Iran Varzeshi

برانکو: این پرسپولیس، جذابترین چالش من است

-

پرسپولیسیه­ا همانقدر به برانکو ایوانکوویچ افتخار میکنند که هموطنان او. سایت نت کرواسی هم یکی از همین کرواتهایی است کــه زل زده به برانکــو و موفقیتهایش در ایران را میشــمارد. این سایت به همین بهانه سراغ سرمربی پرسپولیس رفته اما پیش از آغاز یک پرسش و پاسخ تازه، اینطور او را توصیف کرده: «مربیان کروات زیــادی خارج از وطن کار میکنند اما تنها یکی از آنها حمایت بیش از 0۴ میلیون هوادار را دارد. برانکو ایوانکوویچ قطعا شایستگیاش را دارد که او را از بهترین مربیان کروات بدانیم. او از زادگاهش وارژدین تا موفقترین تیم باشــگاهی ایران، افتخار آفریده است. ایوانکوویچ در چین و امارات هم مربیگری کرده، با دینامو به نتایج خوبی رســیده و در جام جهانی 8۹۹۱ که کرواســی سوم جام جهانی شد، دستیار بالژویــچ بود. او بعدها ســرمربی تیمملی ایران شــد و همچنان در این کشور دنبال افتخارات تازه میگردد.»

با این مقدمه، ســایت نت پرسش و پاســخ را آغاز کــرده و در ابتدا، از حضور چندســاله برانکو در پرسپولیس پرسیده که پروفســور کروات در پاسخ گفته: «در حال حاضر چهارمین فصــل حضورم در پرســپولیس را ســپری میکنــم. وقتی بــه پرســپولیس آمدم، این تیــم در رده هشــتم یا نهم جدول بــود و من در پنج بــازی پایانی نجاتــش دادم. فصل بعد با تیم قهرمان همامتیاز بودیــم و در بازیهای رودررو عملکرد بهتری داشــتیم ولی قانونی وجود داشــت که باعث شــد آنها با تفاضل گل بهتر قهرمان شوند. در دو سال بعد ما قهرمان لیگ برتر ایران شدیم؛ آنهــم قهرمانیهای قاطع که بیش از 0۱ امتیــاز با تیم دوم فاصله داشتیم اما این فصل از سوی فیفا جریمه شدیم و در دو پنجره نقل و انتقاالتی نتوانستیم بازیکنی را جذب کنیم و منتظریم این محرومیت در زمســتان به پایان برسد. عالوه بر این سه بازیکن اصلیمان را هم از دست دادیم. با این حال شروع خوبی داشتیم.»

جالب وقتی اســت که برانکو از جذابیتهای پرســپولیس فعلی گفته: «شرایط فعلی پرسپولیس یک چالش جذاب برای من است که ببینم چقدر میتوانم تیم را در شرایط خوب جلو ببرم. من به کارم در پرسپولیس افتخار میکنم و همیشه سعی کردهام نوآوریهایی داشته باشم. من احتماال مربی هستم که بیشترین بازی را مقابل 00۱ هزار هوادار انجــام داده. در کل از نتایجی هم که در دوران مربیگریام به دست آوردهام، خوشحال هستم اما نمیدانم مربی دیگری در کرواسی هست که مثل من در سه کشور مختلف قهرمان شده باشد یا نه.»

از پرسپولیس، یک بازیکن به کرواسی منتقل شد که ایوانکوویچ ادعا کرده این انتقال، به توصیه او بوده: «اینکه صادق محرمی با توصیه من به دینامو رفت، درست است. او بازیکن مدرن و فوقالعادها­ی است اما هنوز روی یکسری مسائل باید کار کند. مثال از نظر توانایی زبانی بهتر شود و از نظر روحی که مسائل تغییر محیط برایش پیش میآید، به شرایط مطلوب برسد. محرمی بازیکنی فوقالعاده سریع و جنگنده اســت. نقطه قوت او، بازی در حمله اســت اما در فاز دفاعی هم قوی عمل میکند و با تکنیک خوبی که دارد، در تکبهتکها موفق است. او اگر در بازی رو به جلو درسهای بیشــتری یاد بگیرد، میتواند در تیمهای بزرگ دنیا بازی کند.»

با این همه تجربه، برانکو ســرمربیگر­ی تیمملی کرواسی را هرگز تجربــه نکرده. موضوعــی که وقتی هموطن او مطــرح کرده، چنین پاســخی گرفته: «من هیچوقــت در زمینه مربیگــری البی نکردم. مــن و دالیچ به خاطر دانش و فــداکاری در مربیگری به این جایگاه رسیدیم. البته زمانی که بیلیچ در تیمملی کرواسی بود، خیلی نزدیک بود جانشــینش شــوم ولی تصمیم گرفته بودم در ایران و در محیط باشــگاهی کار کنم. هر چند با وجود مربیان خوبی همچون بیلیچ و دالیچ، تیمملی کرواسی هم نیازی به من نداشت.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran