Iran Varzeshi

امری: اوبامیانگ دوباره گل میزند

-

اونای امری، مربی آرســنال مطمئن اســت که پیر امریک اوبامیانــ­گ دوباره راه گلزنی را پیدا خواهد کرد، به شــرط آن کــه همتیمیهایـ­ـش همچنان برایش موقعیت بسازند.

اوبامیانگ که گرانترین خرید تاریخ آرســنال اســت، در بازی با چلســی یک فرصــت طالیی را از دســت داد. لحظاتی بعــد، چلســی گل دوم را زد و در نهایت آرســنال بــازی را 3 بر 2 باخــت. به این ترتیب آرســنال هر دو بازی اول خود در لیگ برتر را باخته اســت. آنها حاال نیاز به برد مقابل وستهم دارند.

امــری گفتــه اســت: «مطمئنم که اگر فرصتهای زیادی در بازی بســازیم، بازیکنان گل خواهند زد. شاید یک بازیکن در یک مسابقه سه فرصت خوب را از دست بدهــد، اما در یک بازی دیگر مطمئنم که هر ســه موقعیت را گل خواهد کرد و سه گل خواهد زد. اوبامیانگ بازیکنی است که در دوران ورزشیاش گلهای بسیاری زده و اینجا هم همین کار را خواهد کرد.»

امــری میخواهد تیمش نســبت به بازی با منچسترســی­تی و چلسی، متفاوت کار کند. او گفته تیمش نمیتوانست مقابل ایــن دو رقیب، آنطور که او میخواســت توپ را نگه دارد.

ســرمربی جدید آرسنال مانند آرسن ونگر دوســت دارد تیمش مالکیت توپ را در اختیار داشته باشــد، اما او میخواهد بازیکنــان زمانی کــه توپ را از دســت میدهند از باال پرس را انجام دهند.

او گفت: «ما در دو بازی اول، کنترل بازی را به اندازه کافی در اختیار نداشتیم و تنهــا در برخی دقایق بــازی را کنترل کردیم. شــنبه بازی دیگری است. از نظر تاکتیکی اوضاع متفــاوت خواهد بود. این بــازی دشــواری اســت و میخواهم که کنترل بیشــتری بر بازی داشته باشیم تا آن را ببریم.»

امری گفت که بســته بــه حریفان، همچنــان از یکی از دو سیســتم 4-3-3 یــا 4-2-3-1 اســتفاده خواهــد کرد، و نمیخواهــد دو مهاجــم را در خط حمله بــازی بدهد. این در حالی اســت که اگر او میخواســت دو مهاجم داشــته باشد، میتوانســت از اوبامیانــ­گ و الکســاندر الکازت در کنــار یکدیگــر در مرکز خط حمله بهره بگیرد.

او گفت: «در حال حاضر، به نظرم نیاز داریم کــه مالکیت توپ را بهتر در اختیار داشته باشیم، جایگیریهای بهتری داشته باشیم، و بازیکنان بیشتری در جریان بازی درگیر باشند. پس از مالکیت توپ، باید با این توازن دســت به حمله و دفاع بزنیم. اینکه بخواهیم در این مســیر پیشــرفت کنیم یک چیز اســت و اینکه بخواهیم با دو مهاجم بازی کنیم چیز دیگری است.»

جک ویلشــر، لوکاس پــرس و لوکاژ فابیانســک­ی در بازی شــنبه میتوانند در خانه تیم سابقشان به میدان بروند. ویلشر در تابســتان و پس از آن کــه امری به او گفت که بازیکن ثابت آرسنال نخواهد بود، تصمیــم گرفت این باشــگاه را ترک کند. امری درباره او گفت: «اولین چیز برای من این اســت که بــه دوران حضور او در این باشــگاه احترام بگذارم. میدانم که اینجا، طرفداران او را دوســت دارنــد و برایش احتــرام قائلند. بــه نظرم از او اســتقبال خوبی خواهد شد. اما ما میخواهیم بازی کنیم و پیروز شــویم. در هر صورت برای او بهترینها را در دوران ورزشــیاش آرزو دارم.»

امــری همچنیــن گفت کــه لوران کوشــیلنی، کاپیتان تیم کــه به تمرینات برگشــته، احتمــاال در حوالــی نوامبــر میتوانــد بازی کند. او بــا این حال گفت که کوشــیلنی اثری مثبت بر رختکن تیم میگذارد: «خوشــحالیم که او را در کنار خود داریم، چون او کاپیتان ماســت و با ماندنــش در کنار ما، روحیــهاش را به ما نشــان داده است. ما باید در قبال او صبور باشــیم چون مصدومیت او شــدید بود. اینکه در کنار ما باشد مهم است. او نشان میدهد که میخواهد بــه ما کمک کند. سخت بتوان تشخیص داد که او چه زمانی میتوانــد بازی کند. امروز صبح را ببینید. او میدوید و تمرینات خوبی انجام میداد. پیشــرفت او خیلی خوب بوده است. اما او شاید تا نوامبر دور از میادین باشد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran