Iran Varzeshi

گره در تمدید قرارداد کیروش: نه بودجه اردو، نه بازی تدارکاتی

-

ماجــرای تمدید قرارداد کیروش با تیم ملی همچنان پیچیده اســت و نقل قولهایی که در روزهای گذشته از مســووالن مختلف فدراسیون فوتبال شنیده شده، کمکی به حل این معما نکرده.

بعــد از عملکرد خوب تیم ملــی در جام جهانی، انتظــار میرفت که تکلیف نیمکت این تیم برای موفقیت و قهرمانی احتمالی در جام ملتهای آســیا هرچه زودتر روشــن شــود، ولی هنوز گشایشی در این پرونده دیده نمیشود.

کیروش در بازگشت از روسیه شروطی برای تمدید قــراردادش مطرح کرد کــه فقط موضوع معافیت بازیکنان مشــمول حل شده و فدراسیون هنوز نتوانســته خواســتهها­ی مربــی پرتغالی را برآورده کند.

یکــی از دردســرهای فدراســیون فوتبال پرداخت دســتمزد کیروش اســت که به خاطر تحریمهای بانکی به تاخیر افتاده است. فدراسیون بهعنوان آخرین راهکار از فیفا درخواست کرده که بخشــی از پاداش جام جهانی را که بلوکه شده به حســاب کیروش واریز کند و فدراسیون امیدوار است اینفانتینو بتواند در این راه یاور فوتبال ایران شود.

درخواســت دیگر کیروش که هنوز فدراسیون نتوانسته آن را برآورده کند، تصویب بودجه آمادهســاز­ی و اردوهای تدارکاتی تیم است. مربی پرتغالی تاکید دارد که تیمش باید قبل از شــروع جام ملتها حداقل شش بازی تدارکاتی داشته باشد، ولی هنوز نه بودجه این بازیها تامین شده و نه فدراسیون توانسته با حریفان به توافق برســد. نخســتین روزهای فیفا در فصل جدید به زودی از راه میرسد و رقیبان آســیایی برنامه دقیقی برای بازیهای دوســتانه دارند. کره جنوبی که به تازگی با پائولو بنتو به توافق رســیده دو بازی دوستانه با کاستاریکا و شیلی دارد و مربی پرتغالی میتواند بازیکنان جدیدش را در این دو بازی محک بزند.

ژاپن، یکی دیگر از مدعیان قهرمانی مســابقات هم قرار است در این روزها با همین دو حریف روبهرو شود (ژاپن اول با شیلی و بعد با کاستاریکا بازی میکند). قطر، چین، بحرین و سوریه هم در این روزها بازیهای دوستانهای دارند.

تیم ملی اما همچنان بالتکلیف اســت و زمان را به سرعت از دست میدهد. تقویم تیم ملی تا 7 ژانویه که در نخســتین بازی جام ملتهای آسیا با یمن روبهرو میشود خالی اســت و فعال هیچ برنامهای در نظر گرفته نشده. فدراسیون امیدوار است با کیروش برای ادامه همکاری به توافق برسد، ولی هنوز گامهای جدی برای رفع موانع سر راه تمدید برنداشته و تالشهایش کافی نبوده تا با پاسخ منفی مربی پرتغالی روبهرو شــود. فدراســیون با فرض اینکه با کیروش به توافق نرسد، برای توافق با یک مربی دیگر هم مشــکالت مشابهی خواهد داشت و مهمتر از آن زمان آنقدر کم است که مربی جدید فرصتی برای شناخت تیم قبل از شروع جام ملتها نخواهد داشــت. تمام تیمهای مدعی مربیانشــا­ن را انتخــاب کردهاند و برنامه مشــخصی برای این تورنمنت مهم دارند، به جز تیم ملی که هنوز روی هواست. با این وضعیت موفقیت در جام ملتها یک ماموریت غیرممکن خواهد بود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran