Iran Varzeshi

مربیان خارجی منافع برخی را از بین میبرند

-

بوکسور سابق تیم ملی معتقد است که اگر رییس فدراسیون ابتدا مدعی شده بود برای بوکس مربی خارجی میآورد و حاال نظرش تغییر کرده به این دلیل است که عدهای جایگاهشان را در خطر دیده و فشار آوردهاند تا تصمیم رییس فدراسیون تغییر کند.

سجاد محرابی، عضو تیم ملی بوکس با اشاره به نشست کمیته فنی بوکــس درباره انتخاب مربی ایرانی برای تیم ملی گفت: «کالس کاری مربیان ما از لحاظ فنی در ایران پایین اســت و آنها نمیتوانند چیزی را به ما یاد بدهند، این موضوع را در طول این ســالها شاهد بودهایم. متأســفانه مربیان ایرانی چیزی برای یاد دادن ندارند و اگر هم مسائل فنی برای ارائه داشــته باشند، برای اینکه بوکسورها رشد نکنند چیزی به آنها یاد نمیدهند.»

او با اشاره به نتایج تیم ملی در جاکارتا ادامــه داد: «در مورد بازیهای آســیایی و نتایجی که دوستان کسب کردهاند، آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است. آقایان تیم را نابود کردند و فقط به خاطر لجبازی گفتند میخواهیم جوانگرایی کنیم اما کدام جوانگرایی، با شعار، وعده و وعید آمدند اما هیچ کاری نکردند.»

او دربــاره اظهارات حســین ثوری که گفته مربــی خارجی جــذب میکنیم اما بعد حرف خــود را عوض کرده، گفت: «من رییس فدراســیون را 13 سال است که میشناسم. او مرد عمل نیست، اگــر هم حرفی زده قطعــا روی حرف خود نمیمانــد. ثوری نه مربی خارجی برای بوکس میآورد و نه حتی یک ریال از آن اسپانســره­ایی که صحبت میکــرد و هیچ وقت ما آنها را ندیدهایم خرج بوکس ایران نمیکند. هر کسی به بوکس آمده فقط برای منافع خودش آمده است. آقایان دنبال ســفر هســتند و خوردن حق امثال من و فروتن گل آرا؛ همین رفتارها باعث شده زندگی خیلی از جوانان در بوکس نابود شود. رییس فدراسیون در روزهای انتخابات مدعی بود حامی مالی میلیاردی مــیآورد اما هیچ خبــری از آن حامی مالی نشــد. در حال حاضر نیز شــاهدیم او ریاســت فدراســیون، مدیر فنی تیمهای ملی، سرپرست تیمهای ملی و ... همه پستها را برای خودش میخواهد. من نمیدانم یک نفر چطور میتواند به این همه کار رسیدگی کند.»

او با انتقاد از انتخاب ســرمربی ایرانی برای تیم ملی بوکس ادامه داد: «آقایان اگر میخواستند نتیجه بگیرند در طول این سالها نتیجه میگرفتند، اگر در بازیهای آســیایی دوره گذشــته بوکسوری مدال گرفته، شــک نکنید بــا تکیه بر تواناییهای خودش بــوده نه مربیانی کــه در کنار بوکــس بودهاند. احدی و برخــی از مربیان دیگر مدتها روی بوکــس ایــران کار کردهاند و هر زمانی که مربــی خارجی برای بوکس آمده کاری کردند که مربیان خارجی فراری شوند؛ چون منافع خودشان در خطر بوده است.»

محرابــی در ادامــه با انتقــاد دوباره از رییس فدراســیون بوکس گفت:«در حال حاضر هم اگر رییس فدراســیون ابتدا مدعی شده برای بوکس مربی خارجی میآورد و حــاال نظرش تغییر کرده به این دلیل اســت که آقایان تا اسم مربی خارجی آمد، جایگاه خودشان را در خطر دیده و فشــار آوردهاند تا تصمیم رییس فدراسیون تغییر کند. بوکس ایران اگر میخواهد در مســابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان مدال بگیرد باید از مربیان خارجی استفاده کند.»

محرابی با تاکید بر اینکه نیاز بوکس فقط مربی خارجی است ادامه داد:«خــدا کند که برای بوکس ایران مربــی خارجی بیاورند تا جوانان بتوانند در آینده برای کشــورمان مدالآوری کننــد اما این تیمی که مسوولیت را بر عهده گرفته به هیچ عنوان اجازه نمیدهد مربی خارجی بیاید، آقایان یک روز با نداشتن پول و یک روز هم با مسائل حاشیهای باعث میشــوند مربیان خارجی در بوکس ایران حضور نداشته باشند. همین مربیان که حاال سکان را به دست گرفتهاند بوکس را به این روز انداختهانـ­ـد و به خاطر منافع خود به هیچ عنوان اجازه نمیدهند مربی خارجی به ایران بیاید.»

 ??  ??
 ??  ?? ‌گفتــی‌خیلی‌ها‌برای‌این‌مدال‌تو‌ زحمت‌کشیدند،‌نمی‌خواهی‌این‌مدال‌ را‌به‌آنها‌تقدیم‌کنی؟
‌گفتــی‌خیلی‌ها‌برای‌این‌مدال‌تو‌ زحمت‌کشیدند،‌نمی‌خواهی‌این‌مدال‌ را‌به‌آنها‌تقدیم‌کنی؟

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran