Iran Varzeshi

کاهش زمان بازار در انگلیس یعنی مزاحمت شبانهروزی مدیربرنامه­ها!

-

کریستین هایدل، مدیر ورزشی باشگاه شالکه میگوید کاهش مهلت خرید بازیکن در فوتبال انگلیس بالی جان او شــده اســت چرا که مدیر برنامههای انگلیســی زمان کمتری برای پیشنهاد دادن بازیکنانشا­ن به باشــگاهها­ی خارجی از جمله شــالکه دارند و به همین دلیل از صبح تا شــب روی اعصاب مدیران این باشگاهها رژه میروند تا راهی برای انتقال بازیکنانشا­ن پیدا کنند.

بازار نقل و انتقاالت تابســتانی فوتبال انگلیس روز نهم آگوست، یک روز قبل از شروع فصل جدید لیگ برتر تعطیل شد و این در حالی است که باشگاههای آلمانی تا روز آخر ماه آگوست فرصت دارند بازیکن بخرند. این یعنی که بازیکنان مازاد تیمهای انگلیسی نزدیک به سه هفته زودتر از پایان بازار در لیگ آلمان مشخص میشوند و مدیربرنامه­ها باید تالش کننــد که در این مــدت آن بازیکنان را جابهجا کنند. شــالکه هم جزو تیمهایی اســت که در هفتههای اخیر شــایعاتی راجع به تمایلش برای قرض گرفتن ســه بازیکن ملیپوش انگلیسی، دنی رز، دنی درینکواتر و روبن لوفتوس چیک شنیده شده است.

هایدل با رد این موضــوع، تفاوت بازه زمانی بازار نقل و انتقاالت در لیگهای مختلف را دردسرساز دانست و گفت: «مدیربرنامه­های انگلیسی حاال دیگر صبح تا شــب مزاحمتان میشوند چون احتماال 100 بازیکن دارند که میخواهند آنهــا را از انگلیس ببرند. آنها گاهی اوقات 30-40 بازیکن در تیمهایشــا­ن دارند و خودتان هم میبینید که برای تیمهای انگلیسی چقدر سخت است که از دست بازیکنان مازادشان خالص شوند. تعداد بازیکنان تیمهای انگلیســی مدام دارد بیشــتر و بیشتر میشود و شاید آنها حتی نیاز پیدا کنند که یک سکوی جدید در ورزشگاههای­شان بسازند تا فقط بازیکنان مازادشان که در فهرست تیم نیستند را روی آن بنشــانند. شاید بتوانید بگویید که آنها خوب پول خرج میکنند اما سوال این اســت؛ آیا بازیکنی که 6 ماه روی ســکو نشسته است را میتوان در زمســتان یا تابستان ســال آینده فروخت؟ و با این حال آنها دوباره سال بعد بازیکن میخرند و اینطور میشود که یک حباب شکل میگیرد.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran