Iran Varzeshi

صنعتنفت آبادان یک – پرسپولیس یک پایان کلینشیتها

-

پنجشــنبه ،97/6/1 هفته پنجم هجدهمین دوره لیگ برتر، ســاعت ۵1:0۲، ورزشگاه تختی آبادان، تماشاگر: 10 هزار نفر صنعتنفت یک گل: میالد جهانی (۲۲) پرسپولیس یک گل: علی علیپور )68( داور: محمدحسین زاهدیفرد کمکها: علی میرزابیگی، مهدی الوندی اخطار: بهنام برزای، مصطفی احمدی، حسین ساکی، جاسم کرار، مسلم مجدمی (صنعتنفت) سیدجالل حسینی، کمال کامیابینیا (پرسپولیس) بازیکن برتر: وفا هخامنش (صنعتنفت) صنعتنفت: شــهاب گردان، عقیل کعبی، وفا هخامنش، حســین ســاکی، سیروان قربانی، حسین بغالنی (۹۷- مســلم مجدمی)، اکبر ایمانی، مصطفی احمدی، بهنام برزای -8۷( جعفر سلمانی)، میالد جهانی -8۴( جاناتان بالوتلی)، کرار جاسم

سرمربی: پائولو سرجیو پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجالل حسینی، شجاع خلیلزاده، محمد انصاری، حســین ماهینی، کمال کامیابینیا، احمد نوراللهی، امید عالیشــاه، بشار رسن -۹0( گادوین منشا)، سیامک نعمتی، علی علیپور

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ بهترین اتفاق بازی هفته پیش برابر نفت مسجدســلیم­ان را برانکو گل نخوردن پرســپولیس دانســته بود و حتما امید داشــت که تیمش در آبادان هم این رکورد را حفــظ کند. آنطور کــه بازی پیــش میرفت اما امیــدی نمیماند حتی برای پیروزی، چه برســد به گل نخــوردن. البته این قرمزها بودند که نخســتین حمــالت را روی دروازه میزبــان تــدارک دیدند اما علیپــور یک موقعیت را در دقیقه ۵ از دســت داد و متوقف شدنش در محوطه جریمه نفت در دقیقه ۴۱ را هم داور پنالتی ندانست. موقعیت بعدی را سیامک نعمتی در دقیقه 8۱ از دست داد اما نفتیها نخستین موقعیــت خود را به گل نشــاندند؛ در دقیقه ۲۲ و با اشــتباه دســتهجمعی شــاگردان برانکو که بیرانوند تکمیلکننده این اشــتباهات بود و میالد جهانی در موقعیتی مشکوک به آفساید، با استفاده از پاس کرار دروازه پرسپولیس را باز کرد. بعد از آن دیگر همه موقعیتها سهم صنعتنفت بود.

زردپوشــان میانه میــدان و مالکیت توپ را در اختیار گرفتند و چپ و راســت روی دروازه پرســپولیس تــوپ میریختند اما همه بیحاصل. در دقیقه ۹۲ ارســال دیدنی کرار روی ضربه ایســتگاهی با ضربه سر بهنام برزای فرصت گلزنی دیگری را نصیب نفت کرد که توپ با اختالف کمی راهی اوت شــد و در موقعیتی که در دقیقه ۵3 به دســت آمد، سیروان قربانی در آفســاید بود. پرسپولیس هم البته چشمش به دروازه حریف بود و با اســتفاده از دو وینگر و سرعت مهاجمان خود به دنبال رسیدن به گل تســاوی. در این راه کامیابینیا با اضافه شدن به خط حمله نقشه پرسپولیس را دنبال میکرد اما آنها بیدقتتر از آن بودند که توپهایشــا­ن راهی به دروازه پیدا کند. در دقیقه 0۴ ســانتر خطرناک رسن با واکنش مدافعان نفت به کرنر تبدیل شد و یک دقیقه بعد ضربه بیدقت محمد انصاری با فاصله زیاد از باالی دروازه گردان به بیرون رفت. بهترین فرصت پرســپولیس در این نیمه ضربه ایستگاهی دقیقه ۴۴ بود که نوراللهی به راحتی آن را از دست داد تا برانکو و تیمش بازنده به رختکن بروند.

با شــروع نیمه دوم اما پرســپولیس از این رو به آن رو شد. مالکیت توپ را مال خود کرد و حمالت بسیاری را روی دروازه نفت تدارک دید. نخستین موقعیت، ضربه کاشــته بشــار رسن بود که نفتیها توپ را به کرنر فرســتادند و ضربه کرنر و در پی آن شــوت سرکش و ضربه عالیشاه هم راهی به دروازه پیدا نکرد. در دقیقه ۷۵ سانتر عرضی نوراللهی از سمت چپ را عالیشاه از کنار دروازه نفت به بیرون زد. ضربه شجاع خلیلزاده در دقیقه ۲۶ بعد از برخورد به تیر دروازه نفت به محوطه جریمه برگشــت و توپ برگشتی را کامیابینیا به باالی دروازه فرستاد.

در این مدت زردها تنها یک موقعیت به دست آوردند که آن هم شوت سرکش برزای از پشــت محوطه جریمه بود که بیرانوند مهــارش کرد. بعد از آن دوباره توپ دست پرسپولیسیه­ا افتاد و در دقیقه 8۶ علی علیپور با استفاده از پاس عالیشاه و با یک ضربه زمینی از زاویه بسته، دروازه نفت را باز کرد. موقعیتهای بعد از آن اما همه از دست رفت. پرسپولیسیه­ا سه بار توپ را به تیر دروازه نفت زدند و بقیه موقعیتها را هم از چپ و راســت دروازه به بیرون فرستادند تا سومین تساوی متوالی را که در تیم برانکو ســابقه نداشت، در هفته پنجم لیگ تجربه کنند. با این تفاوت که این بار از کلینشــیت خبری نبود تا پرسپولیس در شرایطی که خیلی امیدوارکنن­ده به نظر نمیرسد، به استقبال سختترین بازیاش برود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran