Iran Varzeshi

سکوت دیروز به فاجعه امروز ختم شد

-

روزی کــه مســووالن وزارت ورزش چشمشــان را روی اتفاقهای مجمع انتخاباتی تیر و کمان بســتند و به خاطر اینکه از دست یکی از معاونان خود راحت شــوند راه را برای ورود او به فدراسیون تیر و کمان باز گذاشتند، آیا پیش بینی میکردند که ممکن اســت در بازیهای آسیایی چنین فاجعهای اتفاق بیفتد؟

در مســیر برگــزاری مجمــع انتخابات فدراســیون تیر و کمــان اتفاقهای عجیب و غریب زیادی افتاد. از برگزاری مجمع ســالیانه در اصفهــان و اعطای کارت هدیه به روســای مجمع گرفتــه تا برنامه ریزی برای بردن اعضا به مشــهد در فاصله یک هفته بــه انتخابات، اما هیــچ واکنش جدی صــورت نگرفت و در نهایت معاون همگانــی وزارت ورزش، رییس فدراسیون تیر و کمان شــد؛ همان روزی که تیتر خبر ایران ورزشــی ایــن بود: «خزان تیر و کمان»

خزانی که خیلی زود رسید. معاون سابق وزارت ورزش که حاال رییس فدراســیون شده بود، دل دو ورزشــکار این رشته را با پرداخت جوایز عقب افتادهشــا­ن به دست آورد و سعی کرد بــرای خود کــه دور از این رشــته بود، اعتباری کسب کند اما اهالی واقعی این رشته میدانستند که با 00۱ میلیون و 200 میلیون تومان اتفاق خاصی نمیافتد.

ایــن رویه ادامــه پیدا کرد تــا بازیهای آســیایی که حاال بســتری شــده برای وقوع فاجعهای دیگــر در تیر و کمان و البته ورزش کشــور. مســووالن تیم ملی تیر و کمان و در راس آنها، رییس فدراسیون که همراه تیم ملی تیر و کمان در بازیهای آسیایی حضور دارد، زمان مســابقه زهرا نعمتی را اشتباه کردهاند و به همین دلیل این ورزشکار کشور در شرایطی که شــانس کســب مدال داشــت، به راحتی مسابقه را از دست داد و جالب است که بعد از این اتفاق حرف و حدیثهای مختلفی شنیده میشود.

رییس فدراسیون ابتدا فرافکنی میکند و خبرنگاران را متهم میکند. کمی بعد ســکوت میکند و قرار میشــود کســی حــرف نزند. ساعتی بعد زهرا نعمتی میآید و تقصیرها را به گردن میگیرد و حاال باید منتظر فرار دیگری از ســوی رییس فدراســیون و سایر مسووالن باشــیم؛ بماند که مربی کرهای هم این وسط حرف از ســرویس بهداشتی زد و گفت زهرا به این دلیل دیر رسیده است!

با تمام اینهــا، مصاحبه زهرا که نشــان دهنده منش اوســت، دلیلی نمیشــود برای اینکه اشتباهات مسووالن تیم و سرپرست تیم ملی نادیده گرفته شود چرا که سرپرست دقیقا برای همین کار انتخاب میشــود؛ در غیر این صورت اصال دلیلی برای حضور سرپرست تیم ملی وجود ندارد. او میرود تا برنامهها را چک کند و بر اساس برنامه کمیته برگزاری بازیها، زمان رفت و آمد ورزشــکارا­ن و سایر موارد را تنظیم کند. در نتیجه مسوول اول و آخر تمام اتفاقهایی که در این رابطه میافتد، سرپرست تیم ملی است و رییس فدراسیونی که نفر اول یک رشته به حســاب میآید. با این شرایط از مسووالن وزارت ورزش انتظار میرود رفتاری متفاوت با آنچه در زمان انتخابات فدراســیون تیر و کمان دیدیم، نشــان دهند و با خاطیان برخورد کنند؛ برخوردی جدی شــبیه آنچه با ملی پوش تیم فوتبال امید انجام شد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran