Iran Varzeshi

شروع باشکوه جهانبخش مقابل منچستر

-

علیرضا‌جهانبخش‌نم ‌یتوانست‌ انتظار‌شروع‌باشکوه‌تری‌در‌ ترکیب‌اصلی‌داشته‌باشد.‌مهاجم‌ ایرانی‌در‌هفته‌دوم‌لیگ‌برتر‌ قرار‌است‌در‌ترکیب‌ثابت‌برایتون‌ باشد،‌در‌روزی‌که‌این‌تیم‌ میزبان‌منچستریونا­یتد‌پرستاره‌ و‌پرافتخار‌است.‌رسانه‌های‌ مهم‌انگلیس‌از‌جمله‌گاردین‌ در‌ترکیب‌احتمالی‌‌برایتون‌از‌ جهانبخش‌به‌عنوان‌گوش‌راست‌ این‌تیم‌نام‌برده‌اند.‌گرانترین‌ خرید‌تاریخ‌این‌باشگاه‌در‌بازی‌ هفته‌اول‌مقابل‌واتفورد‌روی‌ نیمکت‌نشست‌و‌تنها‌در‌02‌ دقیقه‌پایانی‌به‌زمین‌رفت،‌ولی‌ ظاهرا‌هوتون‌تصمیم‌گرفته‌در‌ این‌بازی‌حساس‌جهانبخش‌را‌از‌ ابتدا‌به‌زمین‌بفرستد. نخســتین بازی علیرضا در لیگ برتر دارد، ولــی هنــوز میتوانــد در یک لحظه با خاطره خوبی به پایان نرســید. او زمانی سرنوشــت بازی را تغییر دهــد و احتماال بــه زمین رفت که تیمش بــا دو گل عقب علیرضا مجبور باشــد دقایق زیادی از بازی بود و هوتون امید داشــت که با این تعویض در کار دفاعی شرکت کند. بتواند تغییــری در جریان بــازی بهوجود آنچــه برایتون را امیــدوار میکند که آورد، ولی واتفورد کامال به بازی مسلط بود بتواند نخســتین امتیازات فصل را به دست و جهانبخش به ندرت تغذیه شــد تا بتواند آورد، آمــار خوب این تیم مقابل منچســتر خطریبسازد. اســت.اینتیمدوبا­زیآخــرخان­گیاش او در بازی مقابل منچســتریو­نایتد هم مقابل شــیاطین ســرخ را بــرده. اولی در قرار نیســت کار آســانی داشــته باشد. یار نوامبر 1982 و دومی ماه مه همین ســال مستقیم علیرضا لوک شاو است که در فصل که کمک کــرد برایتون در لیگ برتر بماند. جدید به شرایط آمادگی رسیده و در بازی پیروزی یک بر صفر فصل گذشــته برایتون هفته اول مقابل لســتر موفق شد نخستین بردی تاریخی در ورزشــگاه «آمکس» بود گل دوران حرفــهایاش را هم بزند. گوش و کمــک کرد که حضور ایــن تیم در لیگ چپ منچســتریو­نایتد هم آلکسیس سانچز برتر به یک فصل محدود نشود. جهانبخش خواهد بود کــه هرچند با دوران اوج فاصله تنها تغییر ترکیب برایتون نیســت و کریس هوتون به خبرنگاران گفت که تیمش نسبت به هفته قبل جابهجاییها­ی نســبتا زیادی خواهد داشت: «اگر به ترکیب هفته گذشته مــا دقت کنیــد، تنها یــک بازیکن جدید داشــتیم. بقیه بازیکنان ما به تدریج به تیم اضافه میشــوند.» یکی از بازیکنان دیگری که به ترکیب برایتون اضافه میشود مارتین مونتویا، مدافع راســت ســابق بارساســت. برایتون یک تغییر اجباری هم دارد و برونو، کاپیتان این تیم که مقابل واتفورد مصدوم شد، غایب اســت. منچســتریو­نایتد هم با اضافه شدن ملیپوشانش با ترکیب کاملتری به زمین میرود. مهمتریــن تغییر ترکیب منچســتر اضافه شدن روملو لوکاکو به خط حمله است و مهاجم بلژیکی میتواند فشار روی خط دفاع میزبان را بیشتر کند. لوکاکو به 17 تیم از 20 تیــم حاضر در لیگ برتر گل زده و برایتون یکی از ســه تیمی است که او هنوز موفق نشده دروازهاش را باز کند.

جســی لینگارد، نمانیا ماتیچ و آنتونیو والنســیا هم از هفته گذشــته به تمرینات اصلی برگشــتند، ولی مورینیو معتقد است که آنها هنوز در شــرایط مسابقه نیستند و بعید است در ترکیب اصلی باشند. لینگارد بعد از جام جهانی ســه هفته در تعطیالت بــود، ولــی والنســیا و ماتیــچ در اردوی پیشفصل مصدوم شدند.

برایتون که هفته آینده بازی سختی در آنفیلد دارد، دوست ندارد این بازی خانگی را دســت خالی ترک کنــد. مورینیو هم به بازیکنانش هشــدار داده که نباید میزبان را دســتکم بگیرند: «بهترین راه آماده شدن برای این بازی این اســت که به یاد بیاوریم ســه ماه قبل در این ورزشگاه یک بر صفر شکســت خوردیــم. کریس هوتــون مربی بزرگی اســت. برایتون تیم خوبی اســت و بازیکنان خوبی دارد. آنها ورزشــگاه زیبایی دارنــد، ولی بازی در آنجا دشــوار اســت. آنها میدانند چطور بازی کنند، تیمشــان را حفــظ کردهاند و با چنــد بازیکن جدید تقویت کردهاند. سبک بازی این تیم همان است و شکست در بازی اول باعث میشود کــه آنها به فکر واکنش باشــند و بخواهند نمایش بهتری داشته باشند. ما بازی سختی در پیش داریم، ولی بــه خودمان اطمینان داریم. تمرینات ایــن هفته ما خوب بوده و برای برد به زمین میرویم. این هدف اصلی ماست.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran