Iran Varzeshi

پینتو سرمربی تیم ملی ایران!

-

در حالــی که فدراســیون فوتبال بر ادامه همکاری با کارلوس کیروش تایید دارد، رســانههای خارجی گزینههای جانشینی او را هم معرفی کردهاند. در حالی که کمتر از یک هفته به شروع اردوی نخســت تیم ملی فوتبال در راه آمادهســاز­ی جام ملتهای آسیا باقی مانده تکلیف کادر فنی تیم ملی مشخص نیست و تنها مهدی تاج با حرفهــای تکراری گفته: «درباره تیم ملی بزرگساالن خیلی مشــخص از قول من بنویســید اصال نگران تیم ملی بزرگساالن نباشــید. تمرینهای تیم ملی از همان دهه اول شهریور که اعالم شده، آغاز میشود و تیم ملی با آقای کیروش بــا آمادگی کامل به جام ملتهای آسیا میرود که انشاءا... نخستین قهرمانیاش را بعد از 4 دهه به دست بیاورد.»

در حالــی کــه مدیــران فدراســیون فوتبال نســبت به تمدید قرارداد کیروش اطمینان دارنــد، رســانههای مختلف در روزهای اخیر از کیروش بهعنوان یکــی از کاندیداهــ­ای اصلــی سرمربیگری تیمهای ملی فوتبال کلمبیا و مکزیک یــاد کردهاند. جالب اینکه سایت »futbolete« کلمبیــا نیز از گزینــه احتمالی جانشــینی کیروش در تیم ملی فوتبال ایــران رونمایی کرد. بر اساس گزارش این سایت خورخه لوئیس پینتو که ســابقه هدایت تیمهای ملی کلمبیا، کاستاریکا و هنــدوراس را در کارنامــها­ش دارد، گزینههای ســرمربیگر­ی تیمهای پاناما، ایران و کاستاریکا را پیش روی خود دارد و میتواند با یکی از این تیمهــا به عرصه سرمربیگری بازگردد.

پینتو که پــس از ناکامی در رســاندن هندوراس بــه مرحله پایانی جامجهانی 2018 از سمت سرمربیگری این تیم کنار رفت، اعالم کرد دو پیشــنهاد دریافت کرده؛ یکی سرمربیگری تیم ملی پاناما و دیگری از شرق کره زمین است. رسانههای محلی از تیم ملی ایران بهعنوان پیشــنهاد شرقی وی یاده کردهانــد و معتقدند در صــورت جدایی کــیروش، این سرمربی کلمبیایی جانشین وی خواهد شد. در کنار این دو تیم، کاســتاریک­ا نیز گزینه پیش روی پینتو است.

پینتو 65 ســاله پس از کنار رفتنش از سمت ســرمربیگر­ی هندوراس در سال 2017 هدایت تیمی را برعهده نداشته است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran