Iran Varzeshi

ساری: آلونسو میتواند بهترین مدافع چپ دنیا شود

-

مائوریتســ­یو ســاری، مربی چلسی گفته مارکوس آلونســو میتواند بهترین مدافع چپ دنیا شــود، البته اگر از نظر دفاعی بهتر بازی کند. این بازیکن نقشی کلیدی در برد دو بر صفر چلســی مقابل بورنموث در استمفوردبر­یج داشت.

آلونســو یک ضربه زد کــه به تیر دروازه برخورد کرد و پاسهای تاثیرگذار او بود که منجــر به گلهای پدرو و ادن آزار در 20 دقیقه پایانی شد.

به این ترتیب آلونسو در چهار بازی اول چلســی در ایــن فصل لیــگ برتر، یک گل زده و دو گل ســاخته اســت. او همچنین به تیم ملی اســپانیا برای بازی با انگلیس و کرواسی دعوت شده است.

ســاری گفــت: «آلونســو در حال حاضر، در این پست شاید بهترین مدافع چپ اروپا باشد. ویژگیهای فیزیکی او در باالترین ســطح است. او در فاز تهاجمی بســیار عالی کار میکند اما به نظرم در دفــاع میتواند بهتر از این باشــد. اگر او در این زمینه پیشــرفت کنــد، میتواند بهترین مدافع چپ دنیا شود.»

چلسی برای ششمین بار توانسته هر چهار بــازی اول خود در یک فصل لیگ برتــر را ببرد. آنها در پنــج بار قبلی که این کار را کردند، چهار بار قهرمان لیگ شدند اما ســاری میگوید که صحبت از قهرمانی خیلی زود است: «به نظرم حاال برای ما بهتر است که به فکر بازی بعدی باشیم. فاصله چلســی با منچسترسیتی در پایــان فصل گذشــته 30 امتیاز بود و به نظرم خیلی ســخت است که بتوان در طول یک فصل، چنیــن فاصلهای را جبران کــرد. من از چهار بازی که انجام دادهایم راضی هستم اما من تنها به فکر بازی بعدی هســتم. تا پایــان فصل به قهرمانی فکر نمیکنیم.

مــن از نتیجــه و از عملکرد تیمم راضــیام. این بازی بســیار دشــواری بــود. بورنمــوث از نظر دفاعی بســیار سازمانیافت­ه بود و خیلی عالی دفاع کرد. در نیمه اول، اوضاع دشوار بود. شاید نیاز داشــتیم که توپ را با ســرعت بیشتری بــه گردش درآوریم و شــاید هم نیاز به حرکات بدون توپ بیشتری داشتیم.»

دیلی میل- قبل از بازی ســیتی و نیوکاســل مراسمی برای بزرگداشــت دهمین سال حضور ونســان کمپانی در سیتی برگزار شد. او در سال 2008 از هامبورگ به سیتی پیوست و در این مدت 336 بازی برای آبیهای منچستر انجام داده است.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran