Iran Varzeshi

کیانوش رستمی: وزنهها برایم سنگین نبـود!

‌همچنان‌«در»‌برای‌رستمی‌روی‌همان‌پاشنه‌قدیمی‌می‌چرخد

-

کیانوش رســتمی بعــد از ناکامی و حذف از گردونه بازیهای آسیایی 2018 همچنان تاکیــد دارد که بــدون تغییر خاصی در روش تمریناتش با همان روش قبلی خود تمریناتــش را ادامه میدهد! وزنهبــردا­ر 94 کیلویی ناکام کشــورمان در بازیهای آسیایی 2018 اندونزی در شــرایطی که قول داده بود مردم ایران و هوادارانــ­ش را در آخرین رقابت تاریخی دســته 94 کیلوگرم ســورپرایز کند، با ناکامــی در مهار وزنههــای انتخابیاش در حرکــت دوضــرب ضمــن اینکه از گردونه مســابقات حذف شــد به همراه علی مکوندی و مجید عسگری، مجموع اوتیهای تیم ملی وزنهبرداری در جاکارتا را به عدد 3 رساند!

کیانــوش رســتمی دقیقــا بعد از بازیهای المپیک 2016 ریو تا به امروز نه تنها در هیچ یک از مســابقات مهم و معتبر بینالمللی نتوانســته مدال کسب کنــد، بلکه با «اوت» شــدن و حذف از تمامــی مســابقاتی کــه او در آن روی تخته رفته است، ثابت کرد که تکرویها و ادعاهــای عجیب و غریبــی که هر بار برای تنهایــی تمرین کردنــش بهانه و دســتاویز خود میکند نــه تنها جواب نداده اســت، بلکه اوضاع شورای فنی و رییس فدراســیون وزنهبرداری که تنها حامی او در این مســیر هستند را نیز به هم میریزد. البته گویا حذف پی در پی کیانوش در میادین داخلی و بینالمللی و بیخیالی این ورزشکار نسبت به شکست و ناکامــی، تقریبا تبدیل شــده به روالی طبیعی، عادی و کــم اهمیت! زیرا توقع ایــن بود ناکامی بزرگی کــه در جاکارتا قسمت رستمی شد، حداقل درس عبرت و تجربهای باشــد برای او که دیگر بعد از این اشتباهات و تکرویهای قبل را تکرار نکند اما انگار نه انگار که کیانوش نزدیک به 2 ســال است در هر مسابقه داخلی و بینالمللی شرکت کرده نتیجهای به جز حذف شدن و اوت دشــت نکرده است! هنــوز داغ حذف شــدنش از بازیهای آسیایی ســرد نشــده، او در قامت یک مدعــی مصاحبه کــرده و صراحتا گفته کــه قصد ندارد هیچ تغییری در تاکتیک غلط و بدعت گذاری اشتباه خود حتی با شرایط نامساعد فعلی بدهد!

کیانــوش رســتمی بعــد از تحمل شکســت در رقابت دســته 94 کیلوگرم بازیهای آسیایی جاکارتا میگوید: «من کیانوش رستمی ورزشــکار بیتجربهای نیستم که بخواهم در مسابقه بینالمللی بد کار کنم. خیلی تالش کردم و وزنههایی که برای خودم گرفتم خیلی سنگین نبود زیرا آنهــا را در تمرین زده بودم اما اصال دســت من نبود و نمیتوانستم آنطوری که دلم میخواست وزنه بزنم.»

رستمی بعد از حذف در دسته 94 کیلوگرم وزنهبرداری بازیهای آســیایی نکتههای قابل توجهــی میگوید: «باید دربــاره مســابقاتم کمی بــا هوادارانم و مردم صحبــت کنم و نکاتــی را بگویم. میخواستم بگویم که من تازه تغییر وزن دادم و به 94 کیلوگــرم آمدم به همین دلیل در این دســته واقعا کارم ســخت اســت چرا که هنوز بدنــم در این وزن جا نیفتاده اســت. من 9 کیلو وزن اضافه کردهام اما این 9 کیلو فقط چربی اســت و باری بر روی بدنم اســت. خیلی سخت است با این چربیها وزنه بزنم. نزدیک به سه ماه اســت که وزن اضافه کردم. من خودم از کارم راضی نیستم و باید خیلی بهتــر از اینها کار میکردم اما واقعا بدنم در اختیــارم نبود و نمیتوانســ­تم آن را کنترل کنم.» ادعای رستمی در خصوص شرایط وزنی و آمادگیاش در حالی است که به قول او، کیانوش رستمی وزنهبردار بیتجربه و گمنامی نیســت که نداند با شــرایطی که او از بدنش ترسیم میکند بتواند در بازیهای آســیایی نمایندهای شایســته برای کاروان وزنهبرداری ایران باشد! بنابراین ســوال ما از رستمی این است که شــما وقتی میدانی که بدنت برای مسابقاتی سطح باال مثل بازیهای آسیایی جواب نمیدهد، چرا همان موقع به رای مثبت رییس فدراسیون و شورای فنی برای اعزامت به بازیهای آسیایی با این شرایط اسفباری که توصیف میکنی پاسخ منفی ندادی؟

شــما که میدانســتی در جاکارتا نتیجه نمیگیری چرا باعث شــدی یک وزنهبردار اوتی روی دست کاروان ورزش ایران در جاکارتا بماند؟

قهرمان المپیک ریو معتقد اســت: «واقعا دوست نداشــتم مردم را ناراحت کنم. دوســت داشــتم با افتخــار پرچم ایران را به اهتزاز در بیاورم. خدا را شکر میکنم ســهراب این کار را انجام داد و بسیار عالی کار کرد و این افتخاری برای کل ملت ایران است. من در این مدتی که ورزش کردم تا به امروز نزدیک به هفت مدال جهانی و دو مــدال المپیک دارم. اگر یک مدال دیگــر در المپیک بیاورم پرافتخارتر­ین ورزشکار ایران میشوم. من کسی نیستم که بخواهم مردم را ناراحت کنم. امیدوارم مردم برایم دعا کنند. من تغییری در سیســتم تمرینیام نمیدهم چون به آن اعتقاد دارم. بنابراین ســعی میکنم با همین روش در این وزن کاری کنم که همه شگفت زده شوند.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran