Iran Varzeshi

جوان اما نه چندان گلزن

-

لی اروین آخرین سهمیه خارجی تبریزیها را پر کرد

لی اروین بازیکن تیم کیلمارنوک اسکاتلند با عقد قراردادی چهارساله به تراکتورساز­ی تبریز پیوست و بدین ترتیب فهرست چهار نفره بازیکنان خارجی تراکتوریها که سه اروپایی و یک آسیایی است تکمیل شد.

اروین 24 ساله با 188 سانتیمتر قد در پست مهاجم بازی میکند اما آمار نشان میدهد گلزن چندان قابلی نبوده است. او در تیم اولش مادروال طی 34 بازی 5 گل زد و جالــب اینکه دقیقا همین آمار را در تیم آخرش کیلمارنوک داشته است. بهترین عملکرد این بازیکن مربوط به دوران حضور قرضیاش در تیم آربروث اســکاتلند اســت که طی 11 بازی 8 گل زد. اروین فوتبالش را از آکادمی مادروال آغاز کرد و در ســال 2012 با قراردادی سهساله به تیم اصلی این باشگاه راه یافت.

این بازیکن ســابقه بازی در تیم زیر 19 و زیر ۷1 ســال اسکاتلند را در کارنامه دارد اما برای تیم ملی بزرگســاال­ن این کشــور بازی نکرده اســت. او طی 10 بازی برای تیمهای رده سنی اسکاتلند فقط یک گل به ثمر رســانده است. بهترین تیم این جوان بلند قامت اسکاتیش، لیدز یونایتد در لیگ چمپیونشیپ انگلستان بوده است که یازده بــازی برای این تیم انجــام داد اما گلی نزد. در لیدزیونایت­د اووه راسلر سرمربی آلمانی این تیم اعتقادی به او نداشــت و مجبور شد به صورت قرضی به اف ث باری برود که در این تیم فقط ســه بازی انجام داد اما در برگشت به لیدز و در شرایطی که استیو ایوانز سرمربی این تیم شده بود شرایط بهتری پیدا کرد.

ایــن بازیکن بعد از لیدز و طی دو ســال گذشــته به صورت قرضی در تیمهای اف ث بــاری و اولدهام انگلیس که در دسته دوم و دســته اول فوتبال انگلیس حضور داشتند بازی کرده است. تنها نکتــه مثبت این اســت که او در دو تیم آخرش اولدهــام و کیلمارنوک تعداد بازیهای مناسبی داشته و برای هر تیم 34 بازی انجام داده است.

جالــب اینکه پدر این بازیکن جوان هری اروین نیز بازیکن فوتبال بوده و طی ســالهای 19۷8 تا 1991 در تیمهای اسکاتلندی 351 بازی انجام داده اســت. او که در سال 1994 یعنی ســالی که لی پسرش به دنیا آمد فوتبال را کنار گذاشــت االن در ســن 56 سالگی نایب رییس باشــگاه بلشیک اتلتیک از دســته دوم اســکاتلند اســت. مهاجم جدید تیم تراکتورساز­ی به زودی در تمرینات تیم حاضر میشود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran