغه در چارچوب دروازه تیمش برسد. بیشک اگر اتفاقی برای مهدی رحمتــی رخ ندهد او تــا پایان فصل شانســش بــرای بــازی در چارچوب دروازه را حفظ خواهد کرد و لحظهای از تفکرات وینفرد شــفر خارج نخواهد شــد و حسینی هم راهی جز عادت به این فضای سرشار از رقابت ندارد.

پیامی که اخیــرا مهدی رحمتی داد و صراحتــا اعالم کرد نمیخواهد تا 40 سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کند فقط یک پیام خشک و خالی نبود. مهدی رحمتی با جدیتی مثالزدنی در تمرینهــای تیمش حاضر میشــود و میخواهد نخســتین دروازهبان تاریخ باشگاه استقالل باشد که تا 40 سالگی بازی در ترکیب این تیم را تجربه کرده است. این بدان معناست که حسینی تا 4 سال دیگر نیز باید رقابت با سنگربان کهنــه کار فوتبال ایــران را ادامه دهد تا شــاید بعد از فروکش کردن عطش شماره یک بعد از 40 سالگی با خیالی آســوده در قفس تــوری تیمش قرار بگیرد. البته این فضا حســینی را بیش از همیشــه به دروازهبانی باتجربه بدل خواهــد کــرد و از او دروازهبانی قابل اتکاتر خواهد ساخت.

حسینی باید از این فضا بهره ببرد و ماندن رحمتی در کورس رقابت را به فال نیک بگیرد. او قطعا در این عرصه پرتالطم دروازهبــا­ن بزرگتری خواهد شد و این رقابت جذابیتهای استقالل را نیز بیشتر خواهد کرد. جاذبهای که در این هفتههای کم گل فوتبال ایران شاید از لیگ هم تماشاییتر باشد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran