Iran Varzeshi

قدوس امیین:انتقالی با پایانباز -

-

سامان قدوس در آخرین روزهای نقل و انتقاالت راهی امیین شد، همان تیمی که از روز اول خواهان او بود، ولی با توجه به ادعای اوئسکای اسپانیا این پرونده ممکن است کامال بسته نشده باشد. بعد از مخالفت اولیه رییس باشگاه اوسترسوند با پیوستن قدوس به امیین، مهاجم تیم ملی راهی اسپانیا شد و قراردادی با اوئسکا امضا کرد، ولی چند روز بعد گفته شد که این انتقال هم معتبر نیست و باشگاه رن فرانسه خواهان این گلزن 24 ساله است. رن با آگاهی از توافق قدوس با اوئسکا از این انتقال منصرف شد تا در نهایت دوباره پای امیین به این ماجرا باز شود و باشگاه فرانسوی دیروز خبر این انتقال را منتشر کرد. اکیپ گزارش میدهــد که رقم این انتقــال 4 میلیون یورو (بدون پاداشها) و زمان آن پنج سال اســت. امیین امیدوار اســت که مراحل اداری این انتقال هرچه زودتر به پایان برســد و بتواند شــنبه از قدوس در بازی هفته ســوم لیگ فرانسه مقابل رنس استفاده کند. این در حالی اســت که اوئســکا هم حاضر نیســت کوتاه بیاید و گفته میشود به دنبال شــکایت به فیفاســت. باشــگاه اســپانیای­ی مدعی اســت که رقم فســخ قرارداد قدوس 40 میلیون یورو است و اگر فیفا این قــرارداد را تایید کند، قدوس در خطر محرومیت قرار میگیرد.

امیین در شروع فصل جدید مغلوب لیون و مونپلیه شــد و بــدون امتیاز در رده نوزدهــم قرار دارد، در حالی که رنس هر دو بــازیاش را برده و میتواند حریف سرسختی باشد. سومین انتقال گران لیگ سوئد انتقال ســامان قدوس سومین فروش گران لیگ ســوئد است. این انتقال با رقم 60 میلیون کرون نهایی شــد که قدوس را بعــد از زالتان ابراهیمووی­چ و آلکســاند ایســاک به ســومین صادرات گران لیگ سوئد تبدیل میکند.

او در میانــه راه لیــگ ســوئد از اوسترســون­د جدا میشــود و در 15 بازی 9 گل زده تــا در رده چهــارم بهتریــن گلزنان باشد. قدوس همچنین ماه گذشته بهعنوان بهترین بازیکن این لیگ انتخاب شــد. او در امیین با امیل کرافت سوئدی و همچنیــن گائل کاکوتا، بازیکن ســابق چلسی همبازی خواهد شد. وداع با سوئد سامان که یکی از بهترین بازیکنان دو فصل اخیر اوسترسوند بود، با قطعی شدن انتقالش نامهای خطاب بــه هواداران این تیم نوشت که در ســایت باشگاه سوئدی منتشر شــده: «این ســختترین نامهای اســت که تاکنون نوشتم. این نامه خطاب به هر کســی که بــا او در ســوئد ارتباط دارم اســت. میدانید که چطور عاشق تیم اوسترسوند هســتم و چقدر به بازی برای این تیم عالقه دارم. میدانید که از گذشته دور رویای من بــازی در یک لیگ بزرگ اروپایی بود و هیچگاه چیز پنهانی نداشتم.

حاال که با تیم امیین فرانسه قراردادم را امضــا کردهام، احساســی عالــی دارم. احســاس میکنم که امروز را نمیخواهم بخوابــم. واقعیتهای من فراتر از رویاهایم هستند اما ســختترین چیز جدا شدن از تمامی اعضای باشــگاه، دوستان، هواداران و افرادی است که دلگرمکننده من بودند. قدردانی از شــما خیلی ســخت و شــاید ناممکن اســت. شما بخشــی از سفر من بودیــد و رویایم را عملی کردید. شــما به بهترین شــکل ممکن که من امروز دارم کمــک کردید. همــواره نهایــت توانم را برای تیم اوسترســون­د بــه کار بردم و اگر لحظههای ناامیدکنند­های داشــتم از شما عذرخواهی میکنم.»

قدوس همچنیــن خبر داد به محض اینکه وقت داشته باشد به سوئد برمیگردد تا لوازمش را به فرانسه ببرد و از دوستانش خداحافظی کند. ســامان با این انتقال به نخستین بازیکن ایرانی لیگ فرانسه تبدیل شد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran