Iran Varzeshi

رویینگ؛ ناکامی مطلق مردان و آبروداری زنان

-

روز ششم بازیها با مدالآوری دوباره بانــوان رویینگ آغاز شــد. نازنین مالیی در رویینــگ تکنفره ســبکوزن بانوان با حریفانی از چین، هنگکنگ، قزاقســتان، ویتنام و تایلند بــه رقابت پرداخت که در نهایت با زمان ۸2:۹۱:۸ دقیقه در رده دوم قرار گرفت و صاحب مدال نقره شد.

مریم امیدیپارسـ­ـا و نازنین رحمانی در رویینــگ دونفره ســبکوزن بانوان در رقابت با نمایندگان چیــن، تایلند، ژاپن، چینتایپــه و کره با زمان ۸3:۸۴:۷ دقیقه بر ســکوی دوم آسیا ایســتادند و صاحب مدال نقره شدند.

بانــوان رویینگ ایــران در روز پنجم (پنجشــنبه) نیز دو مدال نقــره و برنز به دســت آورده بودنــد. در رویینگ دونفره سنگین وزن بانوان پریسا احمدی و مریم کرمی به مدال برنز رسیدند و در رویینگ چهارنفره ســبک وزن بانوان تیم ایران با ترکیب مهســا جاور، مریــم کرمی، مریم امیدیپارسا و نازنین رحمانی روی سکوی دوم ایســتاد. به این ترتیــب تیم رویینگ ایــران در نهایــت موفق به کســب چهار مدال شد که هر چهارتای آن توسط زنان به دســت آمد. تیم ایران در بخش مردان هــم نمایندگانی در فینال مــواد مختلف داشــت که هیچ کدام نتوانستند به مدال دســت پیدا کنند. محسن شادی با سابقه دو مدال طال در ادوار گذشــته بازیهای آســیایی، برای کسب ســومین طال راهی جاکارتا شــده بود اما در نهایت به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید.

عاقل حبیبیان دیگر قایقران مطرحی بــود که مانند دیگر رویینگســو­اران مرد ایران دستش از مدال کوتاه ماند.

خداحافظی در 24 سالگی

مهســا جاور نیــز روز جمعــه یکی از شــانسهای کســب مدال در رویینگ بانوان بود. او که در دوره گذشــته یکی از جوانترین مدالآوران ایران بود و به مدال برنز رســیده بود، در این دوره نتوانست به موفقیت برســد. او البتــه در بخش تیمی مدال نقره چهار نفره را به دست آورده بود. جاور در فینال رویینگ تکنفره ســنگین وزن بانوان با زمان ۹6:2۵:۸ دقیقه ششم شد و از کسب مدال بازماند.

پس از این اتفاق بود که مهســا جاور در اقدامی عجیب از حضــور در تیم ملی خداحافظــی کــرد! خداحافظــی در ۴2 سالگی و اوج جوانی.

اینطــور که به نظر میرســد تصمیم جاور بیشــتر احساســی بوده اما گفته که میخواهد به زندگیاش برسد! زندگی که در آن محسن محمدســیفی، مرد طالی ووشــو ایران در جاکارتا شــریک است و سیفی با وجود سن و ســال بیشتر، هنوز قصــد ادامه دادن ورزش قهرمانی با قدرت تمام را دارد.

چشم امید به آبهای آرام

از میــان کاروان پرتعداد قایقرانی در بازیهای آســیایی، نماینــدگا­ن رویینگ و اســاللوم مسابقاتشــ­ان را انجام دادهاند. رقابتهایی که هیچ کدام برای ایران مدال طال به همراه نداشــت و به سه نقره و یک برنز ختم شد.

حــاال تنها ملیپوشــان آبهای آرام ماندهاند. ملیپوشــان­ی نظیــر طالبیان و ناصری که شــانس خوبی برای مدالآوری دارند و میتوانند طلســم طالیی نشــدن قایقرانــی در هجدهمیــن دوره بازیهای آسیایی را بشــکنند و در آبهای آرام به مدال طال برسند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran