Iran Varzeshi

مخالفت‌بوسکتس‌ با‌برگزاری‌اللیگا‌ در‌آمریکا

-

سرخیو بوسکتس، هافبک بارســلونا گفتــه کــه اتحادیه بازیکنان فوتبال اسپانیا بهشدت مخالف برگزاری مسابقات اللیگا در آمریکا اســت و بازیکنان در این زمینه با هم اتحاد دارند.

ســازمان اللیــگا برنامــه دارد که یکــی از بازیهایی که در اللیگا برگزار میشــود را به آمریکا منتقل کنــد و این کار شاید از همین فصل آغاز شود. در ایــن صورت، یک تیم امتیاز میزبانــی در یک مســابقه را از دست خواهد داد. تاکنون نشده که بازیهای اللیگا در خارج از اروپا برگزار شود.

بوسکتس گفته است: «ما همه متحد هستیم. اتحادیه ما قدرتمند اســت و همانطور که رییــس ما گفته، نظر ما در این زمینه کامال یکی است. ما با هم قویتر هستیم و قصد مخالفت با ایــن تصمیم را داریم. به نظر ما نرفتــن به آمریــکا بهترین گزینه است.»

داویــد آگانســو، رییــس اتحادیه بازیکنان فوتبال گفته بود که از این پیشنهاد عصبانی و غافلگیر شده است و گفته در صورت لــزوم، بازیکنان ممکن است دست به اعتصاب بزنند. او گفته هر کاری که از دستشان برمیآید را انجام خواهند داد تا این کار انجام نشود.

ســازمان اللیگا هم اعالم کرده که با اتحادیــه بازیکنان دیدار خواهــد کرد و برنامهاش برای انتقال یک دیدار اللیگا به آمریکا را با همکاری باشگاهها و اتحادیه پیش خواهد برد.

کارلــو آنچلوتــی مربــی جدیــد ناپولی نخستین بار در خانه مقابل تیمی قرار میگیرد که در دوران هشــت ســاله حضــورش، آن را بهعنوان یک قدرت جهانی مطرح کرده بود. در یکی از رویاروییها­ی جذابی که فوتبال عادت به ایجادشــان دارد، میالن نخســتین میهمان ســن پائولو خواهد بود، نایــب قهرمان فصل قبل هم بعد از پیروزی 2 بر یک هفته گذشته مقابل التزیو به دنبال یک شروع قدرتمندانه و امیدوارکنن­ده است.

آنچلوتی کــه با قبول مربیگری ناپولی در مــاه مه به 9 ســال دوریاش از فوتبال ایتالیا پایــان داد، قبل از جدایی از میالن در ســال 2009 دو بار با این تیم اروپا را فتح کرد و یک بار قهرمانی لیگ کشورش را به دست آورد. او بعد به جمع آوری جام در اروپا پرداخت و لیگ انگلیس، فرانســه و آلمان را فتح کرد به اضافه لیگ قهرمانان که با رئال مادرید قهرمان شد.

آن سو میالن سالهای سختی را گذراند چون با واقعیتهای مالی فوتبال ایتالیا مواجه شــد. در غیاب آنچلوتی، آنها دو بار مالک خود را عــوض کردهاند و چندین بار بهعنوان تیمی متوســط در میانه جدول جای گرفتهاند، این فصــل هم که برای پنجمین بار غیبت در لیگ قهرمانــان را تجربــه میکنند. جنــارو گتوزو نهمیــن مربی متفــاوت میالن بعــد از رفتن آنچلوتی است.

آنچلوتی پنج فصل هم برای میالن بازی کرده و اخیرا در مصاحبهای با ال رپوبلیکا گفته در بازی سنپائولو در سال 1988 نخستین بار به کار در جنوب ایتالیا فکر کرده اســت: «شور و هیجان استثنایی هواداران زبانم را بند آورده بود. شاید از آن عصر جادویی بود که به رویای کار در جنوب فکر کردم. در این تابســتان که آئورلیو دلورنتیس، رییس ناپولی پیشنهاد داد این رویا به واقعیت تبدیل شد.»

لورن (سمت چپ) که در کنار پیرس و پاسکال سیگان دیده میشود، سفیر باشگاه آرسنال است. او بهعنوان مفســر اللیگا برای اسکای اسپورتس و همچنین بهعنوان مفسر برای یورو اســپورت کار میکند. روبر پیرس هم دیگر بازیکنی اســت که مثل لورن بهعنوان سفیر باشگاه فعالیت میکند.

شگفت انگیز و البته مایه افتخار سری بود که او قبول کرد جای مائوریتسیو ساری را بگیرد؛ مربی حال حاضر چلســی که ناپولی را به جذابترین تیم لیــگ ایتالیا تبدیل کرد و فصل قبل با وجود نایب قهرمانی، این تیم را به رکورد امتیازیاش نایل کرد.

بــازی اول ناپولــی بــا آنچلوتــی کــه تحتالشعاع نخستین حضور کریستیانو رونالدو با لباس یوونتــوس قرار گرفت، قابل توجه بود به خاطر ایده او برای اســتقرار دوباره کاپیتان مارک هامشــیک بهعنوان بازیساز از عقب در حالی که این اســلواک با پســت هافبک چپ خو گرفته بود. هامشــیک در کنار آالن، خیلی سریع با این پست منطبق شد که بعد از رفتن ژورژینیو به چلسی خالی مانده بود. این بازیکن متولد برزیل تیــم ملی ایتالیا در کنار پپه رینا که به میالن رفت، دو بازیکن بزرگی بودند که در تابستان از ناپولی جدا شدند.

آنچلوتی بعد از پیروزی برابر التزیو گفت: این تیم باکیفیت است با وجود تمام چیزهایی که دربارهاش گفته میشود. من اینجا هستم تا رضایت را به هــواداران ناپولی هدیه کنم، آنها مدت زیادی است که منتظرند.»

یکــی دیگر از چهرههــای جنجالی بازی امشب گونسالو ایگواین است که در یک فصل 36 گل برای ناپولی زد و رکورد تاریخی سری

را به نام خــود ثبت کرد اما از وقتی از این تیم جدا شده کابوسی برایشان شده و در شش دیدار برای یوونتوس در لیگ و جام حذفی پنج گل بــه ناپولی زده. او که به صورت قرضی و با امکان خرید دائم به میالن رفته فرصت خوبی برای خودنمایی و اثبات ارزشهایش دارد.

میالن از ســال 2014 نتوانســته ناپولی را شکســت دهد و در هفت بــازی آخر با این تیم دو تســاوی و پنج شکست داشته. آخرین موفقیــت این تیم در ســنپائولو هم به اکتبر 2010 مربوط میشود که 2 بر یک بردند، بعد از آن دو تســاوی و پنج باخت در این ورزشگاه به دست آوردند. منبع: رویترز

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran