Iran Varzeshi

سهراب و کیانوش امروز روی تخته

-

است، همشــهری او ســعید رجبی هم طالی مهمی را کســب کرد اما بیتردید بهترین عضو این تیم امیرمحمد بخشــی بود که تا آســتانه کســب ســومین مدال طالی ایران هم پیش رفت اما اشتباهات عجیبی مانع از این موفقیت شد. با این حال برتری او مقابل ابوغیش اردنی که طــالی جهــان و المپیــک را دارد و بازی درخشــان مقابل دای هون لــی از کره جنوبی که همین عناوین را در اختیار دارد، نشــان داد که تکواندوی ایران در 18 ســالگی یک قهرمان بزرگ را در اختیار دارد.

ســعید رجبــی، میرهاشــم حســینی و امیرمحمد بخشی سه قهرمان اهل میانه هستند که موفقیت تیم تکواندو را تضمین کردند. میانه برای تکواندو مثل جویبار برای کشتی آزاد ایران و یا خوزستان برای کشتی فرنگی است. شهری پراســتعدا­د و قهرمان پرور که بزرگان زیادی را به تکواندو معرفی کرده است.

یک برنز بــرای بانوان هم توســط ناهید کیانــی تنهــا آورده تیم بانوان بــود. تیمی که ظاهرا نمیخواهد قدم در راه پیشــرفت بگذارد. دو مدال پومسه هم کارنامه فدراسیون تکواندو را درخشان کرد تا پوالدگر از تیغ تیز انتقادات رهایی پیدا کند. ضمن اینکــه عملکرد فریبرز عســگری هم بهتر از مســابقات دیگــر بود و احتماال توانسته تصمیم گیرندگان فدراسیون را برای یکسال حضور دیگر قانع کند.

رقابتهــای وزنهبــردا­ری در بازیهای آســیایی برای ایــران از روز چهارشنبه شروع شــده و امروز هم با برگزاری رقابتهای دسته 94 کیلوگرم ادامــه پیــدا میکند. امروز ســهراب مرادی و کیانوش رستمی دو وزنهبردار ایران در دسته 94 کیلوگرم به میدان میروند که باید منتظر یک طال و یک نقره از این دســته بود. سهراب مرادی امروز احتماال عالوه بر کسب مدال طال به دنبال رکورد شــکنی هم میرود و امروز رکــورد وزنهبــردا­ری دنیا را در جاکارتــا جابجا میکند. روز گذشــته رقابتهــای وزنهبــردا­ری در دســته 85 کیلوگــرم هم برگزار شــد و علی مکوندی وزنهبردار ایران در این دسته به مصاف رقبا رفــت که البته عملکرد خوبی نداشــت. علی مکونــدی وزنه 153 کیلوگــرم را انتخــاب کرد که او سه مرتبه این وزنه را انداخت تا بعد از مجید عسگری دومین وزنهبردار ایران هم در این رقابتها اوت کند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran