Iran Varzeshi

قفل فوالدی به ساقهای استقالل

-

چهارشــنبه، ،1397/5/31 هفته پنجم هجدهمین دوره لیگ برتر، ورزشگاه آزادی تهران، تماشاگر: 51هزار نفر استقالل: صفر فوالد: صفر داور: کوپال ناظمی کمــک داوران: علیرضا ایلدروم، حسن انتظاری اخطار: محمد دانشــگر، آرمین سهرابیان (اســتقالل)، سروش رفیعی، احسان مرادیان، مجتبی نجاریان (فوالد) بازیکــن برتر: احســان مرادیان (فوالد) استقالل: سیدمهدی رحمتی، خسرو حیــدری (77-طارق همــام)، پژمان منتظــری، محمــد دانشــگر، آرمین سهرابیان، فرشید باقری ( 5۸-روحا... باقری)، فرشید اسماعیلی، علی کریمی (47-مارکــوس نیومایر)، وریا غفوری، الحاجی گرو، مرتضی تبریزی

سرمربی: وینفرد شفر

فوالد: احســان مرادیــان، ایوب والی، میــالد بدرقه، فــرزاد جعفری، رضــا میرزایی(77-مجتبی نجاریان)، میثم دورقی، ســینا مریدی، حســن بیت سعید، صابر حردانی (36-مهدی زبیدی)، لوسیانو پریرا، سروش رفیعی (97-سوارز)

سرمربی: سیروس پورموسوی

استقالل نســبت به بازی قبل دو تغییر در ترکیب اصلی خود داشــت به طوری که خســرو حیدری و الحاجی گــرو از ابتــدا وارد میدان شــدند. در بــازی قبل میــالد زکیپور و فرشــاد محمدی مهر در ترکیــب اولیه آبیها حضور داشتند که خروج آنها از ترکیب استقالل نشــان دهنده نارضایتی شفر از عملکرد این دو بازیکن است. با این حال تغییراتی که شــفر در اســتقالل بــه وجــود آورد الاقــل در نیمه اول موجب باز شــدن دروازه فوالد نشد و موقعیتهایی که به دســت آمد یکی پس از دیگری از کف رفت.

در این میان بیش از همه نگاهها به الحاجی گرو بود تا شاید این بازیکن تازه به ترکیب اســتقالل رسیده اولین گلش را برای آبیها به ثمر برســاند اما او هم در 45 دقیقه اول ناکام بود.

اســتقالل البته بازی را بســیار هجومی آغاز کرد و به دنبال گشــودن قفل دروازه فوالد بود. آرمین سهرابیان در دقیقه یک میتوانســت زننده گل تیمش باشد تا شاید آن گل به خودی را که در بازی قبل وارد دروازه استقالل کــرد از یادها ببرد امــا ضربه او دقت کاری نداشت.

فرشــید اسماعیلی نیز دقیقه 2۱ شوت دقیقی را به سمت دروازه فوالد شلیک کرد که دروازهبان این تیم مانع از باز شــدن دروازهاش شد. سهرابیان که اغلب جلو میکشید دقیقه 3۱ هم صاحب فرصت شد که شوتش با فاصله کم بــه اوت رفت. فــوالد که مترصد فرصتــی بود تــا از الک دفاعی خارج شود دقیقه 6۱ با شوت بیت سعید که روی پاس رفیعی به دست آمد دروازه استقالل را تهدید کرد که این موقعیت برای میهمان ثمری نداشت.

ســهرابیان که فعالترین بازیکن اســتقالل بود دقیقه 25 باز هم روی ارســال اســماعیلی صاحب موقعیت شــد که ضربه ســرش بــه اوت رفت. از ایــن دقایق به بعد بــازی به تعادل کشــیده شــد و اســتقالل هم دیگر آن تیم پرشــتاب دقایق آغازین نبود و فــوالد قــدری مجــال یافــت تا به وضعیت تاکتیکی خودش سر و سامان دهد.

این تعادل تا جایی پیش رفت که تعداد پاسهای میهمان بیشــتر شد و اســتقالل قدری هم عقب کشــید اما فوالد هــم آن تیم تیغدار و زهرآگینی نبود که در نیمه اول توانایی گشــودن دروازه استقالل را داشته باشد.

آخرین فعل و انفعال این نیمه هم ارسال اسماعیلی و ضربه سر منتظری بود این فرصت هم به جایی نرسید.

اســتقالل با آغاز نیمه دوم تالش بیشتری برای باز کردن دروازه حریف داشت و میکوشید قفل دروازه فوالد را باز کند. تعویضهای وینفرید شفر نیز در همین راســتا انجام شد و نیومایر و طارق بــه دلیل باال بردن وزن حمالت استقالل وارد میدان شدند.

استقالل که نمیخواست همچون هفتههای قبل باز هم امتیاز از دســت بدهد با حرارت بیشــتری جلو رفت تا شاید بعد از باخت به پارس جم بردی را تجربه کند.

پاس بــه جلــوی عالی خســرو حیدری در دقیقه ۸5 میرفت با نوک پای تبریزی به گل بدل شــود اما این پــاس چند ســانتیمتر­ی جلوتر بود تا مهاجم اســتقالل نتوانــد دروازه را باز کند و خیال استقالل را آسوده کند.

دقیقه 72 نیز الحاجی گرو خودی نشــان داد و با شــوتی زمینی دروازه فوالد را تهدید کرد اما ضربه او از کنار تیر عمودی به اوت رفت.

در ادامــه حمالت اســتقالل در دقیقه 74 تبریــزی با دروازهبان فوالد تک به تک شــد و یک بغل پای دقیق تــا گلزنی فاصله داشــت که در کمال شگفتی این موقعیت هم از دست رفت و دروازهبان فوالد عالی واکنش نشــان داد.

فرشید اســماعیلی نیز دقیقه ۱۸ از پشت هجده قدم فوالد شوت نسبتا دقیقی به سمت دروازه این تیم شلیک کرد اما این موقعیــت هم برای آبیها ثمری نداشت.

فوالدیهــا در تمــام دقایق نیمه دوم به فکر کسب تساوی بودند و هیچ حربهای برای گلزنی نداشــتند. بازی فاجعهبار حســن بیت سعید موید این بیمیلــی بود و عجبا که پورموســوی ضعیفترین بازیکن تیمش را تا پایان بازی در ترکیب اصلی نگه داشــت. با این حال فوالد یک موقعیت را در نیمه دوم به دست آورد.

مریدی دقیقه 6۸ با شوتی نسبتا سنگین رحمتی را مجاب کرد تا توپ را به کرنر بفرســتد. ایــن جدی ترین موقعیت میهمان در نیمه دوم بود.

بعــد از ایــن موقعیتســا­زی استقاللیها با ارسالهای هوایی تالش کردند نتیجه را به نفع خود تمام کنند امــا در نهایت ناکام بودند تا آبیها بعد از 5 هفتــه از لیگ هجدهــم تنها 6 امتیاز در کیســه داشته باشند و عمال 9 امتیاز را از دست بدهند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran