Iran Varzeshi

سخنــی با مخاطبــان

-

روزنامه ایران ورزشی بهعنوان بخشی از خانواده «ایران» از ابتدای انتشار تا امروز، با ایــن باور پیش رفته که محصوالت فرهنگی از روزنامه تا ویژهنامهها با قیمتی مناســب در ســبد خرید خانوادههای ایرانی بنشیند و شــهروندان مشــتری کاالهای فرهنگی در تأمیــن ایــن نیازهای خویش فشــار و مضیقهای بر دوششــان حــس نکنند. در این مسیر کوشــش شده به دور از نگاههای اقتصاد زده، مطبوعات و رســانه را یک نهاد فرهنگی ببینیم نه بنگاه اقتصادی. ســرمایه اصلــی ما در پیگیری ایــن تفکر و پیمودن این مســیر ســخت، اعتماد مخاطبان بوده اســت و با همین ســرمایه چرخ اقتصادی «روزنامهایر­انورزشــی» بیــش از دو دهه بــر محور فروش روزنامــه و جذب آگهیها چرخیده است.

در همــه ســالهایی کــه گذشــت، «ایرانورزشـ­ـی» در قیــاس بــا همقطاران مطبوعات ورزشــی، کمتریــن تغییر را در قیمت فروش داشــت. عزم آن داشتیم سال 97 نیز بر روال ســالهای پیش روزنامه را به دســت مخاطبان در اقصی نقاط کشــور برسانیم اما عوامل و شرایط اقتصادی تقدیر دیگــری را رقم زد. یقیــن داریم مخاطبان آشــنای «ایران ورزشــی» بر ایــن واقعیت علم و اشراف دارند که تالطمهای اقتصادی بیش از هر جا بر عرصه فرهنگ سرشــکن

شــده است به گونهای که در چند ماه اخیر، هزینه انتشار روزنامه از هزینه چاپ تا کاغذ و توزیع، چند برابر شده است.

روزنامــه ایران ورزشــی در مواجهه با این وضعیت ناخواســته از میان پیشنهادها و گزینههــای مختلف نظیر کاهش و حذف صفحات، تالش کرد راهــی را انتخاب کند که آســیبی به محتوا و کیفیت روزنامه وارد نشــود. زیرا اعتقاد راســخ ما این است که کاستن از محتوای روزنامه و حذف هر کدام از صفحات آن مفهومی جز نادیده گرفتن و حذف صدای بخشی از مخاطبان ندارد.

بنابرایــن، تصمیم «روزنامه ایران» و به تبع آن «ایران ورزشی» برای تغییر قیمت، تصمیمی ناگزیــر و ناخواســته در وضع و احوال اقتصادی اســت. «ایران ورزشی» از روز شنبه سوم شهریور در سراسر کشور به قیمت هزار تومان عرضه میشود. اطمینان داریم در این مرحله نیز مخاطبان قدیمی و همراهان دیرپای «ایران ورزشی» که هر روز خود را با این رســانه آغاز کردهاند، با درک ملموس از وضعیت قیمتها و آگاهی از تاثیر بازار بر صنعت رسانه، خانواده مطبوعاتی ما را در برداشــتن گامهای بلندتر و راســختر یاری خواهند کرد.

با سپاس فراوان روزنامه ایران ورزشی

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran