Iran Varzeshi

درآمدزایی به قیمت از دست دادن هوادار

-

سکوهای خالی ورزشگاه تختی آبادان در بازی صنعت نفت با پرسپولیس، اتفاقی است که در تاریخ صنعت نفت شاید کم سابقه بوده باشد. سیاستهای اشتباه مدیریتی در باشــگاه صنعت نفت، هر روز از هوادارانی که شناســنامه تیم برزیل ایران هســتند، میکاهــد. آن هم در روزهایی کــه تیمهای فوتبال بــرای جذب و حفــظ هوادار از هیچ تالشــی دریغ نمیکنند. باشــگاه فوالد در شــرایطی که گنجایش ورزشــگاه غدیر اهواز بیشتر از دو برابر تختی آبادان است، برای آنکه هوادارانش را در بازی مقابل نساجی به رخ بکشد و از حضورشــان بهره ببرد، بازی هفته چهارم خــود را رایگان اعالم کرد. فوالد هزینه بلیت فروشی بازی را پرداخت کرد و در عوض به سه امتیاز بازی رسید. تراکتورساز­ی هم در همان هفته چهارم، با همین روش توانست سایپای علی دایی را با نتیجه یک بر صفــر در تبریز ببرد. زنوزی، مالک باشــگاه تصمیم گرفت برای تشــویق هواداران به حضور در این بازی، بلیتهای 5 هزار تومانی ورزشگاه 80 هزار نفری یــادگار امام تبریز را با قیمــت ۳ هزار تومان بفروشــد و اختالف این قیمت را پرداخت کند اما در عوض تیمش سه امتیاز را ببرد.

باشــگاه صنعت نفت اما نه تنها بلیت بازی این تیم مقابل پرسپولیس را رایگان یا حتی با تخفیف در اختیار هوادارانش قرار نداد، بلکه از بین تعرفه ۳ هزار تومانی، 5 هزار تومانی و 10 هزار تومانی، بیشــترین تعرفه را برای بلیت فروشی این بازی انتخاب کرد.

عالوه بر این، باشــگاه صنعت نفت، بلیتهای زیــر جایگاه خبرنگاران را هم بــه دلیل اینکه با آب معدنی از هــواداران حاضر در این جایگاهها پذیرایی میشــود، به 20 هزار تومان افزایش داد. همه اینها هم با توجیه درآمدزایی از فروش بلیت این مســابقه برای باشگاه انجام شــد. نتیجه اما چیزی جز خالی ماندن تعداد قابل توجهی از سکوهای ورزشگاه نبود.

باشــگاه صنعــت نفت آبــادان بایــد بداند که درآمدزایی در باشــگاهها یک شبه اتفاق نمیافتد و با تصمیمهای ناگهانی برای افزایش قیمت بلیت، آن هم در فاصله 48 ساعت تا شروع بازی نه تنها موفق به درآمدزایی نمیشود که از امتیاز حضور هواداران هم محروم خواهد ماند.

پوزش از خبرنگاران، بیتوجهی به هواداران

نارضایتی هــواداران آبادانی از قیمت بلیتهای بازی صنعت نفت مقابل پرســپولیس از یک ســو، شرایط نامســاعد جایگاه خبرنگاران ورزشگاه تختی آبادان هم از ســوی دیگر، سیل انتقادها را به سوی باشگاه صنعت نفت آبادان روانه کرده.

ماجرا از این قرار اســت که جایگاه خبرنگاران ورزشگاه تختی در بازی اخیر، دچار تغییراتی شده بود و حتــی از امکانات اولیه هــم برخوردار نبود. همین موضوع اعتراض شدید خبرنگاران را در پی داشــته و باشــگاه را وادار کرده تا درباره تغییرات ایجاد شــده، توضیح دهد. برهمین اساس باشگاه صنعــت نفت آبادان با صــدور اطالعیهای پیرامون جایــگاه خبرنگاران ورزشــگاه تختــی در دیدار با پرســپولیس، ســعی کرده از خبرنگاران حاضر در ورزشــگاه دلجویی کند. در این اطالعیه نوشــته شــده: «با توجه به ضوابط کنفدراســی­ون فوتبال آسیا جایگاه جدیدی برای شما زحمتکشان در نظر گرفته شــده بود که به دلیل تکمیل نبودن فرآیند ساخت و تجهیز آن، دلخوریهای به حقی را برای شما عزیزان به همراه داشت؛ ضمن پوزش امیدوار هستیم که در دیدارهای آینده میزبان خوبی برای شما بزرگوران باشیم.»

ایکاش باشــگاه صنعت نفت بابــت نارضایتی هوادارانش هم از شرایط بلیت فروشی و سیاستهای عجیب باشگاه در راستای درآمدزایی، اطالعیه صادر میکرد و توضیحــات الزم را به هوادارانش هم ارائه میداد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran