Iran Varzeshi

این سه نفر: نوراللهی، شجاع و بیرانوند!

مقصران تنها گل خورده پرسپولیس

-

مدافعان پرسپولیس که چهار بازی ابتدایی فصل را با کمترین اشتباه و بدون گل خورده پشت سر گذاشته بودند، در آبادان اسیر اشتباهی شدند که چند بار تکرار و در نهایت به باز شدن دروازه این تیم منجر شد. بدتر اینکه این گل در حالی به ثمر رسید که مالکیت توپ در اختیار پرسپولیســ­یها بود و حاال جا دارد بپرســیم که نخستین اشتباه را قرمزها کی و کجا انجام دادند که دروازهشان باز شد؟

همه چیز از جایی شــروع شد که ســیدجالل با یک پاس رو به عقب، بیرانوند را صاحب توپ کرد. او بعد از این پاس، به دروازهبان پرســپولیس نزدیک شــد تا بدون مزاحمــت بازیکنان حریف، توپ را پس بگیرد اما بیرانوند ترجیح داد توپ را نگه دارد و چند ثانیهای وقت بگذراند. بعد نشــان داد که میخواهد توپ را بلند ارسال کند اما این کار را هم نکرد و با تعویض منطقه بازی توپ را به شجاع خلیلزاده که در سمت چپ قرار داشت، رساند.

در ایــن مدت، مهاجمــان صنعتنفت زمان کافی را داشــتند تا تمام گزینههای پاس او را پرس کنند. شجاع خلیلزاده مانند بیرانوند چند راه برای ادامه بازی داشت. میتوانســت توپ را به بیرانوند برگرداند، یا به سیدجالل پاس بدهد و یا با ارسال بلند به زمین حریف بفرســتد که بدترین گزینه را انتخاب کرد و توپ را با یک پاس قوسی برای احمد نوراللهی که چند بازیکن نفت را در نزدیکی خود میدید، فرستاد.

قابل پیشبینی بود که قبل از رسیدن توپ به نوراللهی، بازیکنان صنعتنفت هم به نقطه فرود توپ برسند. نوراللهی و جهانی با هم برای تصاحب توپ به هوا پریدند اما این میالد جهانی بود که با قدی حدودا 0۱ ســانتیمتر کوتاهتر از نوراللهی، به توپ ضربه زد و آن را به جاسم کرار رساند. کرار با یک پاس زیبا توپ را به جهانی رساند و ضربه آخر را هم بیرانوند با جاگیری عجیبش به پرسپولیس زد تا صنعتنفت با اشتباهات سریالی پرسپولیسیه­ا و بدون اینکه فشار چندانی به حریف وارد کرده باشد، به گل برسد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran