Iran Varzeshi

تفاوت از زمین تا آسمان است

-

ایــن هــم حتمــا از بدشانســی پرســپولیس اســت که هر ســال باید با بهترین و ســرحالتری­ن تیم غرب آســیا بازی کنــد. فصل پیش الهالل بود و حاال الدحیل که شکســتناپذ­یر خواندنش از سوی پرسپولیســ­یها شاید جالب نباشد اما خب واقعیت این است که به راحتی به حریفانــش امتیاز نمیدهد و عزم خود را جزم کرده برای لمس جام قهرمانی آسیا.

پرسپولیس هم البته هدفی جز این ندارد اما خب دســتش بــه اندازه حریف قطری پر نیســت. تیمی که آخرین بازی خود پیش از دیدار با پرســپولیس را برابر الریان برگزار کرد و باز هم نتوانســت این تیم را شکســت بدهد. الدحیل نخستین ســوپرجام فوتبال قطــر را همین چند هفتــه پیــش به الریــان باخته بــود، از دومیــن رویارویی فصل بــا این تیم تنها یک امتیاز گرفت تا در پایان هفته ســوم لیگ ستارگان قطر با ۷ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به السد، در رده دوم جدول جای بگیرد.

مهم اما این اســت کــه آنها در این ســه هفته گل نخوردهاند. پرســپولیس هم البتــه در چهار بازی اول گل نخورده بود اما نتوانست مقابل صنعتنفت آبادان دوام بیاورد و مقاومت 380 دقیقهایاش شکست. مثل تیم برانکو، الدحیل هم دو فصل اخیر را با قهرمانی به پایان رســاند. آنها فصــل پیش با 0۶ امتیاز از ۲۲ بازی قهرمان شــد؛ بــا ۶8 گل زده و ۷۲ گل خورده کــه ۶۲ گل از آن ســهم العربی و آقــای گلــیاش بــود و ۵۲ گل را هم مساکنی زد. آنها همچنین با ۷۲ خورده، بعد از السد دومین خط دفاع را در اختیار داشتند و البته ۷ کلینشیت را هم به نام خودشان ثبت کردند.

شرایط پرســپولیس هم چیزی جز ایــن نبود البته. عددهایــش پایینتر بود وگرنه پرســپولیس هم فصل گذشــته را با قهرمانــی، آقای گلــی و بهترین خط دفاع به پایان رســاند اما خب حاال بدون ســتارههای­ش باید با تیمی بازی کند که بهتریــن بازیکنان خارجــی را در اختیار دارد. نمونهاش لوکاس مندز برزیلی است. مدافع 8۲ ســالهای کــه فصل پیش ۷۱ بــازی برای الدحیل انجام داد و در ســه بازی اخیــر هم بازیکن ثابــت تیم نبیل معلول بوده.

یوسف العربی مراکشی هم که سابقه یــازی در اللیگا را دارد، ســومین فصل حضور خود در الدحیل را تجربه میکند. العربی در ۴ فصل حضورش در اللیگا ۴۴ گل زد و در دو فصــل اخیــر هم در 38 بازی لیــگ قطر 0۵ گل برای الدحیل به ثمر رســانده؛ میانگین ‪۱ ۱3.‬ گل در هر بازی. العربی در هر ســه بازی این فصل الدحیل هم گل زده و سه گله است.

دیگــر بازیکنی که پرسپولیســ­یها باید مراقبش باشــند، نامتائههی است که هشــتمین فصل حضور خود در الدحیل را میگذراند. ایــن هافبک کرهای که در هفت سال گذشته ۶۶ گل به ثمر رسانده، در هر ســه بازی این فصــل الدحیل هم به میــدان رفتــه و دو گل زده اســت. از خوششانســی پرســپولیس، یوســف المســاکنی مصدوم است و غیبتش شاید از قدرت گلزنی الدحیل کم کند.

ایــن مهاجم تونســی در 30۱ بازی برای الدحیل در ۷ فصل گذشته، ۹۶ گل زده و فصل پیــش را هم با ۵۲ گل تمام کرد اما قرار نیســت جایــش خالی بماند چرا کــه الدحیل یک برزیلی را جایگزین او کرده است. ادمیلسون جونیور ۴۲ ساله که در ۶۷ بازی برای استاندارد لیژ بلژیک در چهار فصل گذشته، 8۱ گل زده بود و حاال در پایان هفته ســوم لیگ قطر، دو گله است. البته که خط دفاع پرسپولیس هــم در لیگ برتر بهترین اســت و در ۵ بازی، تنهــا یک گل خــورده و میداند که برای صعود، مقابــل الدحیل هم باید دروازهاش را بســته نگه دارد اما شــرایط کلی دو تیم و ستارههایشـ­ـان با هم قابل قیاس نیستند.

الدحیــل بهتــرن و باتجربهتری­ــن بازیکنــان خارجــی را در اختیار دارد اما گادوین منشا در پرسپولیس نیمکتنشین است، بشــار رســن هنوز ایدهآل نیست و به لحــاظ تجربه هم تفــاوت بازیکنان پرسپولیس و الدحیل ما را به یاد آن مثل قدیمی «تفاوت از زمین تا آسمان است» میاندازد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran