Iran Varzeshi

برایتان سورپرایز دارم

-

در تنگنــا قرار داده بود و ضرباتی را مدام بــه او وارد میکرد کــه برخی از ضربات هم بدون اصابت به بخشــی امتیاز در پی داشــت اما دیگر عســگری نمیتوانست اعتراض کند. اگر کارت حفظ شــده بود در این لحظــات میتوانســت به کمک بخشــی جوان بیاید. دلیل برای استفاده از کارت در ایــن لحظات خیلی زیاد بود. هم به بخشی کمک میکرد که نفس تازه کند و از زیر فشــار حمالت خارج شود و هم اینکه امتیازاتی که مشــکوک بود را زنده کند اما در آن لحظات سرمربی تیم ملی روی صندلی خود نشست و شکست عجیب ورزشکار پر تالش خود را به نظاره نشســت. به همین راحتی بخشی مدال طال را به ورزشــکار کــرهای واگذار کرد. شکستی که حاال فدراسیوننش­ینها بعد از آن موج به راه انداختهاند که به خاطر نــاداوری بوده اما اگر هــم واقعا ناداوری بوده مقصر آن سرمربی تیم ملی است که نتوانست مســابقه را مدیریت کند. البته عسگری خودش را هم نتوانست مدیریت کند که اگر میکرد بخشی به جای طال، نقره نمیگرفت.

قبل از شــروع بازیهای آســیایی با حق وتوی رییس فدراســیون وزنهبرداری خودش را به وزنی که ســهراب مرادی در آن آقایی میکند تحمیل کرد، به شــرط موفقیت در جاکارتا اما حاال که تقریبا وقت امتحان نهایی رسیده است، خودش اعتراف میکند که طالی بازیهای آسیایی در این وزن برای سهراب کنار گذاشته شده است و مرادی الیق تصاحب این نشان ارزشمند در دسته 94 کیلوگرم است.

کیانوش رســتمی در پیامش ســعی دارد حاال که مشخص شده سهراب در این وزن از نظر رکوردی چند سر و گردن باالتر از او و سایر وزنهبردارا­ن است، مثل سنوات قبل فرار رو به جلو دارد و هنرنمایی نهایی خود در وزن جدیدش را حواله میدهد به بازیهای المپیــک 2020 توکیو. این در شــرایطی اســت که اصال مشخص نیست او به این بازیها میرســد یا خیر؛ چراکه آنجا هم به واســطه محرومیتــی که وادا (آژانس بینالمللی مبــارزه با دوپینگ) و فدراسیون جهانی وزنهبرداری برای مقابله با کشــورهای متخلــف دوپینگی در نظر گرفته است، سهمیه ایران در بخش مردان تا به امروز فقط 2 ســهمیه در نظر گرفته شده است. بنابراین کیانوش رستمی بر چه اساس و مســتنداتی سعی دارد اینگونه به افکار عمومی القا کند که او آینده دستهای اســت که ســهراب مــرادی در آن آقایی میکند؟

اصــال کیانوش رســتمی حــاال که میداند وزنهبرداری به جز سهراب در وزن جدیــد 96( کیلوگرم) نمیتواند حداقل تا بازیهــای المپیک آینــده تهدیدی برای توانمندی ســهراب مرادی باشــد، چطور قید مدال نقد بازیهای آسیایی جاکارتا را زده و هوادارانش را به نشان نسیه المپیک 2020 توکیو حواله میدهد؟

کیانوش وزنهبردار حرفهای اســت و خــوب میداند اگر یک ســتاره مدتی در وزن تخصصی خــود جا بیفتــد، حداقل تا زمانــی که افت نکند یــا کال بی خیال حضور در میادین بینالمللی نشــود، کنار زدنش از دنیای قهرمانی و مدالآوری کار دشواری است. مثل خود او که اگر در وزن قبلیاش ماندگار بود جدال با او در میادین معتبر کاری بس دشوار و نشدنی به شمار میرفت.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran