Iran Varzeshi

تیر منتقدان به سنگ خورد!

-

رییس فدراســیون جودو معتقد اســت که عدهای از منتقــدان ما در فدراســیون جــودو به صــورت علنی میگفتند جودوی ایــران در جاکارتا هیچ چیــزی نمیشــود تــا ناکامی احتمالی ما سرآغازی شود برای شروع یک جو منفی اما تیرشــان به ســنگ خورد.

محمــد درخشــان، رییــس فدراســیون جودو درخصــوص نتایج کســب شــده و عملکرد این رشته در بازیهــای آســیایی میگوید: «جودو جــواب برنامههــا­ی آمادهســاز­ی که برایــش طراحی کرده بودیــم را داد. از 4 ملیپــوش مرد مــا در بازیهای آســیایی 3 نفر تا آستانه کسب مدال رفتند و در نهایت یک نقره و یک برنز کســب کردیم. همه شــاهد بودند که میتوانستیم نتیجه بهتری کسب کنیم اما نشــد. با این حال کادر فنی تا حد زیادی خواستههای ما را اجابت کرد.»

درخشان ادامه میدهد: «عدهای به صورت علنــی میگفتند جودو در جاکارتا هیچی نمیشــود تــا ناکامی احتمالی ما سرآغازی شود برای شروع یک جو منفی اما تیرشــان به ســنگ خورد. همین فشــار روانــی، بچههای ما را تا حــدودی به هم ریخته بود اما خدا را شــکر که تا حــد زیادی موفق عمل کردیم.» رییس فدراسیون جودو در مورد ناداوری کــه علیه مالیی در مســابقه فینال صــورت گرفت تاکید دارد: «من کارشــناس داوری نیستم و در این خصــوص صحبتی نمیکنم، چون مــردم همه چیــز را دیدند اما معتقدم ســعید باید از نظــر فنی کار را به گونهای تمــام میکرد که کار به اما و اگر نکشد.» درخشان در خصوص عملکرد کادرفنی نیز معتقد است: «در جودو سیاه و سفید نداریم که بگوییم یــک نفر به طور مطلق خوب یا بد بود و خالصــه صحبت من این اســت که ســرمربی تیم ملی جودو پاسخ اعتماد ما را داد و از نتایج حاصل شده رضایت داریم.»

ســعید مالیی نایب قهرمــان بازیهای آســیایی 2018 اگر چه حسرت طالیی شدن در جاکارتا به دلش ماند اما انگیزهای تازه پیدا کرده تا در المپیک روی سکو برود.

نایب قهرمان بازیهای آســیایی 2018 اندونزی چنــد روزی بعد از پایــان بازیهای آســیایی از رقابتهایی که پشت سر گذاشته میگویــد: «در بازیهــای آســیایی اینچئون نتوانستم توقعات را برآورده کنم اما برای حضور در جاکارتا برنامهریزی انجام داده بودم. در دو سال گذشته فدراســیون با برنامهریزی خوبی که داشت، دنبال کســب نتیجه در بازیهای آسیایی بود. در مسابقات نیز هر چهار نفر توان کسب مدال داشتیم اما چیزی که میخواستیم نشد. با این حال یک مدال نقره و یک برنز نیز دســتاورد بدی نبود و از حاال باید برنامهریزی خود را برای المپیک 2020 توکیو آغاز کنیم.»

مالیــی در خصــوص مســابقه فینال در بازیهای آســیایی و ماجرای ناداوری که برای او در این مسابقه حساس ایجاد شد، میگوید: «بعــد از برتری در دیــدار نیمهنهایی تا زمان شــروع دیدار فینال خیلی فکر کردم. برای من تمامی مسابقات در هر رویدادی حکم فینال را داشت اما با توجه به برنامهریزی و زحماتی که برای بازیهای آســیایی کشیده بودم با صعود به دیدار نهایی، فینــال واقعی خود را پیشرو داشــتم. تمــام برنامهریزی من کســب مدال طــال در اندونزی بود و مطمئــن بودم توانایی شکســت حریف قزاقســتان­ی خود را دارم اما متاسفانه ناکام ماندم. در دقایق پایانی مسابقه اشتباهاتی داشتم اما داوران نیز در شکست من نقش داشتند.»

مالیی ادامــه میدهــد: «در فینال هیچ استرسی نداشــتم اما در دقایق پایانی، مسابقه از دست من خارج شــد. همانطوری که گفتم داوری نیــز در ایــن اتفاق تاثیرگــذا­ر بود. در صحبتی که با مربیان و داوران داشــتم، عنوان کردند که اخطار آخر درســت امــا دو اخطار ابتدایی مشــکوک بود و نباید اخطاری به من تعلق میگرفت. به هر حال شرایط اینگونه رقم خورد و من نتوانســتم به مدال طال دست پیدا کنم. هدف من طالی بازیهای آســیایی بود اما متاســفانه نشــد و بابت آن از جامعه جودو و مــردم عذرخواهی کردم. از فــردای فینال تمرینهای خود را شــروع کردم تا در المپیک بهترین نتیجه را کسب کنم.»

ملیپــوش جــودوی ایــران در خصوص برخی انتقادها نســبت به نتایج نسبتا ضعیف کسب شده توســط جودو در چند سال اخیر میگوید: «این حــرف را اصال قبول ندارم. در گذشــته اوضاع خیلی بدتر از حــاال بود. اصال آرایش مدیریتی فدراســیون قبلی موفقیت ما را نمیخواســت و به همین دلیــل ما نتیجه نمیگرفتیم. آرایش گذشــته تنهــا ما را اعزام میکرد و برای آنهــا موفقیت یا عدم موفقیت ما چندان مهم نبود و دوســتان تنها به دنبال منفعت شخصی خود بودند. هنوز نیز دوستان با مطرح کردن چنیــن صحبتهایی به دنبال شــیطنت و حاشیه هستند تا موفقیتها را زیر ســوال ببرند. مطمئن باشید به این صحبتها اصــال توجه نمیکنیم و همه ما مانند یک تیم در کنار هم هســتیم تــا در المپیک توکیو به موفقیت برسیم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran