Iran Varzeshi

شروع روحیه بخش برای مصاف با قطر پرمهره

-

بازیهای آســیایی جاکارتا برای ایران با بازی تیم ملی هندبال ایران مقابل مالزی اســتارت خورد. شــاگردان کاستاراتوی­چ در نخســتین دیدار خود به مصاف مالزی رفتند و در نهایت این بازی آســان را با نتیجه 55 بر 11 به ســود خود خاتمه دادند. ملی پوشــان هندبال ایران نیمه نخســت این بازی را با حســاب 29 بر 5 و نیمه دوم را با نتیجه 26 بر 6 به ســود خود تمام کردند. گلهای نیمه اول این بازی را ســالمان بربط، میالد مســائلی، مهدی بیجاری، مجتبی حیدرپور، جالل کیانی، امین کاظمی، فرزاد رستمی، علیرضا موســوی، کاظم جمعهپور و شاهو نصرتی به ثمر رساندند. همچنین گلهای نیمه دوم را نیز سالمان بربط، میالد مســائلی، جالل کیانی، احســان ابویی، فرزاد رســتمی، علیرضا موســوی، مهرداد صمصامــی، مهدی بیجاری، امین کاظمی و شــاهو نصرتی وارد دروازه حریف نه چندان مطرح ایران یعنی تیم ملی هندبال مالزی کردند.

ملیپوشان هندبال کشورمان در مرحله گروهی بازیهای آســیایی در گروه بــا تیمهای مالزی و قطر همگروند. بر همین اســاس و در نخستین بازی این گروه تیم قدرتمند و پرمهره قطر هم موفق شده بود با نتیجه 64 بر 11 تیم مالزی را مغلوب کرده و تا قبل از رویارویی با ایران صدرنشین گروه شود. تیم ایران با پیروزی مقابل مالزی با 2 امتیاز در رده دوم این گروه قراردارد. از این مرحله، از هر گروه دو تیم به مرحله اصلی صعود میکنند. به همین دلیل حتی در صورت شکســت ایــران مقابل قطر مدعی بــاز هم ما میتوانیم همراه بــا قطریها به دور دوم مسابقات صعود کنیم. البته ملیپوشان هندبال ایران روز جمعه هفته جاری میبایســت در دومین بازی خود به مصاف قطر مدعی بروند.

تیمــی پرمهره که البته قبل از شــروع بازیها اینطــور به نظر میرســید بهخاطــر قوانین جدید فدراســیون جهانی در خصــوص ممنوعیت جذب بازیکنــان خارجی، دســتش کوتاه مانــده و دیگر نمیتواند مثل ادوار قبلی با صرف هزینههای هنگفت از سراســر دنیا ستارههای هندبال را خریداری کند. به همین دلیل و باتوجه به اینکه هندبالیســ­تهای قطری تقریبا سن و سال دار شدند میتوان امیدوار بود که تیــم ملی هندبال ایــران مقابل این حریف گردن کلفت با انجام یک بازی خوب و شــجاعانه به برتری رســیده و با قرار گرفتن در صدر جدول گروه خود راهی دور دوم بازیها شود.

به هر روی علی رحیمی، مجتبی حیدرپور، امین کاظمی، میالد مسائلی، فرزاد رستمی، سالمان بربط، مهدی بیجاری، مهدی موســوی، محسن باباصفری، سید علیرضا موسوی، جالل کیانی، افشین صادقی، کاظم جمعهپور، احســان ابوئی، مهرداد صمصامی و شاهو نصرتی اســامی هندبالیسته­ای ایران در این دوره از بازیهای آســیایی هســتند که روز جمعه میباست مقابل قطریها صف آرایی کنند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran