Iran Varzeshi

التزیو‌چطور‌رونالدو‌را‌متوقف‌م ‌یکند؟

-

یوونتوس امشب در استادیوم آلیانتس میزبــان التزیــو اســت در دیــداری که کریستیانو رونالدو میتواند برای نخستین بــار مقابل دیــدگان هــواداران خودی به میدان بــرود. یوونتوس فصل را با پیروزی شــکننده 3 بر 2 در ورونا برابر کیوو آغاز کرد در حالی کــه 2 بر یک عقب بود و با گل وقتهای تلفشده فدریکو برناردسکی سه امتیاز گرفت. آن طرف التزیو اگرچه با گل چیرو ایموبیله از ناپولی پیش افتاد اما در نهایــت با گلهای آرکادیوش میلیک و لورنزو اینسینیه شکست خورد.

نداشتن تمرکز دفاعی باعث از دست رفتن ســه امتیاز تیم پایتختنشین شد، اتفاقی که در صورت تکرار در بازی امشب شــاید گرانتر تمام شــود. با تواناییهای هجومــی یوونتــوس، التزیــو چشــم به فرانچســکو آچربــی، خریــد جدید و 10 میلیون یورویــیاش دارد. این بازیکن 30 ســاله در کنار اســتفان رادو باتجربهتری­ن مدافعان تیم هستند که به احتمال زیاد در دفاع سه نفره جای میگیرند؛ این سکه دو رو دارد یــک رویش ثبات و قدرت در خط میانی اســت و دیگری جاماندن و فرصت دادن به فوقســتاره پرتغالی و 33 ســاله یوونتوس.

یــووه مقابل کیــوو، 4-2-3-1 بازی کرد، رونالدو در نوک حمله و مثلث خوان کــوادرادو، داگالس کاســتا و پائولو دیباال پشت سر بازیکن ســابق رئال مادرید قرار گرفتند. التزیو اما مقابل ناپولی با سیستم مــورد عالقه ســیمونه اینتزاگی به میدان رفــت، 3-5-1-1 که گاهی بــه 3-5-2 تغییر مییافت و وقتی ناپولی برای جبران گل خورده شــکل هجومیتــری به خود گرفت، در دفــاع چهارنفره شــد. بازی با ناپولی نشان داد دفاع سه نفره التزیو برای مقابلــه با ماهیت متعادل و ســازمانیا­فته چهاردفاعه مناسب نیســت بنابراین شاید اینتزاگی به 4-3-2-1 یا 4-3-3 رو بیاورد تا تــوان مقاومت در برابــر حمالت بدون توقف یووه را داشته باشد. چیزی شبیه کابوس التزیو اخیرا بــرای یوونتوس چیزی شــبیه کابوس شــده، یک ســال قبل در ســوپرجام ایتالیا این تیــم را برد و دو ماه بعد در ســری غول تورینی را شکست داد تا به دو سال شکستناپذیر­ی یووه در خانه پایان دهد. خبر خوب برای اینتزاگی اینکه لوکاس لیوا و ســناد لولیچ که مقابل ناپولی محروم بودند، به این بازی میرسند.

تیــم میزبان هم بــه دنبــال اثبات تواناییهــ­ای خود بهعنــوان مدعی جدی قهرمانی لیگ ایتالیا و رسیدن به هشتمین جام پیاپی اســت. تیم ماسیمیلیان­و آلگری عــالوه بر رونالدو به درخشــش دیباال نیز چشــم دارد که در آخرین بازی تیم در رم در دقایق واپسین گل پیروزی بیانکونری را به ثمر رساند؛ گلی که در کورس قهرمانی فصل تاثیر زیادی داشت.

منبع: کالچو مرکاتو

دیلی میل- آرسن ونگر به لیبریا سفر کرد و در کنار ژرژ وهآ، بازیکن سابقش که اکنون رییسجمهوری شده، یک بازی را از نزدیک تماشا کرد. قرار است به ونگر باالترین مدال افتخار لیبریا اهدا شود و همین مساله باعث انتقاد از وهآ شده است.

 ??  ??
 ??  ?? رودی فولر، ســتاره آلمانی سابق رم معتقد اســت که اضافه شدن کریستیانو رونالدو به جمع بازیکنان یوونتوس، تنها اتفاق بزرگ تابســتان امسال در سری
بوده است. با وجود انتقال بازیکنانی مانند گونسالو ایگواین، راجا نایینگوالن، خاویر پاستوره و اســتفان دفری که یا وارد ایتالیا شدهاند یا میان تیمهای این کشور جابهجا شــدهاند، فولر انتقال رونالدو از رئال مادرید به یوونتوس را تنها رویداد بزرگ کالچو در دو ماه اخیر میداند. او به نشــریه گاتزتا دلواســپور­ت گفت: «انتقال رونالدو تنها کودتای بزرگی بود که تابســتان امســال در سری
رخ داد. تیمهــای بزرگ دیگر ایتالیا هم خریدهــای خوبی انجام دادهاند اما آنها نظیر چنین خریدهایی را در فصول گذشــته هــم انجام داده بودند. برخی تیمها در حوزه نقل و انتقاالت هوشــمندان­ه عمل کردند و برخی دیگر کمتر اما همه اینها بخشــی از بازی اســت. خرید رونالدو برای یوونتوس و سری یک امتیاز بود اما ســایر تیمهای ایتالیا هم از روبهرو شدن با او خوشحال هستند.»
رودی فولر، ســتاره آلمانی سابق رم معتقد اســت که اضافه شدن کریستیانو رونالدو به جمع بازیکنان یوونتوس، تنها اتفاق بزرگ تابســتان امسال در سری بوده است. با وجود انتقال بازیکنانی مانند گونسالو ایگواین، راجا نایینگوالن، خاویر پاستوره و اســتفان دفری که یا وارد ایتالیا شدهاند یا میان تیمهای این کشور جابهجا شــدهاند، فولر انتقال رونالدو از رئال مادرید به یوونتوس را تنها رویداد بزرگ کالچو در دو ماه اخیر میداند. او به نشــریه گاتزتا دلواســپور­ت گفت: «انتقال رونالدو تنها کودتای بزرگی بود که تابســتان امســال در سری رخ داد. تیمهــای بزرگ دیگر ایتالیا هم خریدهــای خوبی انجام دادهاند اما آنها نظیر چنین خریدهایی را در فصول گذشــته هــم انجام داده بودند. برخی تیمها در حوزه نقل و انتقاالت هوشــمندان­ه عمل کردند و برخی دیگر کمتر اما همه اینها بخشــی از بازی اســت. خرید رونالدو برای یوونتوس و سری یک امتیاز بود اما ســایر تیمهای ایتالیا هم از روبهرو شدن با او خوشحال هستند.»
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran