Iran Varzeshi

بدترین در تاریخ

-

پایان کار دوچرخهسوار­ی بدون مدال

تیم ملی دوچرخهسوار­ی به حضورش در بازیهای آسیایی در حالی پایان داد که یکی از بدترین نتایج تاریخ خود را به جا گذاشت.

این تیم در حالــی در این دوره از بازیها این عملکرد ضعیف و دور از انتظار را از خود به جا گذاشت که در طول تاریخ تا پیش از این در دو دوره نتوانسته بود مدال کسب کند.

1990 پکن نخســتین دورهای بود که دوچرخهســو­اری ایران بدون مدال ماند و در ســال 1994 هیروشــیما هم این وضعیت برای دومین بار پیاپی تکرار شــد اما در ســایر دورهها دوچرخهســو­اری همیشــه از ورزشهــای مدال آور ایران بوده که این بار هم این امید وجود داشــت تا دوچرخهســو­اری بتواند موفقیتهای گذشته را ادامه بدهد اما نتایج بر خالف پیش بینیها رقم خورد و بعد از ثبت اتفاقات عجیب و غریب زیاد در نهایت دوچرخهسوار­ی بدون مدال ماند.

در مسابقات کوهستان حسین زنجانیان پنچر کــرد و در رقابتهای کــراس بانوان، دوچرخه پرتو آذر زنجیــر پاره کرد. اتفاقاتی نادر و عجیب که شاید فقط برای ورزشکاران ایرانی رقم بخورد.

در ادامه هم دیگر دوچرخهســو­اران راه بــه جایی نبردند و حتی فرد باتجربهای چون آروین معظمی گــودرزی هم با کوله باری از تجربه در راه رسیدن به خط پایان غش کرد تا دوچرخهســو­اری ایران بدون کسب حتی یک مدال یکی از بدتریــن نتایج تاریخ را در بازیهای آسیایی به جا بگذارد و وداع بسیار بدی با این دوره داشته باشد.

رشــتهای که روزگاری از ورزشهای مــدال آور ایران در بازیهای آســیایی بود حاال مشخص نیست چه به روزش آمده که حتی در گرفتن یک برنز هم ناتوان اســت و مجبور است که دست خالی به ایران برگردد. باید بعد از بازگشــت ایــن تیم به ایران این نتایج از ســوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان مورد بررســی قرار گیرد تا مشــخص شــود چه اتفاقی رخ داده که نتایج دوچرخهســو­اری به 28 ســال پیش بازگشته است.

سرمربی تیم ملی دوچرخهسوار­ی:

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran