Iran Varzeshi

راضی از نباختن

-

افت انگیزه در تیم قهرمان

البته یــک امتیاز در خانــه حریف را نمیتوان بیارزش خواند اما به شــرطی که این تک امتیاز، ســومین تساوی متوالی را برای تیمی مثل پرسپولیس که در دو فصل پیش از این با اقتــدار و زودهنگام قهرمان شده، رقم نزده باشد. سومین تساوی متوالی که تیم برانکو در این ســه سال و چند ماه هرگــز آن را تجربه نکرده بود و مرد کروات بعد از بازی در ســالن کنفرانس دربارهاش گفــت: «همه اتفاقهایی کــه در کنفرانس خبری پیش از بازی پیشبینی کرده بودم، در بازی رخ داد. انتظار این را داشــتیم که با یک حریف سختکوش و جنگنده روبهرو شــویم چرا که میدانســتی­م آنها چقدر به این ســه امتیاز احتیاج دارنــد. با این حال از نتیجه ناراضی نیســتم و به شاگردانم به خاطر تالشی که در زمین داشتند، تبریک میگویــم. در واقع به خاطــر اعتمادی که به خودشان داشــتند و توانستند نتیجه را برگردانند، به آنها تبریک میگویم.»

از حرفهای برانکــو اما معلوم بود که گل نزدنهای بازیکنانش او را نگران کرده: «متأســفانه از موقعیتهایی که داشــتیم، اســتفاده نکردیــم. خیلی مهم اســت که در خانــه حریفان گل بزنیــم و در چنین بازیهایی باید هــر موقعیتی را گل کنیم. البته ما بــازی را نباختیم کــه این خیلی ارزش داشــت. همچنان بدون شکســت به مسیرمان برای رسیدن به هدفی که داریم، ادامه میدهیم و هرگز ناامید نمیشویم.»

پیش از ایــن بازی موضــوع دیگری هم ذهن سرمربی پرســپولیس را مشغول کرده بود؛ تجربــه بازی در قطر، در گرمای آبادان که پروفسور اینطور به آن اشاره کرد: «مسالهای که خیلی اهمیت داشت، این بود که توان بدنی بازیکنانم این اجازه را به آنها داد تا آخر بازی تالش کنند و خیلی خوب دوام آوردند. ما شــرایط مشــابه این جو را در قطر هم خواهیم داشــت. اگرچه دمای ورزشگاه آنجا ۲۲ یا 3۲ درجه است.»

اما آیا پرســپولیس برای بازی الدحیل آمادگی کافی دارد؟ پاســخی که برانکو به این پرسش داد، خواندنی بود: «حریف ما تا روز بازی 0۱ روز اســتراحت خواهد داشت. منظورم این اســت که در این 0۱ روز هیچ مسابقهای انجام نمیدهد تا فقط روی بازی با پرســپولیس تمرکز کند. در حالی که ما چنین فرصتی را برای اســتراحت نداشتیم و بازی به بازی پیــش میرویم. البته برای بــازی با الدحیــل خیلی حســاب و کتاب نکردیم چرا که هر بازی ما در لیگ مهم بود و نمیتوانستی­م آن بازیها را قربانی کنیم. مطمئنم بازیکنانم تا سهشــنبه به آمادگی الزم خواهند رسید.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran