Iran Varzeshi

خداحافظی عابدینی و دلخوری فخری

-

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران با یــک نقره تیمی و برنز انفــرادی به کار خود در بازیهای آسیایی پایان داد.

این تیم در بازیهای آسیایی دوره قبل یک نقره تیمی گرفت اما این دوره توانســت یک برنز انفرادی که توســط علی پاکدامن به دست آمد را به کارنامه خــود اضافه کند و از این جهت عملکرد موفقتری داشته باشد. البته سابر مردان تنها تیم شمشــیرباز­ی حاضــر در این بازیها نبود.

ســابر دختــران با کلــی ماجرا و حرف و حدیث باالخره نخســتین دوره حضورش در این رویداد را تجربه کرد اما نتوانست کار خاصی انجام دهد. دختران شمشــیرباز در انفرادی و تیمی شکست خوردنــد؛ همانطور که اپه مردان حرفی برای گفتن نداشت. شمشیربازها­ی ایران پنجشنبه شب به کار خود در بازیهای آســیایی پایان دادند اما با شــوکی که مجتبی عابدینی به این تیم وارد کرد.

قدیمیترین چهره تیم ملی ســابر ایران بعــد از رقابتهای تیمی از دنیای قهرمانــی خداحافظی کرد که البته این تصمیماش باعث دلخوری پیمان فخری شــد. عابدینی که بــا تالشهایش، راه تازهای را پیش روی شمشیربازها­ی سابر قرار داد و خیلی از نخستینها را در این رشته به نام خود زد، چند دقیقهای بعد از دریافــت مدال نقره تیمــی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

او گفت: «شمشــیرباز­ی در آسیا به نقطــه خوبی رســیده و از اینجا به بعد باید جوانترها برای پیشرفت بیشتر این رشته تالش کنند.»

عابدینی در بخش انفرادی بازیهای آسیایی هم حضور داشت اما به نتیجهای نرســید و از این شکست بسیار ناراحت بود.

او کــه در المپیــک ریو هم تا یک قدمی سکو رفت اما نتوانست به موفقیت برسد، بعد از ریو روند نزولی داشت و در هر مسابقهای که شرکت کرد، نتوانست نتیجــه در خــور توجهی کســب کند. فخری بعــد از اعالم خبــر خداحافظی عابدینی که در جمع خبرنگاران مطرح شــد، با دلخوری گفــت از این تصمیم بیاطالع بوده است. چند دقیقه بعد هم برخی از اعضــای تیم گفتند: «عابدینی خداحافظی نکرده است.»

با این شوک، تیم ملی شمشیربازی آماده برگشــت به ایران میشود و باید در روزهای آینده دید که آیا خداحافظی عابدینی فرار رو به جلو بوده یا او واقعا از حضور در تیم ملی سابر دل کنده است؟

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran