Iran Varzeshi

کرانچار: دنبال نقشه برای صعود نیستم

با هدف برد ترکیب بازی با میانمار را انتخاب میکنیم

-

هر‌چند‌تیم‌امید‌گام‌اول‌را‌محتاطانه‌برداشت‌اما‌در‌دیدار‌دوم‌ اتفاقات‌بازی‌به‌کمکش‌آمد‌تا‌با‌بردی‌قاطع‌در‌آســتانه‌صعود‌قرار‌ بگیرد.‌این‌پیروزی‌فشار‌اولیه‌را‌از‌روی‌کرانچار‌برداشت‌تا‌در‌ادامه‌ راه‌شرایط‌روانی‌بهتری‌داشته‌باشد.‌البته‌این‌مربی‌کروات‌برعکس‌ بازیکنان‌جوانش‌با‌صراحت‌از‌بلندپروازی‌های‌تیمش‌حرف‌نمی‌زند‌ و‌هیچ‌وقت‌از‌قهرمانی‌و‌هدفگذاری‌برای‌این‌مهم‌نگفته‌است.

کرانچار‌یک‌روز‌بعد‌از‌برد‌مقابل‌کره‌شمالی‌در‌حاشیه‌تمرین‌ تیمش‌در‌محاصره‌خبرنگاران‌ایرانی‌مصاحبه‌مفصلی‌انجام‌داد.

آقای‌کرانچار‌از‌بازی‌با‌کره‌شمالی‌و‌شرایط‌تی ‌متان‌در‌این‌بازی‌ بگویید.

از ابتدای بازی بازیکنان به دستورات تکنیکی و تاکتیکی خوب عمل کردند. بر اســاس تجزیه و تحلیل ما آنها بســیار خوب کار کردند. در جریان بازی دیده میشــد کرهایها قصد دارند ابتدا عقب زمین خودی جمع شوند تــا بازیکنان ما جلو بیایند و ســپس ضد حمله بزننــد. بازیکنان ما به لحاظ تکنیکی و تاکتیکی نقشــه حریف را خنثی کردند و در برخوردهای جسمانی نســبت به حریف برتر بودند و این عملکرد باعث شــد تا سه امتیاز سزاوارانه را کسب کنیم.

نیمک ‌تنشینی‌مهدی‌قائدی‌و‌استفاده‌ از‌بازیکنی‌دیگر‌در‌زمین‌نشــان‌می‌دهد‌ شما‌به‌دنبال‌ساختن‌تیمی‌قوی‌و‌با‌برنامه‌ برای‌رقاب ‌تهای‌انتخابی‌المپیک‌هستید.

ما ظرف 48 ســاعت دو بازی ســنگین را پشت سر گذاشــتیم. نبود مهدی قائدی فقط یک دلیل تاکتیکی داشــت تا به او استراحت بدهیم و از قدرت امیر روستایی که در بازی اول هم بسیار خوب برای ما کار کرد استفاده کنیم. میخواستیم حریف را خســته کنیم و وقتی دچار افت شــدند آن زمان مهدی قائدی را وارد کنیم و توانســتیم با فشــار روی آنها حریف را در موضع ضعیفتری قرار دهیم. حتی خط هافبک ما هم دســتخوش تغییراتی شده بود. به این شکل توانستیم کمربند میانه زمین را قوی کنیم. به حریف اجازه توپ گرفتن نمیدادیم و پله به پله و خط به خط پیش میرفتیم و حریف نتوانســت حتی یک شــانس برای خودش به وجود بیاورد. باید شــرایط را بررسی کنیم. 9 بازیکن ما 2 بازی سنگین را پشت سر گذاشتند. باید شرایط آنها را بررسی کنیم و تیم باالنس شود. بازیکن ذخیره نداریم. آنها گروهی از بازیکنان قوی و بااستعداد هستند که همگی یک روند و مســیر تاکتیکی را پشت سر گذاشــتند. بازیکنان باید تاکتیکهایی که به آنها آموخته میشــود را بسیار خوب دریافت کنند و شرایطشان را بهبود ببخشند. در یک کار تیمی مناسب بازیکنان میتوانند با عملکرد تکنیکی خود بر نمرات مثبت تیمی بیفزایند و در این صورت نفرات تک به تک به صورت ستاره از تیم بیرون میآیند و عملکردشان به چشم میآید. همچنین ما برای بازی بعد قصد داریم با توجه به برد کره شــمالی به ســمت پیروزی بعدی حرکت کنیم و ســپس راهی مرحله بعد شویم. به هیچوجه نقشهکشــی برای صعود در دستور کارمان نیســت و بعد از بازی سوم مشخص میشود که بهعنوان تیم چندم گروه به مرحله بعد میرویم و با کدام حریف دیدار میکنیم.

ظاهرا‌روی‌بازیکنــان‌ذخیره‌برای‌بازی‌میانمار‌حســاب‌باز‌ کرده‌اید.

قطعا ما همه 11 بازیکن را نمیتوانیم تغییر دهیم. باید چند جنبه را مدنظر قرار بدهیم. تعدادی از بازیکنان ما دارای اخطار هستند و نباید کارت دوم را بگیرند تا در صورت صعود به مرحله بعدی از همه توانمان بهره ببریم. سایر بازیکنانی که در دو مسابقه قبلی کمتر در میدان حضور داشتند را تحت فشــار گذاشتیم. همه موارد را طی ســه روز در ذهنم جمعبندی میکنم تا ترکیب نهایی را برای بازی با میانمار با این تفکر که حتما باید برنده شویم و صعودمان به مرحله بعدی قطعی شود، مشخص میکنم.

این‌را‌هم‌در‌نظــر‌بگیرید‌که‌تیم‌های‌ایرانی‌معموال‌بعد‌از‌یک‌ بازی‌خوب‌دچار‌افت‌م ‌یشوند.

امروز(شــنبه) به بازیکنان تذکر دادم که نحوه بازی آنها قابل ستایش اســت اما میانمار حریف دست و پا بستهای نخواهد بود. آنها چاالکتر از کره شــمالی هســتند و هر لحظه میتوانند ما را تهدید کننــد. این تجربه را در سپاهان داشتم. بازیکنان بعد از یک پیروزی خیلی خوب دچار افت میشدند. تالش میکنیم تا به لحاظ روحی و جســمی بازیکنان را برای مسابقه آماده نگه داریم تا بازیکنان از لحاظ ذهنی بازی را آسان نگیرند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran