Iran Varzeshi

آنچهبرایشف­ریافتنمیشو­د

-

اســتقالل در نقل و انتقاالت تابســتانی ستارههای بسیاری از دست داده و جای خالی آنها حتی با جذب بازیکنان جدید پر نشــده. ستارهها اغلب خارجی بودند، بازیکنانی نظیر سرور جباروف و مامه بابا تیام. در مورد جدایی بویان البته کسی از همان ابتدا هم نگران نشد چون نه کیفیت آنچنانی داشت و نه بازیهای خارق العادهای در ترکیب استقالل انجام داد.

برای جایگزینی تیام و جباروف، استقالل دســت روی دو بازیکــن خارجی گذاشــت. الحاجــی گــرو از اوسترســون­د و مارکــوس نیومایر از لیگ ترکیــه. بازیکنانی که قرار بود به اســتقالل بیایند، در ترکیــب قرار بگیرند و ستارههایی مانند تیام و جباروف شوند.تا امروز که دو، سه هفته از حضور نیومایر و گرو گذشته، آنها بــه هیچ عنــوان خواســتهها را برآورده نکردهاند. حتی در همــان دقایق کوتاهی که در زمین حاضر شــده و در ترکیب اســتقالل قرار گرفتهاند. نیومایر بخصوص مقابل فوالد، نه موقعیتی بــرای مهاجمان ســاخت و نه با کارهای ترکیبی توانســت گرههــا را باز کند. اتفاقی که شــاید با حضور جباروف رخ میداد اما نیومایر نتوانســت درهای خط دفاع فوالد را باز کند.الحاجی گرو در اوسترسوند مهاجم چارچوب شناســی نبود. این را آمار او نشــان میدهد. آماری نه چندان درخشان و فقط 5۱ گل زده در 5 فصل. با این آمار نمیتوان انتظار ویژهای از گرو داشــت. مهاجمی که خوب گل نمیزند و بیشــتر یک مهاجم تخریبی است. به همین دلیــل انتظاری که از گــرو برای پر کردن جای خالی تیام وجــود دارد، انتظاری غیر منطقی اســت. نه گرو تواناییهای تیام را دارد و نه ســبک بازیاش به او نزدیک اســت. استقالل و شــفر، در پروژه یافت جانشینهای تیام و جباروف فعال نمره مردودی گرفتهاند. دو بازیکنی که قرار بود در اســتقالل بمانند اما در آخرین لحظات به امارات و قزاقستان رفتند و دست استقالل را در حنا گذاشتند.

حاال حرف جواد زرینچه را بیشتر از قبل میپذیریم. او چنــد روز قبل گفت: «اگر جای مدیران و کادر فنی اســتقالل بــودم، پول دو بازیکن را به تیام مــیدادم و او را در تیم حفظ میکردم.» زرینچه اشتباه نمیکند و حرفش کامال منطقی اســت. جانشــینها­ی تیام در استقالل، حتی یک گل هم به ثمر نرساندهاند. روحا... باقری کــه در تمام بازیها-جز فوالددر ترکیب ثابت قرار گرفته و گرو که تازه ســه هفته است آمده اما نشــان داده راه دروازهها را نمیشناســد. ایــن دو ما را بــرای پذیرش صحبتهــای زرینچــه ترغیــب میکنند و البته در آستانه بازی مقابل السد، نگرانی را به اردوی اســتقالل میآورند. نگران برای غیبت بازیکنانی که بتوانند نقش جباروف و تیام را به بهترین شکل ممکن بازی کنند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran