Iran Varzeshi

پسرخاله شیخ منصور میخواست لیورپول را بخرد

-

شیخ خالد بن زاید آل نهیان، عضو خانواده حاکم بر ابوظبی، در اواخر سال 2017 و اوایل ســال 2018 به دنبال خرید باشــگاه لیورپول بوده است و با ســران باشــگاه مذاکراتی انجام داده است.

او پسرخاله شــیخ منصور، مالک منچسترسیتی است.

او ســپس پیشنهاد کرده که برای خرید باشــگاه لیورپول 2 میلیارد پوند بپردازد که این پیشنهاد او هم رد شد. تاکنون هیچ باشــگاهی بــا این مبلغ فروخته نشده است.

شــیخ خالد هر چند کــه ثروت بسیار هنگفت شــیخ منصور را ندارد، اما یکــی از موفقترین کارآفرینها در کشــورهای عرب حــوزه خلیج فارس اســت. مدحت قــدوای، مدیــر گروه تجاری متعلق به شیخ خالد هم با تیم ورنر، رییس هیــات مدیره لیورپول در نیویورک دیدار کرده است.

در صورتی که پیشنهاد شیخ خالد پذیرفته میشــد، او ســهامدار عمده باشگاه میشد و یک شریک چینی هم سهام جزء را به دست میآورد.

پیشــنهاد 2 میلیارد پوندی برای خریــد لیورپول پیش از رســیدن این تیم به فینــال لیگ قهرمانــان انجام شــد. لیورپول در این مدت آلیسون و ویرجیل فاندایک را هم با قیمتهای باال خریداری کرده است.

در حــال حاضر، ارزش باشــگاه منچستریونا­یتد در بازار سهام نیویورک معادل 1/3 میلیارد پوند اســت. ارزش باشگاه آرســنال، که به تازگی به کلی به استن کروئنکه واگذار شده هم 8/1 میلیارد پوند ارزیابی میشود.

با وجــود صحبتهای قــدوای با ورنر، مذاکرات هرگز به جایی نرســید که ســهامدارا­ن عمده باشــگاه، یعنی جــان هنری یــا مایکل گــوردون، با سرمایهگذار­ان ابوظبی دیدار کنند.

روشن است که شرکت فنوی که مالکیت باشــگاه لیورپول را در اختیار دارد، به دنبال آن است که این باشگاه را تبدیــل به یکی از ابرقدرتهای دنیا کند. آنها به دنبال جذب سرمایه برای باشگاه هستند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran